Bílá na bílé

?
Bílá na bílé
Plakát traileru

Videodeník režisérky z jejího pobytu na polské antarktické stanici, kde v roce 2017 natáčela film FREM (2019), jehož hlavní postavou byla umělá neuronová síť. Během pobytu vede autorka chatové konverzace s umělou inteligencí, které se dotýkají povahy filmu, umění a smyslu života a odhalují způsob myšlení oproštěný o lidskost a emocionalitu, nutící k hluboké introspekci. Záběry z každodenní rutiny na stanici kontrastují s lyrickými scénami člověkem neposkvrněné antarktické přírody, jež autorka doplňuje svými komentáři a myšlenkami, vyprovokovanými osamělostí ledem pokryté krajiny. (MFDF Ji.hlava)



xxmartinxx
xxmartinxx
22 284 bodů
6
Vlastně tytéž dojmy jako z FREM - skvělý zážitek z většiny jednotlivých scén, ale rozhodně to neutáhne svojí stopáž a někdy po čtyřicáté minutě to začíná působit extrémně repetitivně, kdy člověk po každé scéně čeká konec filmu, ale ten prostě odmítá skončit a pokračuje dál, aby říkal pořád a pořád totéž. Je to škoda. (Naštěstí se ale nevyplnila moje hrůza, když jsem se dozvěděl o námětu filmu coby "videodeníčku", protože horší věc, než že dokumentarista točí explicitně sám o sobě, se hledá těžko - ale tady to rozhodně vyšlo.)

Dodatečné informace

Původní název:
Bílá na bílé (více)
  • Slovensko Bílá na bílé
Země původu:
Slovensko, Česká republika
Rozpočet:
0,05 mil. USD
Ocenění:
Žádná ocenění