Fatman

55%
Fatman

Gibson ve filmu hraje Santu  Clause, který nicméně není úplně ten dobrák, jakého známe z pohádek. Když jednomu z dítek nadělí do punčochy místo dárku uhlí, rozhodne se naštvaný capart k odplatě a pošle na Santu nájemného zabijáka, aby mu utnul rolničky.

Recenze: Fatman

Kinobox.cz
45%

Gibson oproti tomu prodává své charisma a pro roli se vlastně hodí, ale jeho postava je podivně rozpolcená mezi relativně otcovským a milým ztělesněním oblíbeného tlouštíka a drsným akčním hrdinou, který má šrámy na těle i na duši - a takové rozpolcení je ostatně charakteristické pro celé nesoudržně poskládané vyprávění, které jen mechanicky střídá tři perspektivy (Santa - vrah - rozmazlený kluk) a v součtu podává zvláštně zdrsnělý obrázek Vánoc, naprosto nevhodný pro zasněné děti (což by nevadilo, kdyby se u toho tak nenudili i dospělí).

4.5
Zabiják Goggins jde po krku Santovi Melu Gibsonovi a není to vůbec zábava, to jako fakt? Fatman má základní premisu, která se mohla vtipně vydat tisíci možnými směry, ale plácá se v nudném žánrovém mixu, který postrádá nadhled i charisma. Není tam jediný dobrý vtip a celý potenciál se opravdu zasekává jenom na tom zajímavém nápadu, přičemž to zachraňují jenom oba cool herci (I když ani jeden podle mě netuší, jestli hraje v komedii nebo vážném dramatu). Okamžitě chci remake s Brucem Willisem jako Santou a Nicem Cagem jako šíleným zlobivým hošanem.
p.a.douch
p.a.douch
8 371 bodů
8
Originálně podaný Santa řádí na Severním pólu i mezi normálními smrtelníky. Mel je zkrátka stále dobrý! Jeho Santa sice není žádný tlusťoučký dobrák, ale má jasno v tom že zlo se má potrestat a dobro odměnit. Co je ale super jsou zloduši. A to jak Huběňour (Walton Goggins - ten chlap mě baví víc a víc) tak Billy (Chance Hurstfield). Z Hurstfielda by mohlo něco být! U mě zasloužená 8.
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
8.5
Tohle je černá komedie přesně podle mého gusta. Na jedné straně máme Santu v podání Mela Gibsona, který po všech těch letech a rostoucímu kapitalismu nezvládá finančně pokrýt výrobu a přijímá tedy zakázku od armády USA. Svět je ale plný "zlobivých" lidí a jedno rozmazlené dítko se rozhodne poslat na Santu nájemného vraha s tváří Waltona Gogginse, který s ním má sám nevyřízené účty. Tenhle lehce zvrácený film překlápějící vánoční tématiku do trošku jiných směrů je právě takovým originálním kouskem, kterých si cením. Co se týče akce, ta je tu zpracována naprosto realisticky a je jedno, zda se jedná o průstřelnost jednotlivých materiálů nebo nutnosti přebití zásobník po vystřílení jedné dávky. Škoda, že jí nebylo více. Herecké výkony, originalita i ona realističnost mě vedou k tomu, že filmu dávám 85%

Dodatečné informace

Původní název:
Fatman (více)