53%
Projekt Power
Bývalý voják, policajt a teenagerka se náhodou potkávají v New Orleans, kde pátrají po původu nebezpečné drogy, díky které lidé nakrátko získávají superschopnosti. (Netflix)

Recenze: Projekt Power

Kinobox.cz
45%

Project Power sice disponuje dobrým nápadem, slušným obsazením a celkem pohodovou první polovinou, která nabízí solidní tempo a neuspávající interakce mezi hrdiny, ovšem při zpětném ohlédnutí mu chybí jediná zapamatování hodná scéna a výraznější příběhový oblouk. Nápad tak zůstává v součtu urážlivě nevyužitý a mdlé vyvrcholení zapadá dokonce hluboko do žánrového průměru.

0
Imho nejhorší film roku. Absolutně bez nápadu (to nejzajímavější je vykradeno odjinud), nudné a smysl nedávající akční sci-fi. Foxx s Josephem to nezachránili.
6
Velkých blockbusterů v kině sice letos bylo a bude po čertech málo, díky streamovacím službám jako Amazon Prime či Netflix ale větší bijáky doráží alespoň nějaké. Projekt Power oficiálně vyšel na nějakých 85 milionů dolarů a už ze samotného obsazení či základní premisy šlo o zajímavě vypadající snímek. A i proto mírně potěší, že ve finále Projekt Power rozhodně není průšvihem. Režijní duo Henry Joost a Ariel Schulman zodpovědní za třetí a čtvrté Paranomal Activity do rukou dostalo velmi solidní balík, dva parádní herce v hlavních rolích a především velmi zajímavý námět, který jde v dnešní době populárního superhrdinského žánru tak trochu jiným směrem a je to na něm jedna z nejpozitivnějších věcí i přesto, že samotný scénář rozhodně vůbec dokonalý není a z té zajímavé základní myšlenky možná nevymlátil tak moc jak se potencionálně dalo. Jestli Projekt Power něčím trpí tak je to rozhodně někdy velmi bolestivým tempem a právě onoho slabšího scénáře, který ze zajímavého jiného pohledu na superhrdinský žánr nevymlátil tolik jak se dalo. Záporáci jsou nezajímaví a v součtu se vlastně vše vydává jasně vyměřeným směrem u kterého nějaké zásadní zvraty nebo bourání klišé budete hledat těžko. Mladý nezkušený scenárista Mattson Tomlin se tu v tomhle ohledu moc nepředvedl a dá se tak jen děkovat faktu, že k nejnovějšímu Batmanovi bude Tomlin psát scénář ještě společně s jeho režisérem Mattem Reevesem. Projekt Power ale na druhou stranu má sílu v několika aspektech, které zážitek ze sledování tahají nahoru. Především si režijní duo pohlídalo naprosto zajímavé a překvapivě pěkné vizuální zpracování díky kterému se oproti takovému Old Guard dá vlastně na Projekt Power dívat. A i když nerad srovnávám tak v porovnání s Old Guard se musí u Projektu Power chválit rozhodně ještě akční scény. Jakmile dojde na akční scény tak jdou veškeré myšlenky vůči slabšímu scénáři ladem a dají se užít sami o sobě až tak moc, že je pravděpodobné, že si je později pustím několikrát na Youtube. A především ten film má to boží duo Jamie Foxx a Joseph Gordon-Levitt, kteří jsou ve svých hlavních rolích naprosto parádní Gordon-Levitt tu po delší pauze má zase jednou výraznou roli, kterou ukazuje, že je jakožto herec velmi dobrý. I Jamie Foxx tu po dlouhé době dostává velmi vhodnou roli, která mu neskutečně sedne a i díky tomu byl tenhle casting nejenom výborná volba ale i velmi dobrá. Stejně tak se jinak musí celkem pochválit Dominique Fishback, která v podstatě třetí hlavní roli utáhla daleko více než bych čekal. O záporácích snad nemá ani cenu mluvit, minimálně co se týče hlavního tria ale šlo o parádní castingové trefy a i díky ním neříkám co se týče Projektu Power 2 ne. Ten film rozhodně není dokonalý a má chyby ve zmíněném slabším scénáři, chvílemi bolestivém tempu a některých dramaturgických rozhodnutí, dokážu si zde ale sequel představit daleko více než u Old Guard nebo Six Underground. Ten potenciál tam totiž je a vlastně by dost možná nevadilo kdyby se příště vrátilo i stejné režijní duo kdyby tu tentokrát byl silnější scénář. Projekt Power jinak sám o sobě funguje jako 60% akční jednohubka, která neurazí a má výrazné pozitivní prvky..... pořád jde ale spíše o nižší ligu oproti tradičním kinoblockbusterům a Netflix mám v tomhle ohledu ještě rozhodně co dohánět. Ale pořád jde v rámci Netflix původních filmů o celkem výrazný kousek.....
8 615 bodů
0
Možná bych tomu měl dát jednu hvězdu za téma, ale jebat, když se ho tvůrci nepokusili ani pořadně rozvinout a vyhrát si s tím. Mohlo to dopadnout aspoň jako slušný béčko na způsob Bright, ale tohle je strasně nudná sračka s nepříliš dobrými efekty, akcí, střihem i bezvýraznými kulisami, ale za to je tam celá řada zcela nezajímavých postav. Díky tomu, že ten film vyloženě podkuřuje negrům (přičemž ten blow za moc nestojí), mě ani moc netrápí, že tomu dávám odpad.

Dodatečné informace

Původní název:
Project Power (více)