Filip Šula
1 823 bodů •
8
Zajímavý crossover osmdesátkového a devadesátkového akčního hrdiny - Davis jako Arnold po operaci pohlaví (chladnokrevnost, cynismus, téměř supermanská schopnost řešení akcí, důraz na maskulinitu), Jackson jako John McClane (zranitelnost, chybování, strach, sarkastické komentáře a odhodlání, které mu pomáhá procedit se přes jakoukoli těžší řežbu). v první polovině, která pracuje se stejným modelem spolupráce dvou postav jako v Posledním skautovi (klient- Wayans/Davis jako původce situací, detektiv - Willis/Jackson jako jejich řešitel), je patrnější devadesátkový styl (blackovsky řízné dialogy, pátrání,zranitelnost a ještě jakž takž uvěřitelné chování hrdinů), druhá polovina, kde se ze Samanthy stane Charly, je osmdesátková řežba, inteligence dialogů klesne, postavy se vrhají do šílenějších akcí s mnohem větším úspěchem, koncept smrtelných postav, bojujících o holý život, se změní na buddy movie o dvou bouchačích, schopných vysvačit celou jednotku žoldáků za jediný večer. Navíc adaptace Bournea se zajímavě zasazeným konceptem rozštěpu osobnosti, "předvídání" konspirační teorie 11. září a v neposlední řadě hlášky z pera scénáristy Shanea Blacka (Poslední skaut, Smrtonosná zbraň, Kiss Kiss Bang Bang). Ale obsazení Geeny Davis do role drsňačky to prostě kazí.
