Paměť - zrod Vetřelce

64%

Články 3

Aktuality a recenze z Karlových Varů: Podezřelá je korejskou odpovědí na Základní instinkt
Festivaly a ceny10. 7. 2022

Padesátý šestý ročník Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary je tady. Po roce zase lázeňský ráj ve znamení kolonád pulzuje mezinárodním ruchem a fanoušci i fanynky kinematografie se srocují v očekávání výjimečných filmových zážitků. V následujících řádcích se s vámi budeme dělit o dojmy z jednotlivých projekcí či doprovodných událostí, které vám mohou pomoci vybrat si ten správný film či investovat svůj čas do toho nejvhodnějšího festivalového termínu.

Děsivé svědectví o Ukrajině, jež stálo tvůrce život, či portrét úpadku USA. Škála karlovarských filmových novinek bude i letos pestrá
Téma30. 6. 2022

Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary startuje už zítra a na návštěvníky čeká takřka dvě stě titulů. Světové klasiky, české novinky i půlnoční perličky jsme vám již v průběhu týdne představili (pokud jste tyto tipy nezaznamenali, odkazy najdete pod článkem) a nyní zbývá uvést ještě deset doporučení na zahraniční festivalové snímky, o nichž se možná tolik nemluví, ale pozorní diváci a divačky by je neměli minout.

Vzpomínáme na 40 let Vetřelce a filmového teroru
Téma18. 9. 2019

Památný snímek, který díky plíživému děsu a pečlivě budované atmosféře přitahuje dodnes pozornost těch, kteří ho před dávnými roky prvně viděli. Vůbec první projekce kultovního Vetřelce (1979) Ridleyho Scotta se uskutečnila 25. května 1979, tedy před více než 40 roky. Po připomínaném jubileu byl na festivalu v Karlových Varech uveden též pozoruhodný dokument ze zákulisí, na který můžete brzy vyrazit v rámci pražské akce "Alien Night: 40 let teroru".