63%

Komentáře a recenze 26

Marcos22
Marcos22
994 bodů
6
Film se snaží vizuálně líbivou formou zodpovědět základní myšlenku, zda lze vést trestní řízení pro zločin spáchaný v zahraničí českým soudem. ❗SPOILER „Přestože jsou některé použité prvky originální a zdařilé - drony, Izrael, TOP 21. Tak samotný způsob vyprávění postrádá snahu o budování atmosféry a odůvodnění pohnutek hlavních postav. Společně s tím nejsou postavy vykresleny do hloubky, což má za následek, že je jejich osud divákovi lhostejný. Veškeré ženské postavy, které na plátně dostanou více prostoru, jsou navíc vykresleny jako sexuchtivá stvoření a tyto skutečnosti tak významně ubírají na výsledném pozitivním vyznění filmu.“❗ Modeláře mohu doporučit těm, kdo má v lásce Jiřího Mádla, jelikož zde podává výjimečný herecký výkon, a těm kdo má v lásce drony, poněvadž ty tu dostávají stejně prostoru jako ústřední herecké duo Hádek – Mádl. Vizuálně nadprůměrná česká tvorba s mizerným scénářem. Něco mezi dvěma a třemi hvězdičkami, já se za pěkné scenérie Prahy a výkon Mádla přikláním ke třetí hvězdě. 🙂 (03.04.2021)
Pája DJ
Pája DJ
681 bodů
7
Na Modeláře jsem se opravdu těšil a měl velké očekávání. Film samotný má určitě svůj potenciál, který byl dle mého názoru až značně autory překombinován a hlavní hrdina v podání Kryštofa Hádka se chová značně iracionálně. Přestože film zcela jistě vyčnívá z běžné české produkce, byl jsem v konečném součtu poněkud zklamán a čekal jsem více. V každém případě více obdobných filmů a zdařilých námětů.
Judinka
Judinka
627 bodů
2
Neskutečná slátanina! Nechápu, jak tento naprosto nepodařený film mohl být nominován na Českého lva hned v několika kategoriích. Film nedrží pohromadě absolutně v ničem, naprosto příšerná hudba, která od prvních minut filmu dávala znát, že půjde o snímek přinejlepším druhé, ne-li třetí kategorie. Ani Hádek se mi tentokrát nelíbil, celé to působilo strašně přebarveně a neprofesionálně. Dialogy jak z jiného světa. Je mi líto, ale takto opravdu ne.
ob_ver
ob_ver
617 bodů
9
Zelenka je tady a teď nikoli jen zasazením a Hádkovým výkonem. Když přišla finální zatmívačka, na mysli mi vytanuly Ginsbergovy verše "...alegories are so much lettuce. Don't hide the madness." Film je velmi doslovný, ale já to dokázal strávit, protože s tím pracuje průběžně a s velkým citem. Například poslední scéna s Fialovou a závod dronů fungují, přestože by se snad mohly jevit inteligentnějšímu divákovi nadbytečné, jsou právě tak naléhavé, jak mají být, bez sentimentu. Příběh diváka svádí falešnými stopami, zrcadlí předsudky. Pro film nutnými zkratkami při filozofii neurazí, formule krystalizuje čiré, v řeči, které i vytrženi ze sna dokonale porozumíte. "Mluví k vám kapitán letadla. Nyní plynule letíme ve výšce deset tisíc metrů nad mořem. Kdo z nás je připraven na turbulence?"
sykyn
sykyn
5 bodů