
Hughův Slepičí Útěk byl pořad v rámci série "Food Fight" na Channel 4, ve kterém známý šéfkuchař Hugh Fearnley-Whittingstall zahájil kampaň s cílem povzbudit více spotřebitelů k tomu, aby požadovali kuřata z volného chovu. K Hughovi se v kampani připojil i jeho kolega, šéfkuchař Jamie Oliver, který se rozhodl zdůraznit problémy v grafičtějším pořadu Jamieho Drůbeží Večeře.
V seriálu se Hugh zaměřil na zdůraznění rozdílů v normách vytvořením vlastních intenzivních farem na chov kuřat a farem s volným výběhem a také mentorováním komunitního projektu v Axminsteru.
Hugh označil kampaň za úspěšnou, když se mu podařilo dosáhnout toho, že většina čerstvých kuřat spotřebovaných ve městě Axminster pocházela z volného chovu. Od té doby se kampaň rozšířila po celé zemi a více než 128 000 diváků se na webových stránkách kampaně zavázalo, že budou kupovat pouze produkty z volného chovu. Pořad je spojován s velkým nárůstem produktů z volného chovu a také s poklesem poptávky po produktech z intenzivních chovů během ledna a února 2008. V průzkumu provedeném pro RSPCA 73 % dospělých tvrdí, že nyní kupují pouze ptáky, kteří mají "lepší životní podmínky", jako například program Freedom Food od RSPCA, volný chov nebo ekologické zemědělství.
Série 1Epizody 3
Herci a tvůrci 2
Scénář:
Dodatečné informace
Původní název:
Hugh a kuřata (více)
Hugh a kuřata
Hugh's Chicken Run
Premiéra v ČR:
7. 1. 2008
Země původu:
Velká Británie
Ocenění:
Žádná ocenění
