Mediální odborník Sut Jhally tvrdí, že reklama neprodává jen věci, ale i představy o světě. Nabízí proto ostrou analýzu neschopnosti komerční kultury opustit zpátečnické genderové reprezentace. Jhally vychází z průlomové práce zesnulého sociologa Ervinga Goffmana, jehož kniha „Všichni hrajeme divadlo“ z roku 1959 předznamenala rostoucí obor performativních studií. Jhally aplikuje Goffmanovu analýzu těla v tištěné reklamě na stovky současných tištěných reklam a odhaluje překvapující vzorec regresivních a destruktivních genderových kódů. Kniha „Kódy genderu“ se na reklamu nedívá jen jako na médium, které jednoduše prodává produkty, a jde nad rámec analýz genderu, které se zaměřují buď na biologii, nebo na objektivizaci. Nabízí tak důležité vhledy do sociální konstrukce maskulinity a femininity, vztahu mezi genderem a mocí a každodenního předvádění kulturních norem.
Herci a tvůrci 3
Režie:
Scénář:
Dodatečné informace
Původní název:
The Codes of Gender (více)
Genderové kódy
The Codes of Gender
Země původu:
USA
Ocenění:
Žádná ocenění