
Když zazní melodie Jacquese Offenbacha, publikum se jen zřídkakdy ptá na muže, který inspiroval tohoto velkého skladatele svými texty a náměty. Tím mužem byl libretista Ludovic Halévy, který stál ve stínu mistra. Společně se svým přítelem Meilhacem vytvořili například příběh operety 'Krásná Helena' (La belle Hélène) v době, kdy se v pařížských salonech šuškaly skandální historky o císařovně Evženii. 'Pařížský život' (La Vie parisienne), 'Velkovévodkyně z Gerolsteinu' (La Grande-Duchesse de Gérolstein), 'La Périchole', 'Bandité' (Les Brigands) a 'Orfeus v podsvětí' (Orphée aux enfers) jsou jen některá z děl, ve kterých byla francouzská současnost druhého císařství – zhruba před 100 lety – s Offenbachovsko-Halévyovskou neúctou zesměšňována na jevišti veselého hudebního divadla. A právě tam se teď chceme vydat, mezi voskové figuríny druhého císařství, které samozřejmě všechny, téměř všechny, řekněme kolem půlnoci, ožívají.
Herci a tvůrci 3
Režie: