Anna

69%

Zajímavosti 37

  • Herečka Helen Mirren hraje ruskou roli, což není překvapivé, protože je napůl Ruska. Narodila se jako Helen (nebo Jelena) Mironoffová a její otec byl emigrant do Anglie ze Smolenska v Rusku.
  • Cillian Murphy se o sexuálním deliktu Luca Bessona dozvěděl rok po dokončení filmu. Říká: "Jdete do projektu s těmi nejlepšími úmysly a pak se ty věci dostanou na povrch a vy jste šokováni a zarmouceni a musíte to prostě nechat plynout a plně podpořit ženy a všechny, kteří jsou v takové situaci." A říká, že film nikdy neviděl a nic o něm neví.
  • Petrovo tetování "Gott mit uns" znamená "Bůh s námi". Je biblického původu, má heraldické souvislosti a ve Švédsku se používá jako válečný pokřik. Ještě důležitější je, že tuto větu používali nacisté a následně ji začali používat neonacisté a zastánci nadřazenosti bílé rasy, což naznačuje Piotrovo napojení na neonacistické podsvětí.
  • Druhé velké plátno, kde se objevil Sasha Luss, v obou případech v režii Luca Bessona. Prvním byl film Valerian a město tisíce planet (2017). Tentokrát je hlavní postavou.
  • Sasha Luss říká, že téměř každý rozhovor s Cillianem Murphym se týkal jeho ženy (Yvonne McGuinness), nebo jeho ženy se psem, nebo jeho psa.
  • Ruský text na krabici s hlavou agenta CIA (zde s latinským překladem): glavnaya pochta. Znamená to "hlavní pošta", ale lze to číst i jako "hlavní doručovatel".
  • Tento film má mnoho příběhových podobností s jedním z předchozích filmů scenáristy, producenta a režiséra Luca Bessona, Nikitou (1990), a jeho americkým remakem Bod bez návratu (1993).
  • Scéna, v níž se Anna vyčerpaně opírá o zeď ve sprše po nepovedené nájemné vraždě, je poctou postavě Jeana Rena, která se ocitla v téměř identické situaci v Bessonově filmu Léon: Profesionál (1994)
  • Budova K.G.B., kde na Annu (Sasha Luss) čeká během vrcholné scény auto, je ve skutečnosti chemická fakulta Moskevské státní univerzity. Krátce je vidět i hlavní budova (věž) univerzity.
  • Z hlavního hereckého obsazení, které hraje ruské postavy, je Ruskou pouze Saša Luss. Luke Evans je Velšan; Dame Helen Mirren je Angličanka, ale má ruské předky. Cillian Murphy je Ir a hraje Američana.
  • Scenárista, producent a režisér Luc Besson byl během natáčení tohoto filmu obviněn ze sexuálního zneužití. Ačkoli kvůli nedostatku důkazů nebylo vzneseno žádné obvinění, studio a distributoři se následně od filmu distancovali a uvedli jej do kin bez oficiálního promítání a jen s minimální publicitou. Tento film, který měl být průlomem pro modelku a herečku Sashu Lussovou, vydělal celosvětově pouhých třicet milionů dolarů, což mohlo znamenat konec pro Bessonovo studio EuropaCorp, které se potýkalo s problémy už po jeho předchozím kasovním neúspěchu Valerian a město tisíce planet (2017).
  • Postava Cilliana Murphyho nosí jako služební zbraň pistoli Colt 1911. Tato zbraň je jednočinná a před výstřelem je třeba vrátit kladívko zpět. V každé scéně, kdy na něj míří, je kladívko vždy vpředu. Vyškolený pracovník CIA by tuto chybu neudělal, protože zbraň by v této poloze nemohla vystřelit s kladívkem.
  • Když Anna vraždí lidi pro KGB, zabije také spoustu nevinných lidí, místo aby použila důvtip/šarm/lepší převleky atd. To samo o sobě odporuje předpokladu nenápadnosti. Ba co víc, množství mrtvol po celé Evropě by dříve či později vyvolalo spoustu otázek/vyšetřování různých policejních složek. Vzhledem k tomu, že její tvář je díky krycí práci modelky všude známá, pravděpodobnost, že ji někdo pozná v blízkosti zásahu, se s každým úkolem dramaticky zvyšuje.
  • Kopii pevného disku, jak je zobrazena ve filmu, není možné vytvořit, už jen proto, že pevný disk není připojen k napájení.
  • Když Anna předává telefon Olze, na velkém leštěném mosazném štítku na dveřích se odráží kamera a operátor.
  • V úvodní scéně, která se má odehrávat v roce 1985, jsou k vidění různá moderní auta a - což je nejnápadnější - autobus s digitálním maticovým LED displejem, který v roce 1985 nebyl běžně dostupný, a v SSSR už vůbec ne.
  • Millerovo použití slova "šířka pásma" pro označení mentální pozornosti nebo schopnosti by na počátku 90. let 20. století nebylo používáno nebo chápáno. Veřejně se o tomto pojmu začalo mluvit až v polovině 90. let v práci Ruby Payneové o chudobě a vzdělávání. I poté trvalo několik desetiletí, než se tento pojem rozšířil z akademické sféry do obecného slovníku.
  • Anna jde v roce 1987 po ulici, přítel zastaví v Mercedesu Benz W124, ale na kapotě je místo chromu emblém Mercedesu, tento vzhled byl k dispozici až po faceliftu designu v roce 1993. Také když zastaví u bankomatu, můžete si všimnout, že vůz má "Sacco panely", které byly k dispozici pouze při faceliftu v roce 1992.
  • Přibližně ve 24. minutě, která by měla být rokem 1987 (konec SSSR), kamera ukazuje auta s poznávacími značkami zavedenými v Ruské federaci v roce 1993, ale s kódy regionů "99", které existovaly až v roce 1998, a "197", který byl poprvé viděn v roce 2010.
  • Pařížský hotel, ve kterém Oleg bydlí, je několikrát nazván Meurice. Na oknech Olegova pokoje je však zřetelně vidět logo Shangri-La. Navíc je název hotelu zřejmý, když ho Anna opouští. Hotel Shangri-La Paris byl otevřen v prosinci 2010, kdy se má scéna odehrávat v 80. letech minulého století.
  • V čase 00:46:29 je během záběru shora dolů, kdy Anna vstupuje do svého nového bytu, vidět několik aut vyrobených v letech 2000-2010. Například přímo uprostřed záběru je něco, co vypadá jako Citroen C4, který byl poprvé uveden na trh v roce 2004, ale scéna se odehrává v letech 1990-1991.
  • Na různých místech filmu jsou k vidění moderní automobily, které neodpovídají roku vzniku filmu - 1990; 0:24:36 (2014 Hyundai taxi v pozadí), 0:38:21 (auto projíždějící za oknem restaurace), především v čase 0:46:26 (2004 Citroen C4 zcela vlevo) a 0:48:26 (2008 Škoda Yeti).
  • Ve 4:05 je zobrazena socha Charlese de Gaulla na náměstí jeho jména, kterou postavil Zurab Tsereteli před moskevským hotelem Cosmos, s titulkem "Moskva, listopad 1990". Náměstí bylo v roce 1990 skutečně přejmenováno na náměstí Charlese de Gaulla, avšak tato socha byla vztyčena až v roce 2005.
  • Po celou dobu filmu jsou vidět zaparkovaná a v provozu moderní auta.
  • Osvětlovací technika Profoto, která je ve filmu vidět, byla uvedena na trh až 20 let po době, ve které se má film odehrávat. Světla D1 (stroboskopy s LCD displejem viditelným na zadní straně) byla vydána v roce 2011 a deštníky v roce 2013.
  • Během Annina prvního modelingového focení na začátku filmu si vyzkouší desítky outfitů, které byly představeny až v roce 2017, krátce před natáčením. Počítače předváděné v kancelářích byly počítače Apple iMac G3 první generace (ty s průsvitnými plastovými kryty, které nahradily řadu stolních počítačů Apple Macintosh), které byly představeny až v roce 1998.
  • Nakupování v nákupním centru GUM v roce 1985 ukazuje čárové kódy, což je na tehdejší dobu příliš futuristická technologie. Ve skutečnosti by sotva měli kalkulačky. Sovětské obchody byly mnohem chudší, než je zobrazeno, a nemohly mít takový sortiment a množství výrobků v obchodech (citrony, pomeranče atd.) ani v 90. letech.
  • V roce 1991 říká agent Miller Anně, že by ji mohl nechat poslat do České republiky, ale protože Československo zaniklo až v roce 1993, Česká republika v době, kdy se tato scéna odehrává, ještě neexistovala.
  • V 80. letech v Sovětském svazu neexistovaly bankomaty ani mobilní telefony. Technologie použité ve filmu naprosto neodpovídají době, ve které se odehrávají.
  • Petrohrad se v roce 1985 jmenoval Leningrad, nikoliv Petrohrad jako ve filmu.
  • Existuje mnoho případů, kdy zobrazená technologie (notebooky, displeje s vysokým rozlišením, webové kamery, pevné disky, flash disky, internet atd.) existuje mnohem dříve než v roce, kdy byla skutečně vydána/dostupná.
  • Když Anna získává záznamy z kamerového systému v hotelu, vezme si pevný disk. Tehdejší kamerové systémy nahrávaly na videokazety.
  • Během Annina prvního focení se na stole hromadí několik filmových kotoučů. Žádný z nich však nebyl exponován. Neexponovanou roli lze od exponované odlišit podle viditelného papírového pouzdra (které je u zobrazeného filmu Kodak Portra žluté) a podkladového papírového výtisku. Když je film exponován, přenese se do jiné cívky ve fotoaparátu a bude obráceně. Později se zapečetí obvykle bílým papírovým proužkem, který lze označit perem.
  • Když Anna odchází do bytu, který jí poskytla KGB, má s sebou příruční zavazadlo na kolečkách s teleskopickou rukojetí. Tento typ tašky by v době, kdy se scéna odehrává, nebyl k dispozici. Ve skutečnosti byla dvoukolová zavazadla dostupná v 80. a na začátku 90. let, ale kusy byly velmi vzácné a velmi drahé. Pro modelku na vysoké úrovni však dává smysl, aby ho měla.
  • Při útěku z kanceláře KGB jsou Anny punčochy a podvazky nahrazeny punčochami, když sklouzne přes zábradlí schodiště, ale krátce poté jsou punčochy a podvazky opět navráceny.
  • Když Lenny čeká na Annu před ambasádou v autě, jeho poloha se mění podle úhlu kamery.
  • Během útěku z kanceláře KGB se Anny punčochy při útěku z archivu změní na punčocháče.