Recenze Na jeden nádech

Host
  • 60%
    0
    0
    20. 10. 2019
    martin-mickey-stusak (24536 bodů)

Rodina se snaží přežít masivní katastrofu. A ta ční v tom, že do města jen tak z ničeho nic vlétne něco, co vypadá jako mlha, kouř či oblak prachu v pískové barvě a nikdo neví co to je, odkud to je a jestli to není jedovaté. Originální název je v překladu ´V mlze´, tak dejme tomu, že je to mlha. Rapidně jednoduchý příběh v pomalém tempu vyprávění, ale nic významného nepřinášející. Po osmi minutách, kdy nám jsou představeny hlavní protagonisté, se objeví mlha a pak už děj sleduje jen jejich počínání. Vizuální efekty jsou dobré, ale scénář je napsán tak, že se děj velice táhne a nutí si během sledování několikrát zívnout. Myšlenka námětu není k zahození, ale děj bez patřičné dramatizace a zvýrazněného nějakého toho zoufalství ve snaze přežít za každou cenu zkrátka nemá takovou šťávu, jakou by mohlo mít. Na druhou stranu, není to Hollywood. Francouzští tvůrci americkou produkci nijak nekopírovali a šli si ryze svou cestou. Takže se vlastně jedná o film, u kterého záleží na úhlu pohledu. A tak tu máme další snímek o mlze, tentokrát evropský, který asi málokoho svým vyzněním nadchne.

• 70%
    0
    0
    20. 10. 2019
    Pete69 (17812 bodů)

Dobře zpracovaný katastrofický snímek. Žádné velké efekty, jen jedovatý plyn a příběh rodiny, která přežila a snaží se se situací vypořádat. Bohužel je ve filmu spousta hluchých míst ve kterých si v klidu uděláte kafe. Příběh mi připadá zajímavý, ale myšlenka nebyla zcela využita.

• 70%
    0
    0