Frčíme

75%

Komentáře a recenze 28

29 898 bodů
7
Pěkný animák s cituplným příběhem, zároveň je originální a není v něm nouze o akci a humor. Animace je kvalitní, ale zabarvení fantasy světa mi přišlo az příliš fialové. Animák pro celou rodinu, který by snad neměl nikoho vyloženě zklamat. Za mě 70%.
22 285 bodů
6
Pamatuju si doby, kdy se čekalo, kdy se s jistotou předpovídalo, že za několik let se Pixar naprosto emancipuje a začne produkovat komplexní animované filmy nezatížené potřebami dětského publika. To bylo ještě před Disneym samozřejmě. Vycházely články na téma Kdy uvidíme první mainstreamový CGI animák pro dospělé? Musím si na to vzpomenout obzvlášť v době, kdy tu máme asi dvacátý film s pointou "the real dead father was the friends we made along". Ne že by bylo nutně špatně dělat filmy pro děti, ale stejně to naprosto nechápu - vidět tu fetišistickou detailnost a propracovanost animace, která je až tísnivě dokonalejší každým filmem, využívanou k odvyprávění těhle roztomilých dojímavých banalit. Proč to vůbec existuje? Dětem je přece jedno, kolik milionů realisticky pohybujících chlupů je programováno - nedokážou to vůbec pojímat. Ten pixarovský exces je pořád divnější a divnější... střet absolutní technické preciznost a vrcholu současných možností s nejlínějším a nejkonzervativnějším vyprávěním. Je to matoucí. K čemu to všechno je? Uvidíme, co předvede Soul - tam jsou zase nějaké ambice. Je to poslední šance?
6
Skřítci, elfové, nějaké ty zlé víly a další příšerky zasazené do "našeho světa". Tenhle nápad šlo asi vyždímat víc, vlastně nevím jestli jsem se nějak moc smál (ikdyž uznávám, že jen to na animáku důležité není). Každopádně je to spíš citová ždímačka a Pixar už začiná lehce zapáchat patosem. odřených 6/10
8
Pixarovská kvalita, která přináší okouzlující svět, sympatické hrdiny a emocionální příběh s velmi povedeným a silným finále. Možná je od začátku zřejmé, kudy se to bude ubírat a jakou moralitou to skončí, ale to opravdu někomu vadí? V rozpadlé dodávce, v neutuchajícím tempu, s dostatkem soběstačných nápadů a se skvělým původním dabingem (hlavně Pratt si to Hodně užívá) vystřižená road movie o dospívání a srovnávání priorit v trochu jiném, lehce magickém světě. V těch kouzelnických motivech je snad poprvé výrazně cítit Disney a není to vůbec na škodu.
10
Studio Pixar Animation Studios je jasná jistota co se týče tvorby animovaných filmů, která s filmem Toy Story: Příběh hraček stála za prvním filmem, který byl kompletně vytvořený počítačem. Za tu dobu od roku 1995 vytvořilo studio Pixar dalších 21 celovečerních filmů, z toho v 14 případech šlo o originální film. 22. snímkem se stává fantasy Frčíme u které opět platí, že si Pixar hraje s něčím novým a snaží se jít ještě dál. Otázka je jestli je vůbec možnost ještě zajít dál a jestli je možné jít z dokonalé animace na ještě dokonalejší animaci. Už téměř jistým faktem je ale ta informace, že je Frčíme boží. V rámci pixarovek možná sice patří mezi ty slabší, nicméně i tak jde o jasnou animovanou pecku a trefu do černého. Frčíme je sice fantasy, jádro pudla ale tkví v tom, že se v Pixaru snaží vyprávět lidské příběhy. Režisér a autor scénáře Dan Scanlon, který už stojí za Univerzitou pro příšerky u Frčíme pracoval s faktem, že nikdy svého otce nepoznal, protože zemřel ještě před jeho smrtí. Příběh dvou bratrů- kteří dostanou možnost se na 24 hodin znovu setkat se svým otcem, problém ale tkví v tom, že se otec objeví jen od pásu dolů a tudíž je účelem výpravy sehnat drahokam, který by vyčaroval i druhou půlku. Takhle začíná cesta dvou bratrů na jejímž konči by měl být jejich otec od pásu nahoru- je tak osobním příběhem, který snadno vzbudí emoce nejen co se týče faktu, že bratři touží po setkání se svým otcem ale klíčový je i vztah dvou bratrů, který je každý jiný a těžko k sobě hledají cestu. Zatímco Bradley je fanoušek fantazie a příběhů o starých čarodějích a rytířích, Ian je přesným opakem a na rozdíl od Bradleyho mu chybí sebevědomí. Oba bratři se mají rádi, Ian se ale za chování svého bratra stydí a už proto k sobě hledají těžkou cestu. Obou chybí otec a oba tudíž možnost se s ním setkat vezmou za pačesy. A právě cestou za drahokamem bratři upevní své pouto, zjistí toho víc o sobě navzájem a uvědomí si, že jim vlastně otec ani chybět nemusel, protože měli sebe navzájem. A to je strašná síla, kterou v sobě Scanlonův příběh má. A je tudíž hodně snadné aby Scanlonův příběh přirostl k divákovu srdci a divák byl z toho filmu nadšený. Animace od Pixaru je nepřekvapivě dokonalá, detailní, plná barev a prostě skvělá. Spousty fantastických postav od kyklopů přes kentaury po gnómy a geniálně vymyšlená mytologie postavená na tom, že magie ve světě elfů existovala a možná stále je, nastoupila ale moderní technologie jako z 21. století našeho světa. Jednorožci jsou na úrovni pouličních psů, víly tvoří motorkářské gangy a mantikory vedou hospody. Šílené? Dost možná ano, na druhou stranu je to ale další ukázka skvělé kreativity tvůrčího týmu v Pixaru, která ukazuje, že rozhodně nemelou z posledního i když po Životu brouka a Hodném dinosaurovi servírují přece jenom nejslabší pixarovku. Povedená fantasy, která úplně v pohodě mohla nastartovat novou animovanou fantasy frančízu nebo seriál na Disney+, pandemie COVID-19 mu ale sebrala šanci stát se finančním megahitem. Je to škoda, protože tyhle povedené pohádky se prostě neomrzí a kdyby tu ten Covid nebyl tak je tu další megahit. Škoda převeliká, přesto ale Pixarům nikdo neupře fakt, že je to další animovaná pecka. A navnadí na to co by nám Pixar mohl nabízet i v letech budoucích....... PS: České znění je super!
9 335 bodů
7
Pixare, Pixare, jak jen to děláš.. Po sedmileté pauze se vrací Dan Scanlon, který tehdy stál u prequelového návratu Příšerek. Pixar kdysi tvořil nezapomenutelné originální zážitky, které tvořily dětství tolika dnes již dospělých. A onu je tomu pořád, jen jakoby se studio v posledních letech rozhodlo dělat svoji tvorbu jinak. Především, a to je vlastně obdivuhodné, dospívá s divákem, kdy někdo kdo v 10ti letech miloval Toy Story dokáže nyní usednou třeba k Duši a ten příběh ho trefí v úplně jiné rovině a najednou divák vidí jakýsi dospělý příběh z jehož reálných témat má v podstatě strach.. Ale současně může k další takové osudové chvilce posadit svoji ratolest, která si užije film v podstatě úplně stejným způsobem jen je to pro ni spíše zábava, zatímco vy jste v držení úplně jiných silných emocí.. Jsem divák, který odstartoval svoji lásku k filmům právě na Pixaru, když jsem jako skoro tříletý kluk byl s mámou v kině na Hledá se Nemo a já vám něco povím, pamatuji si dodnes ten pocit, kdy jsem ten široký mořský svět viděl na plátně.. Asi tam někde začala moje láska k filmům.. Postupně jsem na Pixarovky nějak zvláště nečekal, sem tam jsem něco nového uviděl nebo navštívil v kině, ale pořád platilo, že po čas mého dospívání jsem se tuze rád vracel v podstatě, ke kterýmkoli kouskům. No a pak v dospělosti, když jsem se konečně ohlédl zpět a uzřel, co vlastně spadá pod svět Pixaru, začalo mi to dávat smysl.. Nejsilnější zážitek pořád mám s filmem Coco, který mě od prvního zhlédnutí nepustil a platí, že tehdy a pořád mě tahle klukovská pouť po tuctovém svátku dokáže zasáhnout na místech, o kterých jiné filmy nemají ani ponětí.. I v posledních letech platí, že s čímkoli Pixar přijde zahraje mi na notu, kterou vždycky rád uslyším. A i když už někteří prokoukli, že nejde o ryze čistou dětskou zábavu a naopak čím dál více si užijí dospělí, pořád to má svoje kouzlo a téměř nikdy jsem nebyl zklamán.. Frčíme je opět příběh o rodině a o tak intimních vztazích, které nesou svoje speciální emoce, už jen proto, že tak nějak jsou. Možná někdo vidí jen fantaskní příběh, který se snaží povznést svět Dungeons and Dragons, na který cíleně párkrát odkazuje, ale já stejně vnímám ten klukovský vztah s tátou (a bráchou), Frčíme nemá nějak zapeklitou skrytou zprávu a naopak prozíravější divák od jisté chvíle tuší, v čem tkví ta největší síla celé myšlenky a kudy se asi bude ubírat. Ale vidět, jak se klukům, které neměli tátu plní sen, je pořád krásné. Možná, že Frčíme až moc sází na nějakou nostalgii a skutečně pak na emoce a zážitky, které děti doufejme nezažili.. Ale i tyhle nepříliš šťastné okamžiky jsou naší součástí a jejichž připomínka nám ukotví vzpomínky, které stejně i přes možná bolestivější cestu vždycky rádi najdeme.. Mohlo by to být hravější a nakonec i údernější, ale to neznamená, že to tam každý neuvidí. Miluji ten film za to svoje finální uvědomění hlavního hrdiny!.. Tady je ta kombinace spojenosti dětského a dospělého diváka jednoznačně více nakloněná věkově mladší straně. Frčíme nebude nikdy tou oslavovanou Pixarovskou událostí, ke které se budu pravidelně vracet, protože není pro diváka tak přemýšlivým zážitkem, ale myslím, že minimálně nápad tomu nechybí. Magická podívaná plná kouzel a netradičních objektů.. 75%
Riverdon
Riverdon
7 393 bodů
8
Co mě bavilo nejvíc, byl dabing a hlavně přesný Honza Cina.
mojmir.sedlacek
6 033 bodů
8
Pixar frčí! Trailery nijak úchvatně nevypadaly a nabízela se obava, jestli se slavné studio už omíláním různých forem sebepoznání trochu nevyčerpalo. Ale naštěstí se zdá, že ne - pod divným názvem se na první dobou skrývá další příběh o dospívání, důležitosti rodiny a tak dále, jenže pod povrchem se jedná o zcela funkční coming-of-age drama zabalené do tradičně precizního vizuálu. Ten dokáže udržet pozornost i menších diváků, přestože tady se očividně cílí trochu výš. Za mě je to jednoznačně ku prospěchu věci, a přestože Frčíme nemá takový merchandisingový či popkulturně významný potenciál jako třeba Nemo nebo Auta, je to chytře napsaná a nakonec i dojemná oddechovka, kde se hashtag #daddyissues rozhodně uplatní.
blazma
blazma
4 928 bodů
8
Po dlouhé době animák co mě bavil :) Dvojice dabérů Chrise Pratta a Toma Hollanda se suprovně doplňuje a náramně to sedí k charakterům :) fakt pobavení pro celou rodinku
kknk2
kknk2
2 949 bodů
7
Děcka z téhle pixarovky budou určitě nadšená; obecně k ní nejde nemít pozitivní vztah, protože animace, příběh, humor i charaktery jsou univerzálně sympatické. Mě sice Frčíme neoslovilo natolik, abych ho zařadila mezi své oblíbené animáky, ale nedokážu ho ani zkritizovat.