
Vedle přistání Apolla 11 na Měsíci v roce 1969 představovalo setkání Richarda Nixona s čínským vůdcem Mao Ce-tungem v únoru 1972 jednu z největších mediálních událostí v historii. Nixon sám vytvořil spojitost mezi oběma událostmi: "Přišli jsme v míru pro celé lidstvo" neoznačovalo jen místo přistání lunárního modulu Eagle – Nixon o tom mluvil do mikrofonů i těsně před odletem do Číny. Cílem Johna Adamse nebylo vytvořit povrchní nebo dokonce karikující zobrazení Nixonovy návštěvy při komponování své opery. Pokusil se vytvořit "heroickou operu" o konstrukci moderních mýtů pomocí archetypálních postav a situací. Režisér Marco Štorman inscenuje Adamsovu minimalistickou operu jako dekonstrukční revue o síle obrazů, politice inscenování a inscenování politiky.
Herci a tvůrci 10
Režie:
Dodatečné informace
Země původu:
Německo
Ocenění:
Žádná ocenění