66%

Komentáře a recenze 26

tedoun
tedoun
923 bodů
8.5
samozřejmě pro Evropského diváka, bitva u Midway je pouze standardní válečná podívaná ale není tomu tak nám, kdo pochází ze zemí Pacifiku, kde Japonci nebo dai nippon okupoval a ničil životy. Hlavně kdo četl knihy od Wade McClusky, Walter Lord nebo od Alvin B. Kernan tak mu ten film bude líbit. Dávám 85
Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
4
Po shlédnutí traileru jsem měl opravdu velká očekávání. Wauu, čeká nás konečně pořádný válečný film z druhé světové války a navíc z Tichomoří. Jedna ze zlomových bitev druhé světové války s totálně výborným námětem, který napsal sám život. Bohužel tento film neprošel bránou k filmové věčnosti a skončí na dně filmové kinematografie jako japonské letadlové lodi na dně Pacifiku. Úvod filmu nás zavede do Pearl Harboru. Óóó, děkuji za uvedení něčeho, co je kurňa známé, ale musíme si dát trochu historie pro ty, kteří vůbec netuší, co Midway předcházelo. Tím se rovnou mohu odkázat na Pearl Harbor od Michael Bay, který je sice také hrozný, ale pořád je to lepší než tento film, neboť je hezky kýčovitý a má navíc i zajímavé a zapamatovatelné charaktery, na rozdíl od tohoto filmu, kde září pouze Woody Harrelson jako admirál Nimitz, ovšem narozdíl od pravého Nimitze tuto filmovou bitvu nemůže vyhrát, protože scénář i ostatní herecké výkony stojí za starou bačkoru. Všichni američtí piloti v podání herců vypadají jako arogantní frajeři, kteří si zaslouží už z principu sestřelit, utopit se v oceánu a být potravou pro žraloky. Nevím proč, ale ani Luke Evans, kterého mám rád, na mě působil nesympaticky. Charaktery jsou nezapamatovatelné a jejich osobní příběhy a oběti ve vás nezanechají nic. Už začátek filmu, kde při útoku na Pearl Harbor zemřou postavy, které jste mimochodem viděli na plátně jen pár vteřin, a poté jsou srdceryvně oplakávány, Vás nedojmou a celý koncept zkrátka nefunguje. Upřímně více mě dojala postava japonského admirála, který je na scéně pár minut, ale odehraje takový part, že pláčete společně s jeho posádkou poté, co se rozhodne neustoupit a potopit se se svojí lodí, načež si uvědomíte, že Vám ukápla slzička nad týmem soupeře, kterému nemáte rozhodně fandit. Od Rolanda Emmericha jsem čekal podstatně více a to, že efekty jsou poměrně povedené, film rozhodně nezachrání. Celkově mám v poslední době pocit, že tvůrci se spoléhají a investují více do efektů a do toho aby film vypadal dobře, zatímco scénáři nevěnují péči, což je ohromná škoda. Tak snad vyhraje Emmerich příště, ale zde prohrává na plné čáře, jako Japonci u Midway.
ZaS
ZaS
632 bodů
7.5
Vizuálně precizní, ale historicky poplatné americkému vidění světa. Hodnocení války je věc subjektivní a proto se jí vyhnu zcela. Hodnocení reálných osob je také problematické, ale dovolím si alespoň pozvednout obočí nad volbou Harrelsona do role Nimitze. Ale možná je to jen můj problém, že ho mám zafixovaného v rolích cvoků. A dost možná i Nimitz vlastně cvok byl. Potěšilo mě, že na rozdíl od Top Gunu to Emmerich nepojal jako agitační video pro nábor do US army. Ne že by tam nebyly patetické kecy, ale s ohledem na téma se držel celkem zpátky. Celkově vzato příjemné překvapení (na to, že jsem nic moc neočekával). Jelikož je teď téma světové války bohužel opět aktuální, můžeme to brát i jako varování.
javor6
javor6
530 bodů
4
Efekty fajn. Scenar ale psal nekdo s lobotomii.
PinokKio
PinokKio
120 bodů
5.5
V Emmerichových filmech se bohužel někdy až moc kecá, tudíž je osvěžením, že se jde po pár minutách rovnou do velkolepé akce. A stejně tak je u režiséra zvykem, že všechno musí být třikrát bombastičtější, takže kovové součástky ze všech těch vybuchujících lodí a letadel odlétají pomalu až do zadních řad kinosálu a lidi vřískají o poznání více. Nejspíš proto uběhlo těch 140 minut vcelku svižně a dalo se na to koukat. Jinak je to ale film bez emocí, bez scénáře a překvapivě i bez černochů ..