77%

Komentáře a recenze 26

Petrson
Petrson
4 166 bodů
8
Zase jednou po delší době dobře napsaný scénář, podobně jako u filmu https://www.kinobox.cz/film/374362-locke, který mě dostal ještě více. Tam jede Tom Hardy celou dobu v autě po dálnici a jen telefonuje. Fantazie u obou filmů funguje perfektně a celý film si promítáte tak, jako když čtete knížku. Chyběla mi větší katarze, těšil jsem se na vnitřní soud, pár minut navíc, silnější finále, neboť bylo našlápnuto. Paradoxně pro mě zbytečně moc brutality. Fungovalo by to i v malinko optimističtější rovině. Škoda, že ostatní figurky polistů hrají jen hluchý kompars, který by jistě v některých okamžicích reagoval jinak, stejně jako parťák (alespoň jedna věta, proč pro něj riskoval). Prostě chybělo pár detailů, ale jinak skvěle natočené "divadlo" na pětníku a za pětník. Pokud bych měl dopručit film o vině a nevině, pak https://www.kinobox.cz/film/254164-misto-na-vysluni. Nějak jsem si na ty výše uvedné filmy vzpomněl v souvislsti s tímto.
blackkocour
blackkocour
3 745 bodů
8
"Halóó, tady Impulsovi, jak zní tajné heslo?" - Kurva, prosím, už se snažím 10 minut dovolat do špitálu, moje stará se právě odkrágla mým revolverem, na kterém jsou nedopatřením moje otisky prstů, ale já ji do prdele nezabil! - "Omlouváme se, ale to není správné výherní heslo, snad příště.." Stát jako je Dánsko, kde je doslova nulová kriminalita, a když zrovna neřádí v ulicích Peter Madsen, Dánská policie si už při desátý svačinový přestávce, z kartonu sirek staví mrakodrapy. To byste ale nebyl čurák, který 14 hodin v kuse si zahřívá rudé ucho u telefonního terminálu, v call-centru na nouzovce. Je celkem rutina, když vám denně zavolá nějaký dobromil, kterého okradla štětka nebo feťák Otto, který dennodenně vytáčí našeho Oleka, pod každým jiným jménem samozřejmě, že se omylem dovolal na linku bezpečí, když chtěl volat ke Karlíkovi, který má tajný klíč k čokoládové továrně. Ale tu jářku, jednou se z toho stereotypu stane sriller, na motivy Hitchcocka, a zavolá vám ženská, která je právě unesena svým žárlivým bejvalým. Film, který si užije i sluchově postížený! Nevěděl jsem, že i Dánsko umí dělat tak silné filmy. Čemu se divit, že? Celý film je točený jen v jedné místnosti, na telefonním dispečinku, nikdy neuvidíme obličeje na druhém konci linky. V průběhu hovorů, se dozvídáme, že Asger je zaveden do zločinu, kde někoho zastřelil a druhý den mu má svědčit na soudu jeho kamarád, který taky v průběhu hovorů, volá Asgerovi. To abyste se i vy, laboratorní krysy za telefonem, jednou za čas těšili do té otročiny za minimální mzdu.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 829 bodů
8.5
Minimalismus a napětí se skvěle postavenými dialogy. Jednotlivé narážky jsou zabudovány velmi pečlivě. Pořád jeden chlap (skvělý Jakob Cedergren) a jeho telefon a stačí to, aby bylo řečeno vše o jeho současných pracovních a osobních peripetiích. Nic není tak, jak si myslel, ale přesto se dokáže vyrovnat i s hodně drsným zjištěním.
Vurhor
Vurhor
2 021 bodů
8.5
Prostě Seveřani ty krimošky fakt umí. Jako kdyby se tam už rodili s přirozeným talentem v krvi. Snímek The Guilty se vydal velice riskantní cestou - film se po celou dobu odehrává pouze na jednom místě, tedy v kanceláři policejního call centra, přičemž divák ono místo opustí pouze ve své vlastní fantasii. Když máte ale k dispozici propracovaný scénář a správného herce, vystačíte si s jednou kanceláří, pár telefony a vlastním mozkem. Snímek se neopírá o to, co člověk vidí, nýbrž co slyší. A jelikož filmy se o vizuální zážitek opírají téměř neustále, je to sakra náročný úkol. Ale režisér si s tím poradil skvěle, obzvlášť s ohledem na to, že se jedná o jeho debut. Komorní atmosféra a nervy drásající napětí jsou zde natolik povedené faktory, až si člověk pomalu začne říkat, že pouhá půl hodinka je sakra málo. Nemusí to sedět každému, ona minimalistická forma určitě nebude někoho bavit, plus mu to může přijít utahané, ale já se bavil náramně. Možná bych jeden z hlavních motivů ještě krapet víc rozvinul, ovšem filmu by asi přeci jen uškodilo, kdyby byl moc dlouhý.
Režisér
Režisér
179 bodů
8
Příspěvek obsahuje spoiler!
Lilinka
Lilinka
77 bodů
8
Napínavý snímek se dá natočit jen s pomocí divákovi představivosti. Ojedinělý divácky zážitek, který jsem si dosytosti užila. Občas jsem sice narazila na logické díry, ale to vše jsem schopna ignorovat ve prospěch věci. Herci naprosto výborní a ve svých rolích maximálně uvěřitelní.