Most!

83%

Komentáře a recenze 30

Dle počtu bodů
Brenan88
Brenan88
47 089 bodů
9
Duo Prušinovský - Kolečko sleduji už od okresního přeboru a od té doby si nenechám ujít žádný jejich společný i sólový počin. Most! je další trefou do černého a důkazem,že se jako národ rádi smějeme. Ožehavé témata jsou zde velmi odlehčena a podané takovou formou,že se jim ještě zasmějete. V Americe by za to určitě dostali TY TY TY! Těžko říct jak to ten Kolečko dělá,ale opět dokázal napsat skvělé charaktery a vlastně i příběh,který s každým dalším dílem graduje. Bavím se královsky a to se mi u žádného českého seriálu dlouho nestalo. PS: Hofmann naprosto TOP!
Psisko59
Psisko59
32 829 bodů
9.5
Paráda - konečně příležitost pro Martina Hofmanna. Podle prvního dílu to bude parádní tóčo a zábava. Už pilotní díl to pěkně rozkopnul: bezvadná parodie Pošty pro tebe (vrcholící skvostným paradoxem: homofob se bude muset vyrovnat s transsexuálem ve vlastní rodině), vyhazov z práce pro domnělého rasistu, který má cikána mezi svými nejbližšími přáteli a půjčuje si od něj oblek i prachy, hospodské tlachy a subkultura maloměstských looserů - to bude těžko vydýchatelné pro Mostečáky i jejich spolutrpitele. Ale my diváci se budeme bavit asi stejně jako u Okresního přeboru. Těším se, slibný začátek. Po poslednim dilu moje nadseni neopadlo, naopak; kouzelne bylo, jak "nikdo neobstal", kazdy reprezentant spolecenskeho charekteru dostal svuj dil posmechu i polidsteni. Jen tzv. politicka nekorektnost umoznuje veci pojmenovat pravymi jmeny. Skvely Godla si otevrel cestu k dalsi herecke kariere, sve komedialni nadani potvrdili Hofmann, Schmitzer, Starkova a (pro me prekvapive) Medvecka a Čvančarová (ktera se nebala ani dehonestujici role buranske zlatokopky).
  • dokonalý casting: maximálně věrohodný Martin Hofmann, Jitka Čvančarová za vulgární bezmozkyni měřící všechno penězi, skvělý naturščik Zdeněk Godla
Pete69
Pete69
30 100 bodů
8.5
Bez skrupulí o problémech dneška s trochou drzosti. Celkem se divím, že v dnešní přesluníčkové době se ČT nebála vyjít na světlo světa s podobným kouskem. Perfetní výkon Martina Hofmanna, jeho specifický projev mi byl vždy sympatický a tady mu to prostě sedí, jako prdel na hrnec. V seriálu je spousta kravin, které beru jako součást seriálu plného paradoxů.. "přešitý" bratr majitel špeluňky, který neustále uráží tmavého štamgasta.. prostě dobrý :) Mimochodem ten romský herec je fakt borec :D
xxmartinxx
xxmartinxx
22 290 bodů
6
Po tom hajpu jsem to čekal lepší. Čekal jsem, že budu mít třeba problém jen s nějakýma nuancema. Čekal jsem, že to bude krok správným směrem, jen nedomyšlený. Ale je to přesně naopak maximálně obratné, jen teda s tím, že je to v jádru inherentně beznadějné (v tuhle chvíli fakt necítím potřebu udělat víc než jako argument ukázat prstem na Petra Kolečka), zachráněné pouze dobrou realizací a některými kusými gagy a scénkami, které vyvažují povrchnost premis. Seriál žene dopředu ze začátku především snaha legitimizovat co nejvíc kontroverzních vtipů. Což není moc velká výzva - když je celý vesmír koncipovaný tak, aby v něm vše ospravedlňovalo zvolený humor, tak ještě aby to nefungovalo. A ke konci se to mění v jakousi podivnou a nepřesvědčivou nápravu figur, o kterých víte, že by se v realitě nikdy na základě těchto věcí nenapravily. Jinak to asi bylo zajímavé jako fenomén, ale protože na to koukám ve chvíli, kdy už zájem utichl, tak je to jen normální. Nemůžu tvrdit, že jsem se párkrát nezasmál. To je za těch 6 hodin zhruba vše. PS: Opravdu nemám rád, když je děj "za pochopením" mezi někým marginalizovaným a marginalizujícím koncipovaný tak, že marginalizovaná osoba musí vykázat nekonečně trpělivosti, udělat vše správně, neúnavně usilovat o uznání - a když se jí ho pak opravdu dostane, tak to je koncipováno jako happy end a vše je tím uzavřeno. To je ta nejhorší, nejškodlivější věc, protože se tím vysílá vzkaz, že marginalizované osoby potřebují nějak získávat uznání idiotů a toto uznání by pro ně mělo mít nějakou hodnotu. A idiot je tu vždy napraven, aniž by pro to musel něco dělat (a nakonec jsou to rozumný popletený lidi, kteří změní názor, když jsou vyvedeni z omylu).Veškerá tíha se tu nakládá na oběti, od nichž se čeká, že si sjednají pořádek, a celý tento proces je zobrazovaný jako humorného a vlastně příjemného. V Mostu je to polovina dějových linií a já to fakt neberu. Postavy jako Dáša musí být napsané v podstatě jako nadlidi, kteří vždy říkají a dělají to správné - a to není dobré.
hanys_
hanys_
18 771 bodů
8
Na Most! jsem se dost těšil, je fakt že to národní poblouznění kolem seriálu mu v mých očích možná uškodilo, protože to nejen že není ten nejlepší český sitcom, ale ani to není to nejlepší od dua K-P. Nekorektní humor ok, jen doufám že ostatním tvůrcům došlo, že nasekat teď sprostší seriály není ta cesta. K-P bodují totiž hlavně tím, jak skvěle umí pracovat s postavami a mají vždycky skvělý čuch na herce.
Sheldon
Sheldon
16 059 bodů
9
Nic jsem od toho nečekal a předchozí Kolečkovy scénáře mě moc nebavily, ani tolik vychvalovaný Trpaslík nebo Čtvrtá hvězda. Most! je ale evidentně něco úplně jiného, ostatně možná i díky tomu, že je na něm znát hodně improvizace a dialogy nešustí papírem. Je velice dobře, že Hofman nehrál postavu tak jak byla ve scénáři a naopak jí dodal drzou ostrost, díky které to funguje. S realitou to společného nemá nic, ale je to zábava.
filmfanouch6
filmfanouch6
12 644 bodů
10
Jan Prušinovský, jeden z nejšikovnějších českých režisérů posledních let a Petr Kolečko, jeden z nejlepších českých scénáristů posledních let opět spojili síly a po výborném Okresním přeboru a velice fajn Trpaslíkovi servírují další výjimečný seriálový projekt, který ve finále není plný geniálních vtipů a gagů, ale především seriálovou peckou, která skvěle komentuje celkovou situaci nejen v Severních Čechách. A já to prostě musím říct: Průšo a Kolečko díky! Dorazil nejlepší český seriál od dob Okresního přeboru a daří se vám vůbec neklesat celou dobu seriálu. A i když se časem vydává trochu jinými směry, než by divák čekal, celý ten vývoj postav je tak přirozený a parádní, že vlastně ten odklon začne dávat parádní smysl. A především se vám daří diváka nejednou šokovat a vzít si ho huby věci na které na České filmové scéně nemá odvahu vůbec nikdo. MOST! by se automaticky měla stát kultovní věci. Nejen, že měla, ona se jí už totiž stala. Věřím, že ještě za nějakých 5-10 let se na seriál bude vzpomínat a stejně jako v případě Okresního přeboru (9 let) se dlouho bude čekat na seriál, který se dokáže vyrovnat. Budou u toho opět Prušinovský a Kolečko těžko říct? Asi by ale stálo za to rozebrat si, proč je MOST! naprostá peckou. MOST! je totiž nejenom dobře napsaná věc, a dobře zrežírovaná věc, ale především hrozně chytrá věc. Řadový divák možná neuvidí víc než bandu rasistů a xenofobů, kteří se prezentují jen tím jak jsou rasistickými a xenofobními hovady. Jenomže už na začátku příběhu je každá postava odlišná a zajímavá a dá s každou pracovat po svém. Hned v prvním díle je řečeno, že hlavní hrdina Luděk ,,Luďan´´ Říha není rasista, ale jenom pouhý debil. A právě on je tím ideálním hlavním hrdinou. Na první pohled looser, který hned začátkem seriálu přijde o práci, je rozvedený, dluží místnímu lichvařovi Romanovi, se synem Tondou moc nevychází a s jeho bratrem Pavlem se neviděl od pohřbu otce, jelikož Pavla nenávidí za to, že byl homosexuálem. Právě ona ústřední zápletka, že je Luďan vystavěný k soužití se svým přeoperovaným bratrem Pavlem/Dášou je hlavním srdíčkem seriálu a postupem seriálu formuje Luďanův charakter. Ze začátku seriálu má Luďan problém s Dášou jenom promluvit, postupem času už ale vůbec nemá problém k Dáše zajít o radu a hezky si s ní promluvit. Jedná se po scénáristické stránce perfektně vyladěný vztah dvou postav. A jedná se o životní výkon herce Martina Hoffmana. Pavla/Dášu ztvárňuje Erika Stárková a je v roli parádně obsazená. Herečka je to sice pohledná, není to ale zároveň žádná MISS modelka a člověk by jí tak především díky makeupu toho přeopravaného chlapa s klidem věřil. Především když člověk od samotné Stárkové slyší jak se na roli připravovala, je to v tom seriálu vidět. I když je to spíš o mimice a interakci, v seriálu je totiž předabovaná hercem Janem Cinou. Kromě Luďana u legendárního stolu v hospodě Severka máme i jejího majitele, drsného Edu. Toho ztvárnil Michael Isteník a je v roli hodně parádní. Především má o dost možná ještě zajímavější vývoj než Luďan. Ze začátku člověk, kterému se hnusí cigáni a homosexuálové všeho druhu, se zamiluje do Luďkovy přeoperované sestry a i když to nenese úplně lehce, ve finále se nechá emocemi ovládnout a rozhodne se, že jí skutečně miluje. Na začátku seriálu může Eda působit jako téměř potencionální hlavní záporák, ve finále se ale jedná o jednu z nejsympatičtějších postav i když najít si k němu cestu pár dílů trvá. Pak je tu Čočkin v podání Vladimíra Škultétyho. Čočkin je ve finále z hlavní party možná nejméně zajímavá postava, na druhou stranu si ale Škultéty tohoto zoufalce neskutečně herecky dává a především v závěru se z Čočkina stane velice podstatná část seriálu. Cyril Drozda poté ztvárňuje Faráře, který už ale ve skutečnosti dávno farářem není a postavy mu tak říkají jednoduše proto, že on sám se ještě za faráře považuje. Farář je možná nejtragičtější postavou celého seriálu, jelikož se stále není schopen srovnat s faktem, že už není božským poslem, platí prostitutkám ne proto aby ho uspokojili ale proto aby je mohl vyslechnout ze hříchů a většinou se utápí v alkoholu. Drozda jinak v jednom díle dokázal tak skvěle ztvárnit zklamání ze zavřené hospody a to tak, že dost možná jde o nejlépe ztvárněné zklamání ze zavřené hospody v historii filmového průmyslu. A hlavní Severskou partu uzavírá Franta alias Zdeněk Godla, Franta je srdíčkem celého seriálu, je menšina a většinou ho samotná hlavní parta nebere právě proto, že je cigán, kterých se oni hnusí. Franta ale tyhle nadávky bere s klidem a chápe rasizmus jako součást své existence. Jedná se o nejvtipnější postavu seriálu a dost možná o nejkladnější. Z herců jistě stojí ještě za to zmínit představitele Luďanova syna Tondy, Filipa Červenku. Pro Filipa jde o první roli v kariéře a v té roli je skvělý. Sympatická postava, která je přesným opakem svého otce a i matky a nejvíc si začne rozumět se svým strýcem/nyní tetou. A i ta Jitka Čvančarová jako fiflenecká máma funguje. Na celém seriálu je mimochodem zajímavý fakt, že chybí nějaké slavnější herecké jméno. A to je na tom paráda! Chybí jména jako Ondřej Vetchý, Karel Roden nebo Marek Vašut. Ale je to vlastně dobře, jelikož by tak úplně k seriálu nesedli. Tady s méně známými tvářemi působí seriál více autenticky a přirozeněji. Velký klad. První díl je především úvod a má diváka seznámit s Mostem, postavami a nastavenou situaci. Luďan je pozván do Pošty pro tebe kde se setká s Dášou a jedná se o ikonický moment seriálu, který vlastně nastartuje celé následující dění. Druhý díl je především o to, že se musí Luďan smířit s faktem, že nyní u něj bydlí nová sestřička a ve finále si uvědomí, že možná ona je to co ve svém životě potřebuje. V třetím díle se Luďan nakrátko stane vymahačem pravděpodobně hlavního záporáka Romana v podání Leoše Nohy (který si záporáckou polohu neskutečně dává) než aby v závěru především díky zásluze své sestry došel vykoupení. Jedná se o perfektně gradovaný vývoj seriálu, který zakončuje první výrazně klidnější ást. A od té druhé se dějou věci! Z Tondy se totiž ve 4. díle stává skinhead poté co má zlomené srdce a ve své zoufalosti si dovolí na romské obyvatele Chánova. Naštěstí zrovna v tu chvíli popelářským vozem přijíždějí Luďan a Franta a pravděpodobně by to skončilo tím, že Luďana a Tondu obyvatelé Chanova roztrhají kdyby Franta nepřišel se lží, že je Luďan zástupce organizace Snědá tíseň, která pomáhá romům zlepšit situaci v Mostě. A romové na to skočí tak moc, že poprosí Luďana o spolupráci a ten pod strachem smrti se rozhodne, že na celou šarádu přistoupí. A právě tohle Snědá tíseň posouvá seriál do velkého komentáře sociální situace. Most! je celou dobu dobře napsaná věc a výborně řemeslně zvládnutá, od čtvrtého dílu se ale navíc ukáže, že jde o neskutečně chytrou věc. Celé ty sociální komentáře, přesně prodané témata a i když se může zdát jako hrozně rasistická věc, ve skutečnosti je MOST! rasistický jenom z hlediska realičnosti a dokáže i romské spoluobčany ukázat v dobrém světle. Časem se navíc stává seriál větším a větším dramatem a od druhé půlky 6. dílu se začíná více protlačovat ta dramatická stránka. Někomu tak může přijít škoda, že těch gagů a vtípků není tolik, ve skutečnosti se ale jedná o chytrý a inteligentní vývoj seriálu. 7 a 8 epizoda jsou navíc ještě více dramatičtější a i když některá smutná témata prodávají humorem sobě vlastním, úplně k smíchu nejsou. MOST! od druhé půlky střídá žánry černé komedie a dramatu a míchá je tak výborným způsobem, že to snad ani není možné. Není se vůbec čemu divit, že seriál MOST! byl, je a bude fenoménem, tento titul mu totiž právem náleží. Jan Průša a Péťa Kolečko natočili parádně napsanou, dokonale zpracovanou a perfektním způsobem chytrou věc, že si člověk snad za posledních 5 let opravdu nevzpomene na lepší český seriál. Finále je možná nejslabším dílem seriálu, to se ale tak často stává, pořád je ale finální díl parádně natočená epizoda a parádní závěr seriálu. Mrzí mě fakt, že druhá sezóna MOSTU! nebude?! Na jednu stranu ano. Na druhou stranu jsem ale možná i rád, jelikož by se i MOST! mohl časem ohrát. Nepotřebuji 3000 dílů jako v případě seriálu Ulice, stačí mi 8 parádních epizod, které si můžu v iVysílání pouštět kdykoliv zachci. A Průša a Kolečko můžou do pár let jistě natočit další seriálovou nebo rovnou filmovou pecku. Těším se na to a Dycky Most!
Had
Had
12 338 bodů
9
Tohle vypadá na pořádný, dokonale politicky nekorektní nářez. Hofmann mě pořádně a mile překvapil, asi se mu zatím nikdo netrefil do figury, a tady to vypadá nadějně. Seriálu bude asi dominovat, tak to snad ustojí bez ztráty kytičky. Čvančarovou nemusím vůbec, těším se na Schmitzera a na Medveckou. A ten Romák, to je pecka! Nechtěl bych být v kůži obyvatel Mostu, to fakt ne.
hrumsrt
hrumsrt
9 364 bodů
8
Že seriál točící se mimo jiné okolo přeoperovanýho chlapa s pevnýma umělýma kozama může být takhle kvalitní, toho je tahle Mostevská nalévárna jasným důkazem! Honza Prušinovský a Petr Kolečko jsou králové aktuální české seriálové tvorby! Vždy mám víru, že tady v té naší kotlině napíšeme něco, na co si vzpomenu i za 50 let, ale často se spíše spálím. Tady je tak nějak všechno - humor, hospodské kecy, rasismus a otázka sexuality.. Ta úvodní epizoda vstoupila do nějakého mého pomyslného zápisníčku kinematografie! Zatraceně tohle byl fenomén! Každý týden se o tom mluvilo, pokaždé jsem však nakonec dělal něco jiného... Jakože takhle pozvednout nějakou Eriku Stárkovou, to čumím! Tahle žena měla všechno, hrála si to skvěle, bavila a navíc byla zatraceně sexy! Jen teda to není jedna zběsilá komediální scéna, ba naopak často se dotýká velmi citlivých a opravdu vážných témat. Navíc z té epizody se skiny se to pro mě zvrhlo od komedie až k silnému depresivnímu dramata. Pro většinu osazenstva tohle byly životní role. Někdy jsem už zmiňoval, že pokud se má český seriál zase nějak navrátit do povědomí, tak to dokáže jen a jen Česká televize. No, a pakliže k tomu využije ten svůj vybudovaný svět - Události, Pošta pro tebe a nevím třeba Černé ovce - tak se jí to přece musí dělat snáz. Je to fajn, ač se to nezdá, tak to má i hloubku. A přes nekorektní humor a takové uvolněné tempo je z toho něco speciálního. 80%
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Kurva Dášeno sedni , tak to mě zabilo :-) Poslední díl asi TOP, jinak srovnatelné se Čtvrtou hvězdou, ne-li lepší. Že by to Trojan v hlavní roli vyzdvihl do filmového nebe? :-))) Každopádně seriál plný hustejch hlášek. Občas se vyskytl slabší díl, ale i tak jako celek to stojí za to. Pomyslnou hvězdičku navíc dávám kvůli tomu, že na Most mám krásné vzpomínky ;-) 81%