Komentáře a recenze 40

6
docela pekne
darinn5
darinn5
77 bodů
5
Tak nevím, neznám knižní předlohu, ale tady to bylo hodně mimo terč. Příběh je vcelku obyčejný, největší problém mám s prostředím, do kterého je zasazen. Lidi tam živoří v pohybujících se městech, ale na samotný pohyb a vůbec na fungování takového města by musela padnout hromada energie. Celý ten svět je nelogický, chaotický, umělý. Drahý film, který rozhodně díru do světa neudělá. A bohužel se ani nedočkáme pokračování, podobně jako u Zlatého kompasu atd.
airoch
46 bodů
5.5
Knížka je taková fantasy pro děti, vlastně to také není žádný zázrak, ale i tak byla lepší než film. První půlka filmu je skvělá, ale pak jako by si někdo řekl "tak máme první čtyři kapitoly, to je základ filmu o něčem co tu ještě nebylo, takže vytrhneme třeba tuhle stránku z prostředka a pak se můžeme vrhnout rovnou na tu poslední kapitolu a tu uděláme podle klasické šablony. Stejně na hudbu a efekty už nám nezbylo moc peněz, tak tady budeme pouštět jednu desku pořád dokola a nějak to poslepujeme, takže střih bude stát tak půlku toho co nám zbylo". No a to byla chyba, protože tím film vlastně přišel o děj, postavy o charakter, hudba se stane jednotvárnou a efekty jsou takové nedotažené. Druhá půlka filmu je taková, že ve mrtelné křeči děje postavy postupně přijdou o zbytky charakteru, jen aby mohli předvádět tisíckrát ohraná klišé. Navíc se začnou objevovat nové postavy, ale vůbec není zřejmé kdo to je, možná tak u třetiny se to člověk dozví když někdo začne vykřikovat jejich jméno až když mají smrt na jazyku. Hudba je jak zaseklá deska a i ty efekty které by to mohly zachránit jsou přinejlepším průměrné a tak člověk místo aby se díval začne přemýšlet na co se to vlastně dívá, proč se na to vlastně dívá, pak ho naštěstí na chvíli vyruší průměrná bitka a souboj a než se z toho vzpamatuje, tak už je naštěstí konec.
  • Londýn je udělaný fakt pěkně
  • Hugo Weaving jako vždy skvělý záporák
  • Jihae je 2x mladší než v knize
  • Ve filmu není mrdací scéna
  • První půlka diváka vtáhne
  • Frankie Adams opět drsňačka
  • Hester i Tom jsou 2x starší než v knize
  • Děj slábne tak dlouho až téměř zemře.
  • Charakter postav upadá až téměř zmizí
  • Hudba je od půlky dost jednotvárná
  • efekty v druhé půlce by mohly být lepší
  • druhá půlka diváka spíš sežvýká vyplivne
Lukáš Jánský
Lukáš Jánský
45 bodů
5
Tak předem chci napsat, že jsem velký fanoušek sci-fi a fantasy. Takže film o městech na kolech jsem musel vidět. Zkrátím to. Podruhé to už vidět nemusím. Jako vizuálně je to hezké, příběh slabší a hercům jsem ty role nějak nedokázal uvěřit. Co mě ale odrazuje je totální nelogičnost jak vytvořeného prostředí, tak (opět) fyzikálních zákonů. Shrnuto, "jéé, jezdící města". Nic víc.