Zhasni a zemřeš

67%

Zajímavosti 34

  • Vzhledem k Dianině stavu je extrémně citlivá na světlo. Na fotografii, kde je se Sophií jako dítě, je však pod deštníkem, ale světlo jí velmi zřetelně svítí na nohy.
  • Na samém konci, když se Bret vrátí s policisty. Auto losangeleské policie stojí před Bretovým SUV Volvo. Policejní auto je Crown Victoria a má na kufru číslo 22. O několik minut později po finále, když sedí v sanitce, zastaví za Bretovým SUV další policejní auto a je to LAPD charger a také má na kufru číslo 22. V tomto autě je vidět, že je to auto LAPD.
  • Diana trpí onemocněním zvaným Xeroderma pigmentosum, které způsobuje zvýšenou citlivost kůže na ultrafialové záření. Ve filmu však vidíme, že Dianě nevadí černé světlo/čisté UV záření. UV světlo by pro ni s touto chorobou mělo být spíše nebezpečnější než normální světlo.
  • Na začátku filmu, když sestra vezme Martina domů a mluví s ním na verandě, má na sobě batoh, ale když se na ně maminka podívá oknem, batoh je pryč.
  • (asi ve 22. minutě) Když jsou Rebecca a Martin v kuchyni, Rebecca položí na stůl džbán s mlékem, mléko se okamžitě objeví ve sklenici a jeho množství se během celé scény neustále mění.
  • Režisér David F. Sandberg se svolením studia osobně zpracoval několik záběrů VFX během postprodukce.
  • (cca 38. minuta) Když Martin s matkou pořádají filmový večer, dívají se na film Auntie Mame (1958).
  • Druhý horor Gabriela Batemana, který produkuje James Wan. Předtím hrál ve filmu Annabelle (2014).
  • Podle stejnojmenného krátkého hororu, který je k dispozici na YouTube.
  • David F. Sandberg uvedl, že jeho cílem bylo zachovat Dianin vzhled ve filmu jako siluetu, na otázku, jak náročné bylo zachovat Dianu ve tmě, odpověděl: " velmi náročné, protože jsem nechtěl, abyste podváděli, musel jsem ji celou storyboardovat, jen abych se ujistil, že je opravdu silueta zpočátku jsem pracoval se storyboardistou, kreslil ji s okrajovým světlem a já jsem říkal: "Ne, takhle to nemůžeme natočit, protože to je podvádění." Takže jsem musel udělat vlastní storyboardy a vymyslet, jak ji vždycky zachovat jako skutečnou siluetu, když popadne Breta, musel jsem nad tím přemýšlet, " když použije baterku takhle, aby bouchla do kliky, když ji chytne, a když je tady nahoře, tak baterka míří dozadu a vytváří siluetu, takže ho může skutečně chytit." Bylo opravdu těžké vymyslet, jak ji přesně dostat na film.
  • Speciální efekty, kdy se duch objevuje a mizí, byly většinou vytvořeny pomocí techniky rozdělené obrazovky, která byla použita i v tomto krátkém filmu. Sandberg řekl: "Kdykoli je v záběru s jinou postavou, je to v podstatě jen rozdělená obrazovka. Takže se to natáčí s ní a bez ní. Zapnete kameru s ní, vypnete ji a ona odejde, a pak ji zase zapnete. Je to vlastně strašně jednoduché." Sandberg také vytvořil seznam takzvaných "světelných gagů" neboli různých způsobů, jak vytvořit světelné zdroje od baterek přes mobilní telefony až po střelbu. Režisér James Wan také vložil nápad nahradit blikající neonový nápis světly projíždějících aut.
  • Herci, kteří se ucházeli o roli "Martina", museli improvizovat scénu s Davidem F. Sandbergem, ve které jim vzal baterku a herec, který se ucházel o roli, ji musel získat zpět. Gabriel Bateman byl jediným hercem, který se pokusil fyzicky vytáhnout baterku od Sandberga zpět a nechtěně přitom Sandberga zranil na ruce. To mu nakonec vyneslo roli.
  • Přestěhování do Hollywoodu bylo pro Davida F. Sandberga a jeho ženu poněkud hektické a Losten kvůli němu musela opustit svou každodenní práci. Po příjezdu do Hollywoodu se jim nepodařilo sehnat byt kvůli nedostatečnému úvěru, a tak byli nuceni pronajímat si byt přes Airbnb na měsíční bázi.
  • David F. Sandberg spolu se svou ženou Lottou Lostenovou vytvořili původní krátký film pro filmovou soutěž. Ačkoli film v soutěži nevyhrál, krátký film se brzy stal virálním, což vedlo k tomu, že Sandberga kontaktovalo několik agentů, až si musel vytvořit tabulku, aby měl o všech přehled. Jedním z kontaktů byl Lawrence Grey, který chtěl spolupracovat s Jamesem Wanem na výrobě celovečerní verze. Ačkoli se Wanovi krátkometrážní snímek líbil, váhal, zda by z něj mohl vzniknout celovečerní film, dokud Sandberg nevytvoří zpracování celovečerní verze.
  • Postava Lotty Losten se jmenuje Esther jako pocta členům divadelní skupiny "Theater Esther", jejíž členkou byla předtím, než se film Lights Out (2013) stal virálním a vynesl ji a Davida F. Sandberga do Hollywoodu.
  • David F. Sandberg byl po práci na tomto filmu najat na režii filmu Annabelle: Stvoření (2017) a zahájil předprodukci ještě před uvedením tohoto filmu do kin.
  • Několik měsíců po skončení natáčení záhadně vyhořel sklep domu, ve kterém se natáčela většina filmu.
  • V jednom rozhovoru David na otázku ohledně obsazení Diany odpověděl: "Myslel jsem si, že bude docela klidná, ale jakmile jsem potkal Alicii, potkali jsme ji jen proto, abychom ji měli jako kaskadérku pro toho, kdo bude hrát Dianu, ale když jsem se s Alicií setkal a ona mi ukázala, co dokáže, protože je tanečnice a má plnou kontrolu nad svým tělem, řekl jsem si: "To je vážně úžasné, tak ať Alicia hraje Dianu celou dobu a můžeme z ní opravdu udělat tuhle divokou, téměř zvířecí bytost.
  • Svítící oči byly vytvořeny pomocí reflexní pásky.
  • Po pozitivních reakcích diváků na testovacích projekcích byla premiéra filmu posunuta ze zimního na letní termín.
  • Teresa Palmer musela v několika scénách použít paruku. To proto, že si kvůli filmu Bod zlomu (2015) musela obarvit vlasy na černo.
  • Diana měla být původně spíše démonickou postavou, ale James Wan navrhl, aby měla lidský původ, aby měla vztah k Sophii a doplnila tak spojení s rodinou.
  • Lotta Losten, hvězda původního krátkého filmu, se vrací v jedné z rolí a debutuje v celovečerním filmu.
  • Dům v tomto filmu je stejný jako ve filmech Ouija (2014) a Ouija: Původce zla (2016).
  • Poté, co film získal zpět svůj rozpočet jen během úvodního víkendu, bylo okamžitě natočeno jeho pokračování.
  • (cca 6 minut) Během úvodní sekvence filmu je na polici v kanceláři vidět bobule s velkým úsměvem na tváři, podobná původnímu designu příšery, jako připomínka původního tříminutového kraťasu.
  • Celovečerní debut Davida F. Sandberga. Svůj původní krátký film Lights Out (2013) se rozhodl rozšířit na celovečerní film poté, co na internetu sklidil velmi pozitivní ohlas.
  • Diana byla vytvořena s fotorealistickým protetickým oblekem, který mohl fungovat i jako oblek pro zelené plátno, aby ji bylo možné odstranit ze scény, když se rozsvítí světla. Návrhář obleku předtím vytvořil titulní postavu filmu Paní Doubtfireová (1993).
  • Na zdi v Rebečině pokoji visí plakát s nápisem "SlГ¤ckt", což ve švédštině znamená "Zhasnuto" nebo "Zhasnuto".
  • Figuríny ve sklepě nebyly přivezeny kvůli filmu. Umístil je tam už majitel domu.
  • Režisér David F. Sandberg se ve filmu snažil použít co nejvíce autentického osvětlení. Některé scény byly osvětleny pouze svíčkami nebo zářivkami.
  • Celý rozpočet na výrobu se vrátil během prvního dne v pokladnách kin.
  • David F. Sandberg se rozhodl zaměřit na praktické efekty a vyhnout se co největšímu množství CGI.
  • Teresa Palmer před natáčením neviděla návrh Diany, dokud s ní nenatočila první scénu na zcela tmavé scéně. Šlo o záměrnou režijní volbu, která měla vyvolat skutečnou reakci strachu při prvním spatření designu. Alicia Vela-Bailey, žena v kostýmu, byla předtím Palmerové dublérkou ve filmu Jsem číslo čtyři (2011), zničilo by to efekt, kdyby ji viděla předtím, protože by ji poznala, tudíž by ztratila autentický výraz strachu.