70%

Komentáře a recenze 47

Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
7
Masaryk je skvělým příkladem toho, že i u nás se najdou režiséři, kteří za pomoci slušného rozpočtu dokáží natočit dílo splňující vizuální standardy Hollywoodu. Čím víc se ale režisér Julius Ševčík zaobírá estetikou, tím víc zapomíná na samotný obsah. Film je propletencem několika dějových linií odehrávajících se v různých obdobích na různých místech, což je v tomto případě nevydařený tah, který českého diváka chvílemi zanechává ve zmatenosti, zato zahraničního uvrhne přímo do stavu blouznění z nepochopitelného sledu scén. Kromě celkové nesoudržnosti se Masaryk nemůže pyšnit ani pravdivým vyobrazením historie, což by nevadilo, pokud by snímek nezačínal titulkem "Podle skutečné události". Na Českých lvech si film vysloužil rekordních 12 ocenění, z nichž většina je pochopitelná, některé však absolutně postrádají smysl. Nejvýraznějším prohřeškem je Masarykovo vítězství v kategorii nejlepší scénář. Trio Kolečko - Ševčík - Koenigsmark vykresluje postavy povrchně a černobíle za pomoci velkých nadutých frází plných prázdných slov. Absentují výrazné scény, emočně vypjaté momenty, které by alespoň trochu rozpohybovaly monotónnost vyprávění. Bídný scénář kompenzují úctyhodné výkony hlavní dvojice v podobě Karla Rodena a Oldřicha Kaisera, kterým vysoká politika náramně sluší, pokračování se ale zřejmě nedočkáme. I přes mou ostrou kritiku snímek jako celek po většinu času působí kompaktně a je celkem příjemně stravitelný. Masaryk je dobrý film talentovaného režiséra se stupňujícími se výkony, otázkou ale zůstává, na jaké obecenstvo cílí. Pro zahraniční diváky nepochopitelné, pro tuzemské publikum neosobní. 70% a maximálně 6 Českých lvů.
Teresie
Teresie
1 187 bodů
8
Karel Roden
Lukreczia
Lukreczia
784 bodů
9
"Byl jsem šašek, co mluví pravdu. A když šašek mluví pravdu, tak je svět v háji." "Zlu je potřeba postavit se včas." "Nemůžete léčit šílenství v šíleném světě!" Jeden z mála filmů, který chci vidět ještě jednou, spíše 2x. Právem vyhrál České lvy. Na české poměry je to velkofilm. Nenudila jsem se ani minutu. Za mě není v podstatě co vytknout: režie, scénář, herecké výkony, kamera, hudba vše ok a v harmonii. Jediné snad, že jsem čekala dotažení příběhu až k jeho úmrtí. Doufám, že prorazí i v cizině a získá více ocenění.
N333meziiiz
N333meziiiz
663 bodů
9
Pro milovníky československé historie je to výborný film. Ukazuje nám širší background v nelehkém životě, a i když být synem prvního prezidenta ČSR může znít parádně, v realitě to tak moc není. Roden tu zde výborně odehrál Jana Masaryka a je fajn, že ještě přidali Edvarda Beneše.
  • herecké výkony
  • obsazení
Fricino
Fricino
501 bodů
7.5
Film určitě nepotěší někoho, kdo chodí do kina na akční scény, ty zde nejsou. Herecké výkony Kaisera a Rodena velmi dobré, možná jen poznámka, že bych čekal Rodenovu angličtinu s trošku lepší výslovností, Masaryk určitě mluvil jako "native speaker", ale to je detail. Škoda, že film zachycuje tak krátký úsek dějin - prakticky jen rok kolem Mnichova. Vůbec bych se nezlobil , kdyby byly ztvárněny i ty 3 roky po válce až do Masarykovy smrti - možná prostor pro 2. díl?
knihovna1
283 bodů
7
Film jsem viděla až v televizi a moc jsem se na něj těšila. Potvrdil mi, že právem dostal tolik lvů Talentovaný kameraman Martin Štrba odvedl vynikající práci i jeho žena kostymérka Katarina Bieliková. Zasloužili si lva. Scénaristé to už měli komplikovanější vyrovnat se s náročným tématem a postavou. Moc se jim nezadařilo. Přesto lva dostali. Karel Roden zraje a je stále lepší a lepší. Pan Kaiser také.
pejtanek
pejtanek
156 bodů
7.5
Velmi zajímavý film, ke kterému se budu vracet, díky.
Eyesight
90 bodů
8.5
Historii minulého století hltám a informace předcházejí mou návštěvu kina se jen potvrdily. Ano, tato etapa života Jana Masaryka byla kontroverzní, ale pokud se někdo nezajímající se o historii a bez základních informací o tom, kolik toho Jan Masaryk pro ČSR vykonal je dle mého značně zavádějící...
  • herecké výkony
  • tak trochu "vytržení z kontextu"
Hanula
56 bodů
7.5
Na film jsem se moc těšila - o vánocích lísky hned vyprodány. Je pravda, že podle historických událostí se některé věci nestaly, tak jak byly zfilmovány - Marcia - s tou se poznal až v pozdější době. V tom sanatoriu byl také dříve. Nicméně pan Roden skvělý, skvělý.
vranic
53 bodů
6.5
Asi bylo i moji chybou, že jsem od filmu čekala tolik, ale musím přiznat, že mě Masaryk poněkud zklamal. Ano, je to skvěle natočené, Roden jako vzdycky předvedl skvělý herečky výkon, nicméně mi občas scény přišly zbytečně zdlouhavé, chvílemi jsem se v kině docela nudila. Je to určitě zajímavé a stojí to za zhlédnutí, ale čekala jsem od toho víc.