Trochu jsem se obavala zarazeni filmu do kategorie horor, protoze to v nasich koncinach vetsinou nevesti nic dobreho. Nastesti se nejedna o beckovy vytvor, ale o dilo celkem zdarile a hlavne velmi dobre zahrane (
Jedná se spíše o vesnické sociální drama, občas komedii díky Štréblovi. Označil bych to jako psychothrillerové drama, kde horor se otřel o vrátka domku. Ve své podstatě se jedná o povídku, která mohla být ve zhuštěné, třeba hodinové formě, zajímavá. Možná kdybych to viděl v kině, třeba by to bylo lepší.
První část se rozjíždí jako velmi stylový horor. Zhruba po polovině zjistíme, že hororová část skončila a Sádek přepnul na psychothriller. Hororové prvky přestávají fungovat. Zlom ve způsobu vyprávění a míchání prvků hororu a psychothrilleru by samo o sobě nemuselo extra vadit, jenže zbývající část filmu je opravdu nedotažená. Polednice začíná s fungující atmosférou, místo stupňování napětí se už v polovině zdánlivě vše vyřeší a co tedy se dál bude dít? Určitě ne překvapení. Ke kladům kromě půvabného vizuálu patří i velmi solidně zvolená typologie postav vesničanů. Sádek jim neubližuje ani je nezesměšňuje.
Atmosféra, povedená hudba a sebelepší výkon Geislerové dobrý výsledek nezaručí bez kvalitního scénáře. Nějak jsem nepochopil, z jakého důvodu má tento film žánr horor. Současná česká kinematografie se nachází v tvůrčím bahně a každý další zhlédnutý tuzemský film mi to jen potvrzuje.
Nejlépe bych Polednici charakterizoval jako "dusný film". Neuvěřitelné dusno sálá nejen z vyprahlé letní krajiny a vyschlých polí všude okolo, ale i ze všech mezilidských vztahů. Za každým úsměvem a vlastně i čímkoliv jiným se skrývá něco znepokojivého. Dusno, dušení, udušení. Snad poprvé v životě jsem byl rád, že je mi teď zima. Jako horor to sice nefunguje úplně dokonale, je tu všehovšudy několik slušných lekacích scén, ale i dobře vystupňované napětí a strach, ale mnohem víc tohle hutné psycho způsobuje nervozitu a nedobré pocity. Aňa Gaislerová skvělá, malá Karolína zrovna tak a kvalitně vybrané a zahrané mi přijdou vesměs i všichni ostatní. Skvělá je i práce se zvukem a světlem, díky kterým by se v dramatických scénách v bytě dalo napětí doslova krájet a několikrát se mi díky tomu zježily chlupy i na dlaních. Pátou hvězdu nedávám, protože to není až tak objevné a zasloužilo by si to ještě trochu propracovanější příběh, ale v našich poměrech hotové zjevení a naprostá povinnost pro milovníky žánrových filmů.
Nezáživný horor, který mi byl spíše k smíchu... Geislerová není vůbec autentická a z jejího výkonu a celého filmu mi bylo tak na nic, že jsem jej v půlce opustil...
Pro ty kdo očekávali jen horror..asi zklamání, ale těhle béček je spousta...naštěstí tento film je zajímavý svou atmosférou, která sálá z plátna a snímek působí spíše pocitově. Film není zázrakem , ale taky neurazí.
De facto třetí společný film Chlupáčka-Samira. A zase něco nového. Pořád chybí jakási dotaženost, komplexnost díla. Ale cením odvahu přicházet s originálním tvarem - teď momentálně něco na hranici hororu-thrilleru-psychologického dramatu. Skvělá Geislerová, slabší už malá holka. Parádní využití venkovského prostředí. A hudba.