72%

Komentáře a recenze 33

evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Kdysi jsem Bílou velrybu četla, takže pro mě příběh, který inspiroval Hermana Melvilla k jejímu napsání, měl zvláštní kouzlo. Příběh mužů, kteří si na moři plují tvrdě za svým, zobrazení drsného života velrybářů, parádní scéna s plachetnicí zmítající se v bouři, pustá neútěšnost vodní hladiny daleko od břehů, jídla, vody a od domova, beznaděj, která dovede hrdiny příběhu až k těm nejzavrženíhodnějším činům, z nichž se ještě ve stáří nevzpamatovali. Má to sílu, byť určitě není tenhle film pro každého. Koneckonců Bílá velryba je ikonickou knihou spíš pro USA než pro nás. A Kinoboxu moc díky za lístky.
Ombak_Penari
2 764 bodů
8.5
Takže, jak už jsem slyšel dopředu a potvrdilo se mi to, tak film má někde vysloveně odfláknuté triky, zejména pokud jde o pozadí a greenscreen z toho fakt někdy smrdí už z dálky a zbytečně nevyužitý je Cillian Murphy a je to celé takové předvídatelné a jsme svědky klasických konfliktů na palubě lodi tolikrát již viděných ve filmech jako........ a víte co, mě je to úplně u prdele, protože se mi to líbilo a fakt hodně mě to bavilo. Ron Howard natočil plnokrevné námořní dobrodružství, kterých se moc nevidí ani dřív ani dnes a z dějin tohoto žánru si moc nevybavuju, kdy to dopadlo nějak diametrálně lépe, abych tady nad tímhle kafral. Jestli jste ze stejného těsta jako já, máte v sobě stále ty klukovské sny o dobrodružství v modrých dálavách a těšíte se na škuner, houpající se na vlnách, upocené námořníky a charismatické velitele jako hlavní postavy příběhu, tak je naprosto putna, jestli tam někde zasmrdí nějaký podělaný greenscreen nebo jestli film nepřišel s kdoví jakou originalitou či co. Na pět hvězd nejdu jen proto, abych objektivně uznal, že to nějaké mouchy má a není to revoluce k kinematografii, ale v zásadě jako by tam ta plná palba byla.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
7
příliš mnoho narrace, prnlém s animací...bohužel některé momenty působí rušivě...ale jinak docela příjemný dobrodružný snímek
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
8.5
Tento film mě příjemně překvapil. Dá se říci, že jsem se něj podíval jen kvůli Chrisi Hemsworthovi, který je kvalitním hercem a i z podřadného filmu dokáže vymáčknout maximum. Příběh zná asi každý, ale tady je moc pěkné podaný a
  • oživení příběhu o bílé velrybě
  • herecké výkony
  • dějová linie
  • závěr
  • digitální velryba
Enon
Enon
1 096 bodů
10
Sem velmi mile překvapen. Miluju tenhle typ filmu, typ kde starej člověk vypráví věci, co zažil a které musel přetrpět. A ještě když se to odehrává na moři, tak je to úplně nejlepší. Prostě nemůžu si tady na skoro nic stěžovat. Perfektní herci to jistili celou dobu, podpořeni kvalitním scénářem a příběhem, který si lidé vypráví dodnes, příběh o bílé velrybě. Celé je to natočené strašně krásně a hezky se na to kouká, s tím se pojí i výborná, výrazná a krásná paleta barev. Všechno zde prostě a jednoduše funguje, jediná výtka je, že mohlo být méně scén z ostrova, kde uvízli, jinak nic. Já se celou dobu bavil a kochal se. Takže za mě hodně užité. 83%
brcolka
brcolka
1 045 bodů
7.5
Vůbec jsem netušil o čem film bude dokud jsem ho nezačal sledovat. Má oblíbená kniha o bílé velrybě a tom jak tento příběh vznikl pro pero Hermana Melvila mě hned připoutala do křesla. Krásné zpracování filmu. Navíc mě hlavní hrdinové docela přesvědčili. Na druhou stranu o těžké práci lidí na moři se bavit nechci, ale o tom jak jsme ve velkém schopni zabíjet život na planetě a tím pádem i sebe už bych se bavit chtěl. Jsme "nadřazený druh" a můžeme si s naší planetou dělat co chceme protože až se všechno posere tak my už tady nebudeme. To je šílenost
Socna
471 bodů
7.5
dobře vystavěné drama, postavy se mají kam ubírat a hlavně je to uvěřitelné. zamrzí v tuto chvíli trošku slabší triky, které na autentičnosti lovu dost ubírají. ale thor, eh pardon první důstojník je skvěle zahraná figura a pohádka o bílé velrybě a napraveném frackovi je dokonána. ztroskotání na moři bych zažít nechtěl, už jenom kvůli nedostatku restaurací poblíž :)
machetetete
machetetete
464 bodů
7
Solidně natočené, ale co do příběhu a charakterů postav dost nezajímavé. Ron Howard umí. O tom žádná. Ale v poslední dekádě ne tak, jak bych si alespoň já představoval. Mnohem raději se vracím k jeho starším kouskům. Na druhou stranu obdivuju jeho chameleonství, kolik žánrů už vystřídal. Tentokrát přispěchal s poctivým chlapským dramatem, který šlape jako dobře promazaný stroj. Ale to je asi tak všechno. Je to takové uhlazené, ale já bych občas nějakou kaňku, nějakou ostřejší scénu, nějakou dravost přivítal. Podíváme se na palubu rybářské lodi, která má naplnit sudy velrybím tukem a vrátit se na pevninu, kde někteří námořníci očekávají přírůstek do rodiny. Jsou to pánové odvážní, ale pořád filmoví, tedy necítíme to skutečné ohrožení, boj o život. Prostě jsem nevěřil. Řemeslně je to fajn. Mořské nemoci se ale bát nemusíme, zase takový efektní veletoč to není. Když už efekty přijdou, jsou místy odfláknuté. Což k té většině povedených překvapí. Zajímavých charakterů je na palubě zoufale málo, herci nestrhnout, navíc velmi slušný Cillian Murphy dostává pramálo prostoru.
patrick-sarin
438 bodů
8
Tyto filmy s touto tématikou mě vždycky bavily. Už z toho důvodu, že je to odkaz na naši přírodu, na naši sobeckost, naši neskutečnou zlobu vůči všemu živému, ano, je spravedlivé, že se pak vše otočí jako bumerang vůči nám, kdo nemá lisdkost v sobě a soucit s živými tvory, tam je nastolena neskuečná tvrdost vůči lidem a tak to má být.
Kubys Fencl
329 bodů
7.5
Nikdy bych neřekl, jak tento příběh dokáže zaujmout a zanechat v člověku spoustu pocitů. Historický snímek inspirovaný skutečnou události poukaze, že příroda vždy zvítězí. Ron Howard předvádí, že kinematografie je opravdu jeho talent. Film má výborný spád ale zároveň dává místy člověku prostor na zamyšlení.