61%

Komentáře a recenze 26

gomacabeza
gomacabeza
451 bodů
8.5
Silnou devizou tohoto projektu je rozostřování černobílého vnímání romských otázek. Petr Václav (Marian, Paralelní světy) se opravdu vyhýbá jakýmkoliv hodnotícím hlediskům, nezatěžuje svůj snímek (tolik!) svým egem. (Přiznejme si, není úplně snadné zcela opustit sebe sama;). Je zajímavé a přínosné sledovat celou tu kontroverzi, která s tímto etnikem jde ruku v ruce. Václav se nebojí ukazovat, že cikáni skutečně kradou a že tak nečiní nějak náhodně a v zanedbatelném měřítku.Stejně tak režisér otvírá další nepříjemné stereotypy, jako je „zneužívání“ sociálních dávek, ale nutí nás se na to dívat z jiné (jejich) perspektivy. Tak, abychom přinejmenším připustili, že celý problém je opravdu mnohovrstevnatý a vychází především z nešťastně nastaveného sociálního, pracovně právního, či politického systému.
Tombo
Tombo
147 bodů
6.5
Cesta ven je pro spoustu gádžů cesta "tam". A to je dobře, jak jinak se "tam" podívat? A že to "tam" může být fakt hluboký průser. A jak jinak zjistit, že "oni" jsou zrovna to co "my", jen v jiné slupce? Dudová výborná, ostatní také. Cením si toho, že to snaží být nestranné nebo jsem tam alespoň nějaké prvoplánové stranění nečetl. A to je dobře, protože teprve potom začínám věřit. A uvěřitelnost příběhu je základ.
louluk
138 bodů
9
Zajímavej film. O jeho kvalitách svědčí i několik ocenění na Cenách českých kritiků. Díky obsazení neherců vzniká velice autentická atmosféra, zejména s ohledem na život romů. Rasistům tenhle film nedoporučuju, ale jinak určitě stojí za zhlédnutí. Pojednává o nelehkém životě romů. Samozřejmě, že někteří nemakaj, kradou atd. Na druhou stranu věřím, že existuje i spoustu slušných.
pesrex4
93 bodů
7.5
Český lev je na správném místě.Velmi kvalitní a hlavně nevycucaný z prstu. Klaudia Dudová skvělá. Její ztvárnění hlavní hrdinky je přesnou kvintesencí toho, co i ten nejzavilejší nácek tuší - že cigoši jsou stejnej biologickej druh jako von a lidi jsou formovaný spoustou faktorů a nikdy nejsou jenom dobrý a jenom špatný. Žaneta je Rómka a nechce ve světě gadžů splynout a žít jako oni. Nedělí, neseparuje, prostě chce žít jako normální člověk
HonzaBachura
22 bodů
6.5