Cesta ven

61%

Komentáře a recenze 26

29 308 bodů
4.5
Nebudu hodnotit výkony herců neherců, o nich tento film ani tolik není. Na filmu mi nejvíce vadí, že je to v podstatě sluníčkářský snímek, který v každé druhé scéně divákovi podsouvá, jak je naše menšina utiskovaná a majorita se k nim chová strašně. Toto se mi prostš nelíbí v jakémkoliv směru. Nejsem v žádném případě rasista, ale z tohoto snímku necítím vyváženost.
22 268 bodů
6
Pokud by člověk chtěl být hodně jízlivý, nabude dojmu, že canneští pořadatelé byli líní dělat celou romskou retrospektivu, tak hledali něco jako důstojný multivitaminový džus, který pojal tak nějak od všeho z problematiky něco. A díky režisérovi Petru Václavovi ho skutečně našli. Připomíná encyklopedii, kde je doslova ode všeho, co vás k tématu napadne, špetka. Jde o film plný zkratek a těžko říct, jestli už to samo o sobě u tak komplikovaného tématu není poměrně likvidační. Navíc bohužel leckdy i dost polopatických zkratek, třeba když jde hrdinka prodat řetízek po matce a v následující scéně musí dcera pronést „mami, prodat ten šperk po babičce muselo bejt pro tebe fakt jako že těžký,“ aby opravdu každému divákovi došlo, v jaké svízelné situaci jsme se ocitli.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7
Prostě, když někdo umí a má cit, pak to funguje. To Petr Václav jistě má. Každopádně jsem tomu příběhu uvěřil, nikdo nikomu nestraní,
  • autentičnost
  • skládanka příběhů
  • neherci
  • možná zkreslující jemnost, jak se Romové chovají, pokud to má dokumentární nádech
hp24
2 833 bodů
7.5
Jako hrany dokument naprosto skvely. Jen s nejasnym koncem (kdyz pomineme i trochu neprehledne ci nelogicke "souvislosti", ktere bych dal za vinu spatnemu strihu). Dobra sonda bez hodnoceni - nazor si ma delat divak sam. Takze poklona reziserovi za nestrannost a objektivitu.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů
2.5
Buď hroznej film nebo špatnej dokument. Vyberte si.
marie-kolarova
marie-kolarova
2 823 bodů
8
Obsazení neherci zvyšuje autenticitu prožitku, na druhé straně je dost obtížné vyrazit z nich opravdu silný film. Cesta ven je limitována právě tímto lavírováním mezi dokumentem a hraným dramatem. Velkým kladem filmu je nečernobílé vidění. Romové nejsou oběťmi, mají své limity, které nejsou schopni prolomit ze dne na den.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
8
Cesta ven ...jeden ze zajímavějších počinů české kinematografie posledních let . Zajímavě koncipováno , nenudí , skvělé využití naturščíků až na několik slabších momentů. Nepřikrášlené a místy docela vtipné .
sporkaska
sporkaska
2 358 bodů
4
Cesta autom, cesta vlakom, cesta do záložne, cesta do hospody, cesta na pracák, cesta na ubytovňu…. len nie Cesta von. Smutná to cesta jednej bezradnej ale odhodlanej holky. Smutnejšie je ale to, že takýto život viacerým z komunity nevadí – tlačiť sa v ošarpanom, špinavom byte, s blchami, dlhami a bez práce. Film síce posobí autenticky, ale nieje ničím zvláštny, ukazuje len život a mentalitu rómskych spoluobčanov a to veľmi vlažným sposobom. Je tu veľa hluchých miest, nezmyselných scén, nezáživných dialógov (vo veľa prípadoch im ani nebolo rozumieť)…
davsuch
davsuch
1 057 bodů
9
Musím říct, že tento film si právem zasloužil českého lva i cenu kritiků. Už jen téma filmu si zaslouží ocenění. Nejvíc se mi na tom ale líbilo, že filmaři pojaly toto těžké a velmi diskutované téma tak, že člověk z toho má dojem, že by se klidně mohlo jedna o jakékoli lidi na pokraji společnosti v naší zemi vznikl by stejný scénář. Myslím si, že se parádně povedlo vyjádřit životní situaci lidí na pokraji společnosti jen se zmínkou o předsudcích. Tvůrci tak krásně dostaly diváka do pozice, kdy předsudky jsou převážně jen v jejich hlavě a z filmu si odnáší jak to vypadá na okraji společnosti bez vzdělání, peněz a mizivých vyhlídek na budoucnost.
  • dobrý herecký výkon Klaudie Dudové
  • dobrý přístup k tématu
  • věrné zpracování v reálných kulisách
  • scénář na základě skutečnosti
  • chybělo mi vyustění děje: kam ta "cesta ven" vlastně vede
Profilová fotka
Smazaný uživatel
764 bodů
8
Velmi kvalitní a hlavně nevycucaný z prstu. Klaudia Dudová skvělá. Její ztvárnění hlavní hrdinky je přesnou kvintesencí toho, co i ten nejzavilejší nácek tuší - že cigoši jsou stejnej biologickej druh jako von a lidi jsou formovaný spoustou faktorů a nikdy nejsou jenom dobrý a jenom špatný. Žaneta je Rómka a nechce ve světě gadžů splynout a žít jako oni. Nedělí, neseparuje, prostě chce žít jako normální člověk. Možná jí měl Petr Václav dát ještě víc prostoru na úkor dle mého neúměrně dlouhých vhledů do cikánského folklóru (jo, na zábavách se kalí, tancuje, zpívá, to víme)...