
Film začíná vizualizací Beethovenovy Klavírní sonáty č. 32 c moll, Op. 111, přičemž Wyborny první větu málem nestihne. Ano, ten "divoký a holý oheň" (Kaiser) tohoto bouřlivého posledního Beethovenova díla ho málem roztrhá na kusy. Toho, kdo se nechá pohltit každou pauzou a každým vrcholem, když agresivní Allegro exploduje (když se sonáta začne rozprostírat se záměrně "falešnou" adresou ve starém francouzském předehrovém rytmu); toho, kdo chce naprosto pracovat s těmito dialektickými póly napětí v nejjemnějších agogických stupních, aby hranatým způsobem formoval kontrasty tempa, toho to roztrhá. Wyborny uniká z propasti, Beethoven by v nouzi udělal totéž, improvizoval by. Mnoho diváků si dramatu pravděpodobně nevšimlo. Jiní si toho všimli, byli šokováni, vzpamatovali se, nadechli se - a pak byli ohromeni geniálním řešením.
Herci a tvůrci 1
Režie:
Dodatečné informace
Země původu:
Německo
Ocenění:
Žádná ocenění