Kozí příběh - Pověsti staré Prahy

42%

Zajímavosti 17

  • Režisér Jan Tománek prohlásil, že titulky k filmu VALL-I dělalo víc lidí než celý Kozí příběh dohromady. Na filmu totiž pracovalo jen 10 lidí.
  • Tento první český animovaný celovečerní 3D film byl vytvořen pomocí 3D počítačové animace, která byla použita u filmu Toy Story - Příběh hraček z roku 1995.
  • Na hlavní postavě - Koze - je celkem 1 500 000 chlupů a tvůrci ji "řídili" stovkou ovladačů.
  • Jeden z prestižních amerických časopisů Animation magazine měl ve svém březnovém čísle Kozí příběh na obálce.
  • Režisér, scénárista a kameraman v jedné osobě, Jan Tománek, svůj film směle srovnává s americkými animovanými filmy a tvrdí, že za zlomek rozpočtu (30 milionů Kč) natočil minimálně stejně dobrý film, jako jsou ty od Pixaru.
  • Hudbu k filmu nahrál osmdesátičlenný živý orchestr.
  • Finální film se skládá z 117 648 ručně animovaných obrázků.
  • Podle výtvarných návrhů bylo vytvořeno více než 1200 samostatných předmětů, se kterými postavy hrají nebo které jsou ve scénách umístěny.
  • V největších davových záběrech stavby Karlova mostu je "na scéně" najednou přes 230 vedlejších postav. Celkem bylo vymodelováno na 180 samostatných detailních charakterů, přes 70 postav má kompletně simulovány šaty.
  • První projekce filmu byla už 2. srpna 2008 na letní filmové škole v Uherském Hradišti. První český 3D počítačově animovaný film se tehdy promítal bez finálního zvukového mixu, bez ruchů a bez některých dalších důležitých dokončovaných prací.
  • Pro Kozí příběh bylo nahráno přes 21 000 samostatných zvukových efektů a ruchů.
  • Na Kozím příběhu pracovali tvůrci v největším animačním 3D studiu v České republice pět let.
  • Celkové diskové nároky filmu byly 9 TB, tedy 2000 plných DVD.
  • Úvodní sekvence, která je také nejdelším záběrem ve filmu, má 57 vteřin a přesně 1380 obrázků. 1380 je přitom datum, kdy byl poprvé v kronikách zmíněn Staroměstský orloj.
  • Rozpočet snímku se vyšplhal na 35 milionů korun.
  • Tvůrci museli některé fantastické postavy vypustit, protože v pověstech je jich moc. Na plátno se tedy nedostali např. vodník nebo ohnivý lichvář.
  • Film měl původně sestávat z jednotlivých povídek, ale režisér si to nakonec rozmyslel, protože než by se lidi stihli s postavami sžít, už by byl konec.