Komentáře a recenze 33

4.5
Velké "haló" kolem tohoto filmu, ale výsledek žádná sláva.
VitvarJane
VitvarJane
4 487 bodů
8
bathory... to e asi pojem sám o sobě... velmi dlouhý, ale výpravný film, u kterého si vlastně můžete samy udělat obrázek, zda to takhle mohl či nemohlo být... Myslím, že každý by u toho těch 140 minut měl zůstat, aby pochopil a právě v tom je jakubiskům film skvělým zpracováním.
kilby1989
kilby1989
4 397 bodů
8
Bathory je důvod proč jsem si založil profil na csfd. Už si ale bohužel nepamatuji co jsem chtěl napsat. Jen vim, že jsem byl dost nasranej na ty čupr filmový znalce co už nedokážou rozeznat real od filmu a poslali tenhle film pod 60%. Pochybuju ale, že se z toho kómatu někdy proberou. 79%
Petrson
Petrson
4 166 bodů
7.5
Bathory je velký výtvarný epický příběh se skvělými hereckými výkony, zajímavou kamerou, ale děravou dějovou linkou, podobně jako v případě filmu „Nejasná zpráva o konci světa“. Jakubiskova Bathory je spíše návratem k Tisícročné včele, než ke zmiňovanému staršímu filmu, či nezajímavému Post Coitu. Na české poměry výpravná Bathory tedy rozhodně patří mezi režisérovy zdařilejší filmy a oprávněně má Českého lva za nejlepší výtvarný počin, stejně tak si zasloužila i sošku za diváckou atraktivitu.
Ombak_Penari
2 764 bodů
6
Faktem je, že na to, kolik ten film stál, to není zase taková bomba, ale naprosto otevřeně, na české a slovenské poměry je to dílo naprosto nevídané krásy. Nic podobného, co by tomu mohlo konkurovat u tady prostě není. Hodně jsem ten film srovnával s Ohněm a mečem, protože je to taky takový pokus o středoevropský megafilm, ale Ohněm a mečem z toho vychází lépe především hereckými výkony obecně, hudbou a dynamičností děje. Ale propadák? Ani omylem. Po dlouhé době zase něco, na čem dělali čeští filmaři a dá se na to koukat, žádná tragikomedie o problémech obyčejných lidí z obyčejném světě. Hlavní ženská role super, Karel Roden standardně skvělý, jinak celkem průměr, dva mniši v podání Polivky a Mádla jsou evidentně okopírovaní z Jména růže, ale byli vítaným odlehčením filmu a hráli dobře, žádná tragédie. Takže jsem s filmem vcelku spokojen, ale mrzí mě, že to není ještě lepší, protože než se ve střední Evropě zase bude něco podobného točit, tak si pár let či desítek let zase počkáme.
miza
miza
2 336 bodů
6.5
Jak lze hodnotit toto dílo? Knižní podoba je exelentní ale samotný film je takové se patlaní okolo této knihy.A k tomu ještě to odlehčení v podání dvojice Mádl-Polívka.Myslím si že se to moc nepovedlo a že mnoho diváků to zklamalo.
hroufie
1 416 bodů
6
Rozvláčné, kdyby však měl střihač odstranit všechny hluchá místa, tak nám zbyde krátkometrážní snímek. Bohužel Jakubisko podle mého názoru nebyl tou správnou volbou.I přesto má tento film několik pozitiv - kameru a některé herecké výkony.
scarecrow
708 bodů
2.5
Tenhle film mě nenadchl. Byl jsem tenkrát přemluven abych na to šel do kina a kdyby tam furt ty ženský neběhaly nahoře bez tak bych asi usnul. Jediné, co mě ještě trochu bavilo byl Polívka s Mádlem, jinak nic.
filmomaniak
501 bodů
10
Jakubisko dokázal neuvěřitelné - skutečně se mu podařilo natočit velkofilm, který nepůsobí coby další "milý malý český film". K jeho škodě nicméně úplně jiný, než mnozí očekávali, což se náležitě podepisuje na některých ohlasech. Za 1) se Jakubisko vzdal svých obvyklých okázalých vizí a pomineme-li tak několik málo "ujetých" výletů, je Bathory vesměs velice střízlivou a konvenční podívanou. Za 2) je to komorní drama o osudové šachové partii dvou postav a ne "české Statečné srdce", takže akčních scén je málo a jsou vloženy čistě z toho důvodu, aby bylo co dát do trailerů. A za 3) je tu ona proklínaná fabulace, což považuji za zdaleka nejzábavnější výtku, neboť Jakubisko nikdy netvrdil, že bude točit film podle dostupných pramenů a upřímně, o Čachtické paní jich moc není, tak proč se bránit jinému úhlu pohledu? Bez debat drhne následující - Jakubisko neumí točit akční scény (v podstatě mi přišlo, že to ani umět nechce a proto vypadají, jak vypadají), dvojice mnichů je po Wahlbergovi mluvícímu ke kytce ve Stalo se druhé největší WTF letošního roku (podobný styl odlehčení už z principu nemůže v historickém kostýmním dramatu fungovat), maketa hradu je jak vystřižená z Ábíčka a na výsledku je rozhodně znát to, že jde o zkrácenou verzi čtyřhodinové podávané. Rozdělení na kapitoly je trochu sporné, neboť nejsou řádně pojmenovány (divák si tak sám musí najít ten klíč, že v první fázi jde o lásku, v druhé o strach a ve třetí o politickou hru). V rámci atmosféry nejlépe funguje prostřední "transylvánská" část, dramatičností zase strhne třetí část, ve které se emoce derou silně na povrch. Dějově tu rozhodně chybí pevnější uchopení. Jakubisko se snaží o co nejrozsáhlejší