Pod kůží

60%

Články 16

Manželé Stodolovi nabízí portrét absolutního zla. Je to málo, nebo naopak moc?
Recenze17. 2. 2024

Snímek Manželé Stodolovi přišel jakoby odnikud – málokdo ho vyhlížel, málokdo o něm vlastně věděl. Přesto je jasné, že má značný potenciál, vždyť naše fascinace sériovými vrahy a jejich životy nemá dno. Před režisérem Petrem Hátlem se také tyčilo mnoho překážek, mnoho slepých uliček. Některým se úspěšně vyhnul, jiným ne.

Zóna zájmu je děsivým zobrazením Osvětimi právě proto, že z ní nic neukáže
Recenze8. 2. 2024

Zóna zájmu (The Zone of Interest) si vypěstovala pozici „toho jednoho“ artového filmu ze sezóny 2023, který je třeba vyhlížet. Vždyť si odnesla jednu z hlavních cen z Cannes a pyšní se pěti nominacemi na Oscara, což u filmu tohoto ražení není běžné. Britský režisér Jonathan Glazer ale uhranul svět už před deseti lety svým vysoce stylizovaným hororem Pod kůží (Under the Skin), v němž Scarlett Johansson coby mimozemšťanka požírá sexuchtivé muže. Jeho další krok se vyhlížel s napětím, tím spíš, jak dlouho se na něj čekalo. Stal se jím intenzivní náhled do života rodiny velitele Osvětimi Rudolfa Hösse, která si, jen tenkou zdí oddělená od pekla, buduje svůj soukromý ráj.

Nejvíce šokující film roku? Publikum neví, zda se u nového snímku smát, nebo odvracet zrak
Filmy22. 1. 2024

Studio A24 ovládlo loňské Oscary a jeho pozice nejrespektovanější současné filmové značky jen roste. Jeho nynějším cílem je testovat hranice toho, kam až může komerčně i umělecky vyrůst. Zlí jazykové by řekli, že se po poměrně odvážné éře chystá dělat tvůrčí kompromisy. Jestli je to dobře, nebo špatně, posoudíme až podle výsledků jejich snahy. Nyní zkouší své publikum na festivalu Sundance filmem A Different Man (doslova Jiný muž), kde se střetá tolik žánrů a tolik podnětů, že z toho jde lidem hlava kolem.

Nejděsivější snímek o holocaustu formuje autentický zvuk. Zóna zájmu zní jako továrna na smrt
Filmy23. 12. 2023

V životě jsme zvyklí vytěsňovat nepřirozené a rušivé zvuky, které přitom mohou signalizovat, že hned za zdmi našeho obydlí dochází k nepředstavitelným zvěrstvům. Tak jako v případě spořádané rodiny nacistického důstojníka a osvětimského velitele Rudolfa Hösse (Christian Friedel), která v nadcházejícím snímku Jonathana Glazera Zóna zájmu (The Zone of Interest) pobývá nedaleko masového popraviště. Snímek od studia A24, jenž uspěl na festivalu v Cannes a většina recenzí ho nazývá nadčasovým mistrovským dílem, uvede společnost Aerofilms v českých kinech 15. února 2024. Působivost zneklidňující podívané přitom nezajišťuje ani tak obraz, jako spíš složitě nahrávaný a analyzovaný zvuk.

Nejdepresivnější film roku novátorsky vykresluje hrůzy holokaustu. Z traileru mrazí
Filmy18. 10. 2023

Zdání klame a na pohled příkladná rodina může snadno nabýt démonických rozměrů, když se hned za jejím pozemkem odehrává nejhorší představitelné zvěrstvo páchané na nevinných lidech. Režisér Jonathan Glazer ve svém psychologickém válečném dramatu The Zone of Interest představuje soukromí osvětimského velitele Rudolfa Hösse, jenž s ženou a dětmi pobývá v honosné vile jen pár metrů od místa, kde v plynových komorách a pecích vyhasínají tisíce židovských životů. Snímek, jenž si odnesl velkou cenu poroty z letošního festivalu v Cannes a který od 15. února 2024 uvede společnost Aerofilms také v České republice, se prezentuje v silném minutovém traileru.

Milovníci kultovního režiséra filmu Drive budou z jeho seriálu Kodaňský kovboj nadšení. Pro ostatní platí vstup na vlastní nebezpečí
Recenze15. 1. 2023

Nicolas Winding Refn patří k málo opravdu kultovním tvůrcům dneška. Brzy po tom, co si svým Drive omotal kolem prstu nejprve Cannes a pak i zbytek filmového světa, ustoupil do pozadí a tvoří díla, která nesbírají vysoká průměrná hodnocení, tím víc je ale milují Refnovi příznivci. Nyní se dánský filmař vrací s další televizní sérií Kodaňský kovboj, kde můžete počítat se vším, co na něm milujete. Případně se vším, co na něm nesnášíte.

Halloweenské tipy: Quentin Tarantino a další ikoničtí režiséři představují své oblíbené hororové filmy
Filmy1. 11. 2020

Je tady Halloween a především ve Spojených státech nastává období, kdy se lidé rádi u televize bojí. A jelikož každý fanoušek si jistě čas od času libuje v napínavých hororových příbězích, následující list 40 oblíbených hororů od 40 známých režisérů, jenž dal dohromady server IndieWire, určitě přijde k chuti.

Komentáře týdne: Film o absurditě socialistické panelové džungle byl týden po premiéře nemilosrdně zakázán
Téma7. 10. 2020

Komerčně veleúspěšný dokumentární snímek V síti se vydal do online prostoru. A vy jste mu znovu věnovali pozornost. S kinopremiérami to nicméně bylo horší, takže jste se znovu podívali na "zoubek" Tenetu, dokumentárnímu filmu z produkční dílny Apple TV pojednávajícímu o skupině Beastie Boys nebo pozoruhodnému dobovému dokumentu Věry Chytilové, který zachytil život na rodícím se panelovém sídlišti Jižní Město v Praze. Kinobox i tento týden vybírá z databáze vaše nové komentáře. Nové tipy i na starší filmy, seriály a pořady.

100 nejlepších filmů 21. století podle BBC - 2. část
Téma6. 11. 2016

A jdeme do finále. Včera jsme si představitele první vyčerpávající padesátku z "Best of podle BBC", kterou britská rozhlasová a televizní společnost dala dohromady se 177 nejrůznějšími filmovými kritiky, recenzenty a odborníky.

100 nejlepších filmů 21. století podle BBC - 1. část
Téma5. 11. 2016

Britská rozhlasová a televizní společnost BBC se zamyslela nad tím, jaké z novějších filmů to dotáhnou na post nesmrtelné klasiky. Zeptali se proto 177 nejrůznějších filmových kritiků, recenzentů a odborníků. Výsledek? Žebříček „100 nejlepších filmů 21. století“, ve kterém se nachází nejedno překvapení.