59%

Komentáře a recenze 78

Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
3
Příšerné pokračování. Dvakrát tolik, pokud má divák to "štěstí" a vidí ho pár hodin poté, co si dal z nostalgie jedničku. Generický "všeho víc" sequel, przněný nulovými vlastními nápady, nevyužitými postavami z minula a s kopou nových mladíčků, kteří jsou tak necharismatičtí a nudní, až to bolí (vůbec tohle nucené omlazování filmů je zlo, nechápu, že by studio zabilo táhnout to třicátníky). Nejhorší je každopádně to, že je druhý Den nezávislosti hrozná nuda. Akce zaměnitelná, efekty špičkové, ale to už dneska nepřekvapí. Když je největším překvapením filmu to, že se z jedné z původních postav (vzhledem k současné politicky korektní době) vyklubal gay, je prostě něco špatně. Jednoznačně to nejslabší, co v rámci destrukce Emmerich natočil.
  • triky
  • pár frků Jeffa Goldbluma
  • příběh
  • mladé postavy
  • nudná akce
Matli
Matli
8 300 bodů
8
Efekty jsou parádní, Roland si dal záležet, na to se do kina určitě vyplatí jít, ale jinak pocit z filmu je slabší. Přijde mi to, jak kdyby si někdo v nahrávací společnosti řekl: hele bude to dvacet let od jedničky, takže napište scénář a v pondělí ať je to v kině. Dějově mi to přijde místama zbytečný a nucený, hlavně aby z toho bylo co nejvíc peněz. Z trojky mám hodně velkej strach, ale do kina na ni půjdu :-) 77%
blazma
blazma
4 928 bodů
10
Pro mě byl tohle totální nářez. Mohlo se z toho vymáčknout daleko víc a trosku větší originalita by taky neuškodila. Jenže tohle proste byla pecka u které jsem se bavil od začátku do konce. Akce, vtip, menší zápletka. Proste dle mého opravdu paráda. Nove obsazeni s tím starým bylo skvělý. Goldblum byl fenomenální. Srdce diváka si možná nezíská tak jako jednička, ale jako pokračování po dvaceti letech to byla úžasná jízda.
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7
Když jsem před 20 lety jako vyvalený teenager odcházela z kina po shlédnutí obřího pozemsko-mimozemského střetu amerických klaďasů a emzáckých telepatických chapadláků, vůbec mě nenapadlo dumat nad tím, že kdesi v nepředstavitelném roce 2016 zasednu opět do (o dost vypolstrovanějšího) sedadla a mistr velkohubě patetických vlasteneckých projevů Roland Emmerich na mě vyvalí pokračovací akci. Nuž stalo se, my diváci jsme dospěli do středního věku, herci a jejich filmové postavy do důchodu (nebo rovnou pomřely), Brent "Data" Spiner, jehož rolička pošahaného vědce z oblasti 51 léty zkultovněla, konečně dostal víc prostoru, Bill Pullman opět pouhým hnutím tváře vlévá lidstvu odvahu do žil, postava Jeffa Goldbluma se škorpí se svým tatíkem, jako by celých 20 let ani nepřestali, a k tomu je tu celá nová (bohužel celkem nezáživná a za mě tedy dost nadbytečná) generace týpků s příběhy a láskami jak vystřiženými ze všech nových i starých scifíček počínaje Hvězdnými válkami až po Hvězdnou pěchotu. Dále tu máme nezbytnou emzáckou megaloď velkou tak, že gravitací vytrhává mrakodrapy ze základů a jedinou správnou odpovědí na otázku "Kde přistane?" zní: "Všude", a po vzoru Borgů i Vetřelců tady je i jedna královna (o tomhle matriarchálním stereotypu už by se dala napsat slušná práce) a jeden hned intergalaktický střet, v němž budou pozemšťané svým vyhlášeným důvtipem muset nejen nakopat zadnici chapadlákům, ale navíc ještě vyložit překvapivě nekreativním "hodným" mimozemským rasám, že tak jako lidi, to neumí prostě nikdo. Film je přirozeným následovníkem svého předchůdce, jejž navíc dokáže místy i záměrně parodovat. A co si budem povídat, dneska bychom možná potřebovali tu proklamovanou jednotu lidské rasy mnohem víc než v roce 1996.
Petrson
Petrson
4 166 bodů
5
Vše se dá předvídat, spousta nelogičností, až to bolí, ale řemeslně skvěle zvládnuto. Už se na ty filmy dívám bez emocí, protože už tam nejsou, a nebo jsou tak prvoplánovité, že ani nezaujmou. Už jsem asi filmově otupěl. Děj jede dopředu jak školní autobus, který je asi nejdůležitějším cílem mimozemské civilizace:). Jezdí si kudy chce a je to legrační, stejně jako logika vyspělých predátorů. Jsem u konce s dechem s akčnějšími filmy poslední doby ( a to mám sci-fi ve veliké oblibě),.... ale kdo si chce zopakovat jedničku a má rád efekty, s chutí do toho. Myslím, že konec hlubšího myšlení civilizace je tu, ale asi ne s konečnou platností, neboť konec filmu je určen pro třetí díl:).
4
Tak jsem se dočkal dalšího znásilnění. Znásilnění, něčeho co pro mě mělo v dětství nějakou cenu. Naprosto zbytečný film. Jako nechápu jak si někdo může myslet, že když se natočí prakticky stejný film jako před 20 lety, jen je všechno naprosto zbytečně předimenzovaný, tak jako budou lidi spokojeni? To jako vážně. Den nezávislosti je supr zábavná sci-fi jízda, tohle je nezábavný sci-fi výplach střev. Tady chtěl někdo opět podojit, něco co už je dávno vycucaný do mrtě. Co takhle jednou natočit plnohodnotné pokračování a vysrat se na nějaké ty soft rebooty, očividně to moc dobře nedopadá.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7.5
Ve srovnání s jedničkou došlo k razantnímu zlepšení. Tvůrci totiž ubrali ve hraní na přiblblé citečky a přidali na filmovém zážitku. Mně se totiž ze všech těch vnucovaných pocitů typu "jsme lidi a držíme při sobě, pane presidente" hodně zvedá kufr. A i když film nedosahuje nějakých zážitkových nebo intelektuálních hlubin....korkem hloubky nedosáhneš.....je to příjemná oddychová podívaná, která určitě nevznikla zbytečně.
FiL44
FiL44
2 649 bodů
6
Tak tohle bylo celkem špatný a dokoukal jsem to jenom z nostalgie a respektu k prvnímu dílu. Žádná z nových postav není na tolik výrazná, aby dokázala nahradit Willa Smithe. Staré postavy jsou sice příjemné, ale prostě staré. A občas už to bylo i za hranou s všudypřítomným patosem. Nic moc
Blackhand47XD
Blackhand47XD
2 502 bodů
6.5
Je to přibližně půl roku zpátky, co jsem poprvé koukal na dnes již klasický Den nezávislosti. Inu, očekával jsem, že sequel bude opravdu zbytečný a tupý, takže jsem si jej šetřil na zdlouhavou cestu vlakem, kterou mi tak alespoň ukrátil. Rozhodně cením návrat velké části původního obsazení, ale kromě toho zaujme na filmu možná tak závěrečná bitva. Ono se dá i čekat, které postavy filmaři nechají a které odpraví, takže se tu žádného extra velkého zvratu nedočkáte. Trojka pak určitě bude ještě větší slátanina a digibordel, alespoň už ale nepůjde o záchraně Země, ale o odvetný úder. 65%