Loganův útěk

65%

Komentáře a recenze 2

28 440 bodů
8
Nějaký podzemní kryt s běžným životem, avšak v totalitním režimu. I podaří se jisté dvojici uprchnout na zemský povrch, kde se nestačí divit nad skutečným světem. Z dnešního pohledu námět viděný nesčíslněkrát, byť v různých obměnách. Snímky ´Sexmise´ (1983) nebo ´Ostrov´ (2005) zná jistě každý. Tohle je však klasika ze sedmdesátých let a nejinak zajímavá. Po vizuální stránce jsou sice technické efekty a triky značně zastaralé, ale to se dá s přehledem ještě přehlédnout. Dějství má smysluplný příběh s úžasnou atmosférou a fantazijním uskupením ohledně lidského pokolení v daleké budoucnosti. Obsahuje několik zajímavých detailů, jako třeba plastické operace za použití laserového paprsku. Někdo tak příběh s takovouto předvídavostí srovnává s tvorbou Julese Vernea. Máme tu svět, ve kterém se udržuje mladý život do určitého věku, kdy je rituálem ukončen a jen vyvolení se dočkají znovuzrození. Vymývání mozku jak v nějaké sektě, že? Proto po divácké stránce přijde krapet humorné, když v druhé polovině všeho dějství v myšlenkách uprchlé dvojice vznikají otázky. Jako například: proč jsou na kamenných deskách, pro nás náhrobcích, vyryta jména a nějaká čísla. Nechápou ohromnou sochou staříka, pro nás prezident Lincoln. Neznají kočku, atd. atd. Až potkají staříka živého a ten zas nevychází z údivu z nich. Příběh plný politických a náboženských paralel, sloužící i dnes k zamyšlení. Z dnešního pohledu snímek rozmazleného diváka současnými CGI efekty již nenadchne, ale za shlédnutí určitě stojí. Bude se alespoň vědět, z kterého snímku se neustále používá daný námět.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 349 bodů
4
Sci-fi klasika, která brutálně rychle zestárla. A vlastně ani nevím, proč má status klasiky. Příběh zmatený a extrémně nedotažený (hlavně ledová pasáž je jedno velké WTF), postavy se celou dobu chovají neskutečně pitomě a vizuál v sobě nemá nic nadčasového ani nápaditého. Nemluvě o tom, kolik otázek nechá Loganův útěk nezodpovězených. Paradoxně se dojem o něco zlepší, když postavy opustí sci-fi město a skončí v "pouhém" zarostlém světě. I tam se ale ke slovu hlásí mimózní dialogy a podivné herectví. Zkrátka a dobře, Loganův útěk je ten druh sci-fi, která po čase přestane fungovat skoro ve všech ohledech. Ale remake bych rozhodně uvítal, s tím základem by se dalo dobře vyhrát.