Star Trek: Film

70%

Komentáře a recenze 12

29 851 bodů
6
Nikdy jsem nebyl fanouškem Star Treku a ke shlédnutí starých filmů mě přinutila až velmi slušná kvalita nových Strar Trek filmů. První úvod do lodi Enterprise je mírně rozpačitý a pozvolný, poslední třetina slušná, efekty na jednu stranu samozřejmě dnes již úsměvné, ale některé na svou dobu moc pěkné. Stra Trek má své kouzlo a doufám, že další díly budou trošku výživnější.
28 434 bodů
9
Po úspěchu Kubrickovo vizuálního počinu '2001: Vesmírná odyssea' (1968) bylo jen otázkou času, kdy bude natočen i celovečerní snímek Tv seriálu 'Star trek'. Kubrick udal směr, kterým se později vydalo mnoho tvůrců. I zde je to ve vesmírných scénách značně znát. I hlavní hudební motiv se divákům vryl do paměti stejně dobře, jako u Vesmírné odyssey. Vyprávění je komorní, což znamená, že se veškeré dějství odehrává na palubě lodi Enterprise. I u akčních scén se pouze ukazuje počínání posádky. Vše je poklidné a přesto dramatické. Chvílemi dějství ztrácí tempo a tak na dnešní dobu takovéto sekvence můžou působit krapet nudně, ale to všechno vyrovnává vcelku silný příběh. Jedná se o fenomenální počin, který se v žánru sci-fi také zapsal do filmové historie.
22 284 bodů
8
Když pominu, že celé centrum naší civilizace, planeta Země, je zde chráněna jednou nedokončenou lodí, jedná se o relativně inteligentní, pomalé sci-fi, přesně jak jsem si nerdský a nemainstreamový původní Star Trek představoval. Tupoučké Do temnoty se hned po dějové stránce jeví ještě horší.
Fingon
16 886 bodů
6
Star Trek: Film jsem viděl jako malý při jeho české televizní premiéře, což už je pěkně dávno - české startrekovské stránky uvádějí, že to bylo 27.9.1994, tehdy mi nebylo ani devět. Nyní, v rámci slavnostního opakování všech ST filmů u příležitosti oslav filmu v pořadí jedenáctého, si je postupně dávám znovu. A je to docela krušné. Především je to jedna velká vykrádačka v době premiéry něco přes deset let staré 2001: Vesmírné odysey, jak už tady kdosi poznamenal. Zadruhé je to především cílené na trekkieho, protože jen ten si plně užije vizuální zobrazení toho, co si musel v době seriálu pouze představovat. Proto ty oblety Enderprise, proto trvá deset minut, než se Kirk vůbec dostane na palubu. Proto tam lítají všechny ty prťavoučké raketoplány a jiní pidižvíci (rozuměj lidi ve skafandru). Navíc se v prvních deseti minutách mluví klingonsky a JEŠTĚ vulkánsky. No to by zhruba byla pozitiva - ještě jsem zapomněl na úvodní záběr, ve které přilétají tři klingonské lodě a kamera se nad nimi obrací. Trvá další půlhodinu, než Enterprise vůbec odstartuje, tato půlhodina je naplněná dementním Kirkovým chováním (kterého se téměř do konce filmu nezbaví) a konflikty s odporným blonďákem, u kterého jsem byl rád, že nakonec zmizel. Průlet červí dírou sice ukazuje primitivnost počítačových efektů z roku 1979, ale v konečném důsledku nevypadají tak špatně (nepodílela se na nich ILM, jak by někdo mohl předpokládat, ale firma Apogee, která v pozdějších letech tvořila i počítačové hry). Pak se konečně objevuje Spock, jehož pohyby obočí jsou tím nejcharakternějším herectvím, kterého se vám tady dostane. A pak těžká nuda, zpestřená vyražením dvěří z nemocnice. Spock ukradne skafandr a po vzoru Davida Bowmana letí vstříc barevným vzorcům pouštěným na jeho helmu. Film začíná být opravdu zajímavý v momentě, kdy V'ger doletí k Zemi a Kirk už začne konečně jednat jako správný kapitán a vezme konečně situaci do svých rukou, aby zjistil, co se vlastně skrývá uprostřed té obrovské věci (ta musela udělat ve Sluneční soustavě pěkný bordel, řekl bych) a ten otravný blonďák konečně zmizí a dočkáme se zrodu dalšího Hvězdného dítěte... skoro. Kromě toho bych se rád pozastavil nad naprosto příšernými kostýmy - tak odporné uniformy neměli ani v tom úplně nejprvnějším pilotu (Klec je úžasná, mimochodem). Zábavné je také označení Isaaca Asimova jako speciálního vědeckého poradce, to by mě zajímalo, co tam dělal:-)
Milandob
Milandob
8 900 bodů
6
predstavenie televíznej posádky vesmirnej lode enterprise na velkom plátne. prvy star trek ma dost velke problémy s tempom (miestamy neznesitelne dlhé pasáže ked sme nuteni sledovat užasnuté tváre členov posádky naštastie za doprovodu vynikajúcej goldsmithovej hudby) a dost zastarale špecialne efekty (ktore neboli uchvatne v podstate už v dobe vzniku) ako i dizajn kostymov (uniformy sú skorej pižama a skafandere akoby boli ukradnuté z 2001: space odyssey). naštastie ma posadka na čele so shatnerom a nimoyom dost charizmy aby utiahli i dost slaby príbeh ktory sa snaži byt viac filozoficke dielo než zabavna scifi opera ako sa tomu stalo v neskôršich častiach ( i ked pointa s povodom v'gera je dobrá)...
evismaior
evismaior
4 254 bodů
7.5
Od prvního startrekovského filmu, který se s postavami z úspěšného seriálu pustil tam, kam se do té doby Star trek ještě nevydal, by jistě mnohý fanoušek očekával víc než jen nekonečné průlety modýlku Enterprise neumělými kulisami a stejně tak nekončící záběry na fascinované výrazy hlavních i vedlejších protagonistů. A přitom to má moc hezký nápad, který nás vrací až k samotným začátkům zkoumání vesmíru a jeho hranic. Je to prostě film, na který se dá směle podívat, neboť divák ví, že pak už bude jenom lépe.
bidlobox
3 802 bodů
7.5
Strašně rozvlááááááááááááááááááááčné. Jak rozpínající se vesmír. Ale dalo se na to koukat. Byl to první Star Trek, který se vydal na plátna kin, tak se mu to odpustilo.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
7
Vstup Star Treku na filmová plátna není příliš oslnivý ale rozhodně jde o nadprůměrné sci-fi.
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
6.5
Hezký obraz, hezká loď. Moc hezké jak se všichni zase sešli. Ovšem film, krom konce HROZNÁ NUDA!!! Fakt jsem byla z filmu zklamaná. Je pravda, že seriál vzhledem k datu točení jsou úsměvné, ale většina dílů, alespoň stála za to. Toto bylo hrozné natahování filmu.
Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
8
K původnímu Star Treku jsem se dostal později, neboť jako silný ročník 90. jsem byl odkojen posádkou Jean Luc Picarda, největšího kapitána Federace, mé doby. Proto bylo logické, abych se jako milovník Star Trek vesmíru vrátil ke kořenům. Upřímně, původní seriál nemám shlédnutý celý, ale jako povinnost jsem se rozhodl nakoukat si filmy, abych si doplnil jako správný nerd své vzdělání. ST: Film jsem poprvé viděl možná 32 po své premiéře, ale tak jako tak jsem si to užil jako kdyby to byla úplná novinka. Posádka kapitána Kirka je skvělá a miluji ji stejně, jako tu z Enterprise D. Efekty jsou na rok 79 špičkové, takže krásně zestárli s filmem a dodali mu tu správnou atmosféru. Muzika je jedna báseň a příběh je mysteriózní až nadpozemský. Trochu jsem se obával, že tento film už na mě bude až moc starý, ale opak je pravdou. Vše do sebe perfektně zapadá jako barevná mozaika, kamera, střih a zvuk jsou velmi dobré a já si užil celých 136 minut plnými doušky, i s těmi dlouhými a táhlými cinematickými záběry Enterprise, kde Kirk jen mlčí a slintá, při pohledu na loď z přepravního raketoplánu.