Čelisti II

63%

Komentáře a recenze 15

6.5
Propad v kvalitě je až příliš citelný. Druhý díl působí spíše jako nastavovaná kaše a pokud by se film nejmenoval Čelisti,tak by rychle skončil v propadlišti dějin. Veškeré to napětí z prvního dílu zcela chybí,což je také způsobeno změnou režiséra,který nedosahuje Spielbergových kvalit. Rob Scheider dělá sice co může,ale sám tenhle snímek zachránit nedokáže. Alespoň ta hudba Johna Williamse zůstala.
30 100 bodů
7
Útok mořského monstra se opět opakuje a to se stejným šerifem, jen je to navíc rodinné drama. Za mě je to stále dobrá žraločí podívaná. Divák dostane mnohem více žraloka, než v prvním díle, ale je to na úkor napětí a šponování nervových strun diváka.
28 455 bodů
8
Že bude natočeno volné pokračování velice úspěšného Spielbergova snímku bylo jisté po všech stránkách, jen asi nikoho nenapadlo, že tvůrci vůbec nepřijdou s ničím novým. Objeví se další žralok a dějové schéma se následně odvíjí zcela stejně, jako u předchozího snímku. Jaký to mělo mít smysl asi málokdo odhadne. Nebo to mělo zdánlivě ukázat, že lidstvo je prostě nepoučitelné? Když si vezmeme postavu starosty Vaughna, který se chová zcela stejně jako posledně bez ohledu na zkušenost, to tak téměř vypadá. Což by byl zase svým způsobem nadčasový motiv, neboť ve skutečném světě tento fakt platí do dneška a jak se zdá, platit bude i nadále. Stačí sledovat dění kolem sebe. Ale zpět k filmu. Režisér Jeannot Szwarc, který převzal po Spielbergovi režisérské žezlo, ale neudělal nijak špatnou práci. Na základě daného scénáře ponechal příběhu stejnou atmosféru za pomoci jinak výborné kamery z využitím specifických záběrů na určité zásadní věci. Tempo má větší dynamiku, ale ne moc. Scenáristicky je děj tedy v daných okolnostech o něco razantnější. A tak tu máme zpět Roye Scheidera v roli Martina Brodyho, který za záchranu lidí opět takřka bojuje s větrnými mlýny. Snímek bohužel již předvídatelný, s menší atmosférou a nijak zvláštní zásadovostí.
6.5
Nepopsatelné kvalitativní zhoršení oproti brilantnímu prvnímu dílu. Jednička děsila nejen pohledem na zdánlivě klidné mořské dno doprovázeným geniální Williamsovou hudbou, ale vůbec celým snímkem se táhla nepříjemná a napjatá atmosféra. To jsem u pokračování hledal marně, první půlka je vyloženě slabá a nudná, napadení jsou nenápaditá, bez napětí a bez krve. Druhá půle ale jako by byl úplně jiný film, do hlavní role se konečně dostává nenasytná zubatá potvora, které navíc tvůrci dodali dostatek chutné kořisti. Ano, ke konci má snímek opravdu super spád, atmosférou alespoň trochu připomíná svého slavného předchůdce a za to zábavné akční vyvrcholení by se nemusel stydět ani mistr Spielberg. U mě tak na 65%
6.5
Poslabší pokračování s neméně kvalitním dějem a seriózním pokračováním. Rovnocenným pokračováním však tento díl není.
Milandob
Milandob
8 900 bodů
4
napriek navysenemu rozpoctu posoby pokracovanie spielbergovej klasiky absolutne lacno a hlavne zbytocne a potvrdzuje znamy fakt ze i napriek tomu ze ak mate k dispozicii velky balik penazi tak je vam prd platny ak ste slaby reziser bez riadnej vizie a talentu. jediny roy schneider za nieco stoji ale zvysok obsadenia (hlavne decka su otrasne) je hrozny a akcne sceny vas iba ked tak rozosmeju...
Žralok
Žralok
4 087 bodů
8
Žralok se vrátil a šéf místní policie Brody opět vyráží do boje s tímto nemilosrdným zabijákem. Tentokrát je to pro něj osobní. Jeho dva synové s přáteli vypluli na moře. A to i přes otcův přísný zákaz. Když zjistí jakou udělali chybu je pozdě. Čelisti opět sklapnou a voda se začne barvit do ruda… Pokračování vynikajícího filmu s lidožravým žralokem svému předchůdci rozhodně nedělá ostudu. O dvou dalších pokračování se to bohužel říct nedá.
saboter
saboter
3 564 bodů
7.5
Celkově se film povedl jen trpý klasickým prokletí hororových dvojek vše je stejně dobré ale žádná pořádná novinka.Tvůrci sází zkrátka na jistotu.
stantheman
stantheman
2 399 bodů
5.5
Klasický případ pokračování.....tady též to dopadlo celkem chabě...již není ten moment překvapení , bez originality...nu což...svátek není každý den
jirikzaboj
jirikzaboj
1 628 bodů
4
Dvakrát do stejného moře nevstoupíš. Tedy mohl bys, ale to bys musel najmout režiséra, který má mnohem větší smysl pro řemeslný cit a dovede si s docela obtížnou látkou poradit. Jednoho už jednou použili, ale ten se naštěstí vydal po vlastní dráze. Tohle už je tuctovka, která startuje nekonečný céčkový žánr kravinek na moři a díky kterého se dnes žraloků u pláže bojí snad jen naivní snílek. (Alespoň hudbu musím vychválit, ta je pořád boží)