67%

Komentáře a recenze 27

Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
9
Precizní dávka zvrhlosti a krutosti, která se od ostatních podobně drastických thrillerů odlišuje svou krutou realističností a naprostou bezvýchodností. Již od začátku se buduje mrazivá atmosféra nutící diváka stále očekávat nějakou zvrácenost, ale i přesto sledující naivně doufá, že ti dva slušně vyhlížející chlapci budou opravdu tak milý, jak zprvu vypadají. Ale oni nejsou. A svou znuděnost si vybíjí velice originálně, protože vědí, že je potřeba se bavit, nejlépe s celou rodinou. Režisér skvěle přibližuje a zároveň kritizuje nesmyslnou a bezdůvodnou brutalitu naší zhýralé společnosti. Mimo jiné se "opírá" i o diváka, který znechuceně sleduje všemožné zvrácené hry, ale když kamera zkoprní a upře přihlížejícímu pohled na zvrhlé a brutální scény, diváka to trochu mrzí a přeci jen by se chtěl také "pokochat". Dokonce i dosti propírané záběry na mladé tyrany, kteří lišácky hledí do kamery a promlouvají k obecenstvu, perfektně zapadají do téhle sadistické podívané a připomínají, že i vy jste její součástí. Herecké výkony všech zúčastněných jsou velice vydařené, především Michael Pitt "válí jako nikdy". Geniální, povýšenecké a nekompromisní dílo s ďábelským režisérem. 90%
kath
kath
150 bodů
9.5
Tímhle filmem se u mě na počítači rozjela dlouuuhá éra filmů s Michaelem Pittem. Michael se na tyhle role totiž nesmírně hodí a vypadá skvěle. Ze snímku jsem nespustila oči od samého začátku až do konce a bylo jedno, jestli pět minut v kuse koukám na to, jak se někdo zvedá ze země nebo dalších pět minut koukám na krví "zaflákanou" obrazovku a přemýšlím, jestli už konečně ukážou čí hlava byla ustřelena. Ovladač-podle mě naprosto geniální-jen upevňuje tu moc a sílu, kterou chlapci nad touhle "vtipnou hrou", takže podle některých lidí tahle zbytečná možná i stupidní hračka u mě rozhodně na hodnocení neubírá (na rozdíl od mě strašně nesympatickému Timu Rothovi). Třešničkami na dortu jsou potom rozhovory Paula se mnou a jeho šibalské pohledy do kamery, které mě maximálně vtáhly do děje a ano, spousta lidí řekne že je to úchylné, nechutné, ale asi to budou ti lidé, které tento film prostě zaujmout ani nemůže, když zde nedělá jen pachatele z herců, ale z diváků jejich komplice.