Hory mají oči

68%

Komentáře a recenze 31

47 099 bodů
6.5
Tento typ hororu nemám příliš v lásce,ale musím uznat,že Hory mají oči mají určité kvality. Hlavně díky Alexandreovi za kamerou,který zde dokazuje své kvality a přínos do hororového žánru. Není zde nouze o nechutnosti,gore scény,ale i napětí a akci. Masky jsou slušné a hlavní hrdinové se nechovají vyloženě hloupě. Za to palec nahoru.
22 394 bodů
8
Připomíná mi to rané filmy Jacksona a Raimiho, jen bez humoru. Což nemusí být špatně. Originál jsem neviděl, ale asi to napravím. Velmi slušné a rozhodně fungující. 3 a 1/2
kunafix
kunafix
20 042 bodů
6
Všichni se chovali opět jako ti největší pitomci, když stříleli do tmy, padali ze skály a dělali všechno pro to, aby byli snadnější cíle. Na druhou stranu smrti byly do děje pěkně zakomponovaný, i když jsme si na první masakr museli počkat až moc dlouho. Ale hned to stálo za to - rozstřelená hlava v přímým záběru, to se jen tak nevidí. Taky ostatní smrti a ubližování bylo elegentní a poměrně realistické. Co se mi nelíbilo, byl vzhled mutantů, kterej jako kdybych už někde viděl (ono v tomhle ohledu zmutovaní jedinci vypadají ve všech filmech stejně). Mutant na vozejčku byl okopírovanej Rubber Johnny od Aphexe Twina a Chrise Cunninghama. Co jsem nikdy nemusel, tak hysterický ženský. Bohužel dočkáme se jich. Pejsek věděl, že má ty zlý taky zabíjet, to bylo trapný, ale co už, byl to vlčák jako Rex a to je chytrej pes. A ten poslední nesmrtelnej mutant, to už si snad z nás dělají prdel, ne? Herecký výkony byly víceméně špatný, až na toho brýlatýho a na psy. Úvodní a závěrečná hudba jak vystřižená z hry Fallout. No, ale stejně - byla to jedna z těch lepších vyvražďovaček.
16 069 bodů
8
Početná rodina cestuje přívěsem do San Diega. Cestu si naplánují přes poušť v Novém Mexiku, kde si na prazvláštní Bohem zapomenuté čerpací stanici natankují, a na radu dobromyslného pumpaře se vydají zkratkou za svým cílem. Problém nastane, když jim prasknou pneumatiky, důsledkem čehož havarují tak, že nemohou pokračovat v jízdě. Dominantní otec Bob se proto vydá zpět k čerpací stanici a liberální švagr pokračuje v cestě. Kdo nalezne dřív pomoc, tak jí přivolá. Začíná se smrákat a opuštěná rodina v karavanu začíná litovat svého rozhodnutí. Bob zjistí po setmění na pumpě šokující informace, právě se nachází v dopadišti vojenských nukleárních bomb, kde zůstala pod vlivem záření celá vesnice horníků. Z okolí se začínají ozývat podivné hlasy. Remake známého hororu Wese Cravena natočil v jeho produkci vycházející hororová hvězda Alexandre Aja (Noc s nabroušenou břitvou) se svým osvědčeným štábem. Film měl sedmkrát vyšší rozpočet než minule a producenti jim navíc umožnili natáčet pro ně v nedalekém Maroku. Film má skvělou kameru, hudbu čerpající z Ennia Morriconeho, několik skutečně šokujících sekvencí a z každého políčka čiší snaha všech zúčastněných natočit opravdu dobrý film.
15 250 bodů
7.5
Jistě by se dalo filmu ledacos vytýkat a donekonečna poukazovat na logické přešlapy a přehmaty, ale to by nebylo úplně fér. Hory mají oči jsou totiž v první řadě pikantní, v dnešní době skoro nevídanou, vyvražďovačkou, která nabídne kromě několika vskutku brutálních scén i parádně hutnou atmosféru, nanejvýš nechutné záporáky a naprosto strhující poslední třetinu, kterou by se mi ve tmě o půlnoci asi sledovat nechtělo. Ano, je to hnusné, ale Aja zná tu správnou míru a nikdy to nepřepískne natolik, aby to bylo neúnosné nebo samoúčelné- pokud tedy nebereme v potaz ten závěrečný souboj, jenž byl naopak přehnaný až moc. Nečekal jsem, že by mě zrovna tenhle druh hororu mohl zaujmout, a o to víc jsem byl příjemně překvapen. Aja z toho vymačkal maximum, zato Martin Weisz ve dvojce srazil celý kvalitní námět neúprosně do kolen...
ZkuKol
12 290 bodů
8
Jako na horory moc nejsem, ale tohle šlo, teda jde, teda pujde! Nejsilnější stránkou filmu je Alexander Aja, protože očividně neměl moc peněz a muziky stvořil fakt hodně. Hudba je příjemně minimalistická, herci v rámci žánru nadprůměrní a uvěřitelní, kamera opravdu vynikající (úplně jsem se dávil žízní, potil a všude cítil ten spropadený písek) a záporáci mraziví a ne moc blbý. Škoda, že se film tak pomalu rozjíždí a není celý jako poslední půlhodina. Promě nej horor za posledních 5 let... 70%
8.5
Výborný remake kultovního hororu z roku 1977. I když se nemůže srovnávat s originálem, jde o velmi povedené a krvavé dílo. Hustá atmosféra, drsné chování mutantů a celkový dojem z filmu je na velice dobré úrovni.
Tom Hardy
Tom Hardy
8 369 bodů
7
Vizuálně vytříbený film, plný tísnivé atmosféry a krutého jednání. Je mi sympatické, jak jsou tvůrci k postavám nevybíraví (a zaslouží se zmínit i dobré obsazení), nicméně mi ve filmu vadí některé logické díry a především mě drtí heroický konec, který je jak vystřižený z válečného filmu (což je částečná zásluha divného soundtrack).
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Tak tenhle remake hororu W.Cravena z r.1977 se opravdu povedl. Ultrabrutální moderní vyvražďovačka z dílny Alexe Aji má výborně vygradovanou atmosféru od poklidného tempa na začátku filmu až po totální masakr na konci. To vše doprovázeno podmanivou filmovou hudbou z něj dělá mistovský kousek mezi horory.Hory mají nejen oči ale také koule neboli tenhle film má opravdu grády. Vřele doporučuji.
Motinski
Motinski
7 375 bodů
5
Niekde medzi béčkovym trilerom a nadpriemerným krvákom. Keby sa ešte pridalo na brutalite, gore fanúšikovia vychvália film do nebies. Keby scenár dostal do rúk zručnejší režisér, pôjde o film kde sa napätie dá krájať ajkeď sa väčšina scén odohráva za svetla.(to v hororoch nie vždy dopadne dobre) Vznikol ale bohužiaľ nefunkčný mix žanrových postupov kde si najviac budem pamätať zdeformovaný make up záporakov. Dejovo ide o priamočiarý výplach. Postavy opäť robia nelogické rozhodnutia (miesto toho aby ostali spolu, zase sa všetci rozdelia) tempo občas ubíja a nevystraší to skoro vôbec. Cením ale depresívny koniec ktorý sa na oko snaží pôsobiť ako happy end, no po zrátaní obetí ide o presný opak. 3* si film ale zaslúži pre dva dôvody. Ajkeď to úplne nevyšlo, tlačilo sa viac na atmosféru ako jumpscary alebo potoky krvy, a pokračovanie je o dosť slabšie.