Záhadné zmizení

63%

Komentáře a recenze 2

28 443 bodů
8
Kiefer Sutherland si vyjede se Sandrou Bullock, která najednou u jedné benzinové pumpy beze stopy zmizí. A Kiefer se nevzdává a i po třech letech stále po ní neustále pátrá. Až se jednoho dne únosce ozve sám, aby si s ním krapet pohrál. Zdánlivě jednoduchý příběh s netušeným zakončením dávající spíše důraz na charaktery či psychiku daných protagonistů se vznikající otázkou, jak tohle nakonec celé dopadne. Jedná se thriller plného napjatých sekvencí podpořené vynikajícím hereckým výkonem Kiefera Sutherlanda a Jeffa Bridgese. Dějový vývoj je pomalejší, ale o to víc vyniká psychologičnost spojená s dramatem situací. Je potřeba poznamenat, že se jedná o americký remake francouzského snímku z roku 1988 ´Spoorloos´ a že je scénář jako obvykle krapet upraven v rámci atmosféry a amerického pohledu, což vždy vedlo k horšímu vyznění. I tak to stojí za porovnání s originálem, které bylo natočeno na základě knihy autora Tima Krabbého. Atmosféra v rámci zoufalého nevědoucího pátrání po nepříjemné pravdě na pomezí smrtící hry hry kočky s myší odpovídajícímu vražednému přesvědčení arachnofobii, klaustrofobii, strach z neznámého a znepokojujících podivností dává všanc filmovému zážitku. Originál je originál, ale i toto zpracování zkrátka stojí za povšimnutí.
squirrelpool
squirrelpool
7 017 bodů
8
Trochu se to podobá ÚNOSU s Kurtem Russllem, až na to, že Sutherland neměl takovou kliku. Proč? Protože narazil na Jeffa Bridgese. Neříkám, že je tento film horší nebo lepší, než ten s Kurtem. Je to stejný námět, ale příběh se vyvíjí jinak. Tak nějak průměrněji. Ne ve smyslu otřepanosti, ale - statisticky vzato - reálněji. P.S. tento film nabízí další teorii o tom jak Joker, z Temného rytíře, přišel ke svým jizvám.