71%

Komentáře a recenze 15

kery-
kery-
3 671 bodů
10
Po skoro deseti letech jsem si dal opakovačku, tentokrát na BR. Film je opravdu fantazie, skvělá kamera, osvětlení, prostředí (v těch úzkých průlezech jsem ani nedýchal a to klaustrofobií netrpím). Nutno podotknout, že scénář je to téměř až céčkový a v rukou nějakého blba by bylo postaráno o odpad. Jsem rád že to dopadlo takhle a na léta 2005-2007 opravdu rád vzpomínám co se týče hororů, dnes už mě nic takhle mile nepřekvapí...
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8
Chcete aby milé dívky konaly likvidační krvavou řezbu?krvavou lázeň?Dostanete spoustu likvidace,spousty krve!N.Marshall dokazuje,že tohle prostředí umí pochytit ve správné míře,aby nás totálně dostal.A ten závěr !
Ombak_Penari
2 764 bodů
9
Ačkoliv se na zajímavý horror rád podívám (zvlášť pokud se jedná o horror v netradičním prostředí či s válečnou nebo sci-fi tematikou), neoplývám přehnaným optimismem ohledně umělecké kvality snímků tohoto žánru. A s tímto vědomím ale také tyto filmy hodnotím. Horror bývá obvykle naprosto bezduchá slátanina, kde je logičnosti dáváno na frak stejně jako propracovanosti děje, to vše by ale mělo být bohatě nahrazenou atmosférou strachu. Takže jestli se někdo rozhodne shlédnout horror a už od začátku ví, že se nehodlá bát, že mu žánr nic neříká a že si to pustí v poledne k obědu s rodinou, tak by se skutečně neměl pouštět do žádného hodnocení. Horror má jediný účel a to je vyvolat strach a mrazení v zádech, neexistuje žádný jiný důvod jeho vzniku. Z tohoto pohledu mohu po shlédnutí Pádu do tmy směle prohlásit, že se jedná o jeden z nejlepších horrorů, jaký jsem kdy viděl. Ponurá, stísněná a klaustrofobická atmosféra snímku vás přilepí ke křeslu už od prvních záběrů a až do konce vás nepustí. Je pravdou, že závěr filmu je natolik krvavý, že už to skutečně sklouzávalo od pocitu strachu spíše k pocitu nevolnosti, ale celkově lze filmu jen tleskat. Většina ostatních horrorů totiž tímto pocitem nevolnosti vyplňuje 90% snímku, protože zkrátka nedokáže vyvolat strach jinak. Pád do tmy v tomto převyšuje o stupeň ostatní hororovou produkci, kterou jsem měl možnost vidět.
PeterFRiusJilek
PeterFRiusJilek
2 462 bodů
4
Dokým sa nezjavili prví "Morlockovia", bral som film ako vyšší priemer v rámci žánru, no tie gumenné príšerky, ktorým spôsobia toľkú stratu ženy v strednom veku, ma - veru - neuchvátili. Kladne hodnotím temnú a úzkostnú atmosféru, veď jaskyne sú zväčša temné a chodby môžu byť aj úzke. .-)
salisbury
salisbury
1 101 bodů
7
Pádem do tmy jsem byl pozitivně překvapen. Nečekal jsem takový vzestup epinefrinu při sestupu lidských samiček do jeskynního systému zavaleného černočernou tmou. Úsvit čelových svítilen či zelenkavých světelných fotonů nasvěcujících svět skrytý hluboko v podzemí poodhaluje hrůzovládu skřetích Glumů strážících jeskynní katakomby bez náznaku slitování.