
Drover
5 070 bodů •
6
Что делает людей жертвами? Надежда. —— Myslím, že všeobecně nadšené reakce jsou podobně jako nadšené reakce na česká teskná dramata z dob socialismu především výsledkem celkové úrovně ruské produkce, která je prachbídná (ačkoliv na poli seriálů není situace natolik tristní jako u pokusů o blockbustery). Bykov samozřejmě má řemeslo v ruce a dokáže zručně zrealizovat jakoukoliv koláž, udělat přechody, vést herce, postavit scénu, i s pár triky si tu potykal. Proto mě mrzí, že svoje know how využívá k laciné nápodobě zatuchlých západních epizodních kriminálek a imitaci jejich atributů. Takže tu je cool detektiv - cynik / alkoholik, ucho, co se v tom učí chodit, vágně načrtnutá osobní linka v pozadí, která nikoho nezajímá, triviální středně prošlé případy, u kterých divák povětšinou vaří, žehlí nebo plánuje pětiletku. Po většinu času zcela spotřební kriminálka pro nenáročné diváctvo, která náhodného neruského kolemjdoucího zaujme hlavně neotřelým prostředím, totálně kuči kuči hlavní hrdinkou a bizarním kytarovým soundtrackem. Nicméně! V leckterých momentech však dává tušit, jakým potenciálem se tu mrhá - najednou se přestane levně xeroxovat CSI Las Vegas, hudba nahodí výrazně temnější tón a Bykov, vytírajíc si prdel s jakýmikoliv ratingy, ukáže svůj autorský fištrón, a seriál náhle začne fungovat jako velmi svérázná a osobitá alternativa ke všem pochcaným Specialistům a Kriminálkám Anděl. Škoda, že patrnou východní náturu ubíjí tak tuctové meh balení a scény typu “zničehonic si vylévám srdce a u toho hraje hudba jak z Nespoutaných srdcí” nebo “вы сказали Меглин и рамки в одном предложении?” (потому что он супер крутой и невероятно особенный и нам надо подчёркивать это каждый раз, когда о нем идёт речь). Whatever, pokud do někoho vkládat své naděje v kontextu ruské tvorby, tak do Bykova (i po Zavodu). 6/10 PS: Dycky Nižnij!







