Den matek

50%

Komentáře a recenze 3

28 455 bodů
5
Když se řekne TROMA, znalcům pokleslých snímků je jasno. V dnešní době této nezávislé filmové produkční společnosti konkuruje svými počiny např. Asylum. Nízkorozpočtové převážně hororové snímky na pomezí frašky, gore a hektolitrů krve ve své době nemající obdoby. Mnohé lze, obzvlášť při dnešním pohledu, doslova a dopísmene považovat až za úchylné. Málo se však ví, že většinou udávaly směr a mnozí filmaři se jimi inspirovali. Týká se to i snímku ´Den Matek´, z jehož námětu se čerpá dodnes. Třeba série ´Pach krve´ (2003 -). I když je fakt, že zrovna tento počin se od tvorby TROMY dosti vymyká. Dějově tu tedy máme dva mentálně postižené bratry, kteří pro potěšení své dementní matky unesou tři dívky a nemilosrdně je mučí a vůbec patřičně likvidují. Ale jo, dalo by se i říci, že se zakladatel společnosti TROMA, stojící i za scénářem a režií, Charles Kaufman mohl sám inspirovat snímkem ´Texaský masakr motorovou pilou´ (1974). Když se to však vezme kolem a kolem, Kaufman se tímto jen zařadil do éry teenagerovských slasherů, které zrovna v kinech slavily divácký úspěch. Co do kvality díla samozřejmě neměl šanci, ale svůj zářez si udělal a to mu stačilo. Počátek osmdesátých let z díla doslova září, takže i nemilosrdný zub času udělal své. Za shlédnutí však stojí a to už jen kvůli hororovému fanouškovství. V jádru věci své nostalgické kouzlo přeci jen zákeřně ukrývá.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
4
Příšerně špatnej horor, ale měl v sobě něco, co mě svým způsobem bavilo a dokázalo udržet u obrazovky, ale nedokážu říct co to bylo, nebo čím to bylo. Zápletka je dost ubohá, začátek se skvěle rozjel, poté přišla šíleně nudná, uši trhající část, potřebná k seznámení se s postavami, tedy především tří hlavních představitelek, které si za to co z nich padalo za nesmysly zasloužili smrt hned a všechny tři, ale poté co jsem vydržel tuhle úmornou část to začalo být zajímavější, a následný boj o život, kdy se z těch ženskejch staly profesionální zabijáci to sklouzlo do typického klišé, ale pobavilo mě to. Ale ať dělám, co dělám, víc jak na dvě hvězdy to rozhodně není, dle mého v 80. letech vzniklo mnohem více lepších hororů.
SICK_BREED
SICK_BREED
73 bodů
5.5
Nutno si přiznat, že Mothers day od Tromy je stejně jako všechno od Tromy brakem nejhrubšího zrna a dokonce bych si dovolil hrubší označení které by nemusel každý skousnout. No na druhou stranu je to švanda, asi stejná jako hra na znásilnění, nebo sekera zaseklá mezi kulky.