85%

Komentáře a recenze 35

Jonák
Jonák
1 683 bodů
8
Atmosféra a formát filmu, který tu nemá obdoby. Hrušínský, jako kdyby byl pro tuto roli stvořen. Každopádně styl jakéhosi vyprávění mě zase tak neoslovil, nicméně už jen díky nápaditosti, originalitě a celému stylu filmu nemohu hodnotit hůře než 8/10.
Bordoshut
1 647 bodů
10
Recenze na český film Spalovač mrtvol: Zní to až neuvěřitelně, že tomuhle mrazivému fenoménu už táhne na pětapadesát. Funguje totiž skvěle i dnes. Pravý příklad poctivě odvedeného řemesla, které zkrátka nestárne – leda snad barvou plátna. A k tomu bych chtěl dodat, že Herzovu Spalovači mrtvol černobílá sluší. Padne jako ušitá, dokonce pomáhá dotvářet atmosféru a přispívá k dojmu absence emocí, který je při chladnokrevných vraždách tak klíčový. Vlastně si myslím, že kdyby se tomuto filmu někdo dnes rozhodl natočit remake, nefungoval by už tak dobře. Jednak proto, že by mu barvičky neslušely a druhak proto, že by už z pochopitelných důvodů nemohl obsadit Rudolfa Hrušínského, který svoji roli vyšinutého vraha ztvárnil dokonale. Dosud jsem ho znal spíše z komedií typu voják Švejk – o to větší to pro mě bylo překvapení. Věřil jsem mu každé slovo. Drobné problémy jsem tu nicméně také zaregistroval, kromě pomalejšího tempa, které může dnešního diváka nudit, jsou celkem 2. Ten první: krátká stopáž. Ačkoliv si The Cremator zezačátku jede velmi klidným tempem, dopřává nám čas poznat postavy a jednoduše nikam se nehrne, měl jsem zvlášť v kontrastu s tímto pocit, že onen přerod protagonisty v šílence, na čemž to celé stojí a padá, vzal hodně hopem. Nevím, jestli režisér nemohl natočit film delší než 1 hodinu a 36 minut, nebo se tak rozhodl, ale faktem zůstává, že by Spalovači mrtvol rozhodně svědčilo dalších 10 / 15 minut, kdy by Hrušínský postupně začínal šílet. Ať se to komu líbí, nebo ne, člověk se prostě během jednoho pokecu nezcvokne, jako když cvakne vypínačem. Druhý malý problém jsem měl se komickými scénami s manželským párem, který se vždy nějakou náhodou nachomýtl na stejném místě jako hlavní postavy. Režisér si tím úplně zbytečně znevažoval vlastní zápletku, jako by říkal: "Podívejte, ono to není tak hrozně hrůzné!" Nicméně beru, že film je 55 let starý, takže to může být jen generační propast. Overall, po zhlédnutí jsem zase o něco hrdější na to, že jsem Čech. 90 %
voleman
voleman
927 bodů
10
Opravdu dokonalý snímek v každém směru. Geniální režie, nádherná kamera, revoluční střih, skvělý scénář, výborná hudba a hlavně opravdu vynikající herecký výkon Rudolfa Hrušínského. Od začátku do konce má film velmi snovou a mrazivou atmosféru, která je podpořena všemi klady co jsem již vyjmenoval. Opravdu neskutečně krásně a originálně natočený film, který u nás se svou atmosférou nemá konkurenci. Pro mně asi nejlepší Český film a jeden z nejlepších filmů vůbec. 100%
richard.strelak
richard.strelak
251 bodů
10
Můj neoblíbenější český film. Pan Hrušinský byl naprosto úžasný a ten film má geniální atmosféru, které velmi pomáhá černobílá kamera. Spalovač mrtvol je prostě skvost v obou dostupných mediich.
LiVentura
33 bodů
7.5
Určitě to není nejlepší filmová role pana Hrušínského, ale opanování role jeho herectvím, to je skvost. Asi málokdo by to zahrál takto přesvědčivě a uhrančivě. Záludná kamera je typická režisérovi a příběh velmi hluboký, i když dosti mělce podaný. Bavil jsem se a bavím se vždy, když to vidím..