75%

Komentáře a recenze 32

M3lios
M3lios
9 141 bodů
8
Viete ,čo je synonimum úplného šialenstva? Tento film! Naozaj nechápem ,prečo sa tento film označuje ako komédia. To bol akože až tak zlý až bol vtipný !? :D Musím ale povedať ,že toto sa proste Samovi Raymimu podarilo. Film Lesný duch alias "ako dostať psichycky vyrovnaného človeka na pokraj šialenstva" sa po všetkých stránkach podaril (až na tú konečnú nechutnú scénu a časť kde ženu znásilní strom). Myslím si že toto je aj asi jediný horor ,čo som videl a bol to skutočne horor. Už sa teším ako si pozriem dvojku ,trojku ,remake a nakoniec seriál. Táto séria proste vyštartovala vinikajúco. 78%
Milandob
Milandob
8 900 bodů
10
tomuto sa hovorí KULT! vynikajúci horor s malým rozpočtom, ktorý preslavil ako raimiho tak i campbella. skvelé nápady a vynikajúca práca s kamerou. splatter ktorý si vychutnáte i viac krát (a najlepšie je ho pozerať už z 5x ohranej videokazety so simultálnym dabingom:-))
8 634 bodů
0
První Evil Dead je levnej brak. Narozdíl od další dvou dílů však postrádá humoristický aspekt a chce být pouze hororem. To ovšem bylo špatné rozhodnutí (ve dvojce je od tohoto pojetí upuštěno), protože zápletka je jednak brakově blbá a druhak Raimi neměl schopnosti nebo prostředky pro navození dostatečně silné atmosféry, kterou si horor žádá, aby fungoval. Já sice nejsem v tomhle ohledu příliš svozný, ale jednoduše to na mě děsivě vůbec nepůsobilo. A pokud to děsivě působit nemělo, tak (krom posouvání plytkého děje) nevím, o co se Raimi prvních 30 minut snažil... Nemluvě pak o tom, že postavy jsou naprosto nezajímavé, takže si je divák nijak neoblíbí a není tedy důvod se bát ani o ně. Příliš mě nebavily ani masky či vyvražďování v druhé půlce. Látka je rovněž nekonzistentní: Démoni posednuvší členy skupinky se v jeden moment zdají být neteční k bolesti a proto si třeba uhryznou ruku a v druhý moment se krčí před rány klackem. Je to takové samoúčelné, ale nikoli příliš efektní (což by onu samoúčelnost mohlo do nějaké míry vykupovat). Je klasicky velmi otravné, jak postavy často jenom tupě čumí nebo jednají nelogicky/nevěrohodně. Vytrhává mě to z imerze, když se neustále musím ptát, proč postava neudělá to či ono. Film jsem však viděl 2x. Jednou na střední třeba v roce 2017 a teď znovu o šest let později. Film nezapůsobil tehdy ani nyní. Je to sračka, kterou cení jen děti socialismu, které na tom ujížděli na VHSkách, protože přístup k podobným (a lepším) věcem byl značně omezený. Jsem však rád, že tento film posloužil jako předloha pro remake z roku 2013, který je podstatně záživnější okultní krvák.
jay.lee
jay.lee
7 487 bodů
10
Tohle je ta nejlepší "sračka" jakou jsem kdy viděl.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Klut mezi horory, kterým se inspiruje snad každej režisér, kterej se vrhne na natáčení nějakého hororu. Sam Raimi prostě v roce 1981 stvořil za pouhých 150 000 film, a určitě jeho nejlepší, kterej udává hororová pravidla do teď. Je sice pravda, že to už trošku ztratilo ze svého kouzla, scénář je téměř nulový a chování hlavních postav je zarážející, ale jakmile přijde akce tak to stojí za to a krev stříká na všechny strany , končetiny létaj vzduchem a Bruce Campbell což je hororová legenda number 1 hláškuje a vyvaluje oči tak jak to umí jen on. Evil Dead Rules.
SNCIS
SNCIS
6 531 bodů
4
Partička cucáku jede na chatu, kde přečtou cosi z prastaré knihy a probudí zlo! Je to staré a jde to na tom vidět. Démůnci jsou komický a atmosféra nic moc. Obsazení: Nejvíce prostoru má ten, co to vymyslel - Sam Raimi. Druhá výrazná (dnes už ikonická) postava je Ash, kterého hraje Bruce Campbell. Nejvíc ze všeho mi uvízla v hlavě scéna, kdy strom znásilňuje Ellen Sandweiss. Motorovka v akci moc nebyla, což je děsná škoda. Celkově je film experiment začínajícího režiséra. Kdo by tehdy řekl, že to bude kultovní záležitost? Myslím, že ani Raimi to netušil, neboť se učil a chtěl se na tomto snímku jen vyřadit. Já se u toho dost nudil a proto hodnotím nízko. - 40%.
kery-
kery-
3 671 bodů
6
Asi bych musel vyrůstat v osmdesátkách a pašovat tenhle kousek na VHS, aby mě náležitě oslovil. Nutno říct, že v té době to musel být neskutečný masakr a Raimi musel mít sakra koule, že tohle dokázal s klidným svědomím pustil ven. Tolik hnusu v každé minutě poměrně krátké stopáže se jen tak nevidí a i dneska by to podobný film určitě neměl lehké. Koukatelný to pro mě bylo, ale kdy si film pustím znova - pokud vůbec - to říct nedokážu, protože žádný kult se u mě při sledování téhle psychoušské zábavy bohužel nezrodil. Tak jako tak - Raimi ukázal, že se nebojí sekat končetiny, nechávat stromy znásilňovat lidi a že jakékoliv tekutiny nemá pro tento snímek dost. Těším se, co předvede Alvarez pod dohledem právě Raimiho a myslím, že film který uvidíme již za pár dnů ostudu rozhodně neudělá..
Destoroyah
Destoroyah
3 626 bodů
7
Na to aký malý rozpočet ten film mal tak je urobený na jednotku ale celé je to až príliš zdĺhavé. Stopáž je akurát ale dej je zaseknutý a pomalý. Začiatok má výbornú atmosféru no ale tá druhá polovica je iba prelievanie krvi nie podarenými efektami. Aj chápem prečo sa tento horor stal kultom ale pre mňa je to jeden z tých nízkorozpočtových blockbusterov u ktorých sa zabavím a oddýchnem. HODNOTENIE: 7/10
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8.5
Raimiova kletbová učebnice šílenství,strachu,úchylárny,litrech krve - s šíleným Campbellem. Prostírejte tohle je kult !
rkotvald
rkotvald
3 162 bodů
8.5
Nízkorozpočtové fanboyovské béčko, které se právem stalo kultem a žánrovou legendou. Sam Raimi projevil ohromný talent už ve svém celovečerním debutu (jehož hned první ryze hororová scéna se zapsala do filmových dějin), který dokáže chytnout za koule i po víc jak třech dekádách. Ale dvojka je ještě o chlup lepší a o dost víc cool, protože v ní přibyl úžasný černý groteskní humor, který značně dopomohl k tomu, aby se ze značky "Evil Dead" stala unikátní podívaná, kterou prostě musí vidět každý správný hororový nadšenec..