Komentáře a recenze 19

8
První dvě série mě nutily se nehorázně těšit na další díl. Sice už to začalo kolísat v průběhu druhý sérky, ale přesto jeden z nejlepších seriálů. Nápad byl perfektní, ale série by stačila jedna. 78
kery-
kery-
3 671 bodů
8
První sérii není co vytknout - 5*. Vše tak jak má být :) Druhá série je i přes svůj super začátek malinko slabší a má u mě za 4*. Třetí série zatím běží (momentálně pauzuje), ale už teď se mi zdá, že to s ní vypadá slibně. V porovnání s první sice slabší, ale zase v porovnání s druhou je lepší. 4,5* edit 24.6.10: čtvrtá série se sice rozjíždí pěkně, ale odchod seriálu (který tvůrci plánovali) mohl být důstojnější..4*
Atchyroz
3 401 bodů
8
80% - Seriál Prison Break má dnes status kultu, a to hlavně díky fenomenální první řadě. Ta byla opravdu skvělá. Hlavním charakterem je tady Wentworth Miller jako Michael Scofield, který patří k legendárním seriálovým postavám. Právě on se cíleně dostane do věznice Fox River jen proto, aby se mu povedlo utéct spolu se svým neprávem odsouzeným bratrem Lincolnem. Tohle je základní premisa a od tohoto základu se to později v dalších řadách rozvětvuje do šílených rozměrů. Ale zpátky na začátek. Scofield má chytrý plán útěku a postupně se do něj zapojí i další lidi jak uvnitř vězení, tak i venku. Je nám tu představeno několik skvělých postav zejména trestanců z oné věznice a všichni zde mají nějakou minulost, která je tu hezky vyprávěna i díky flashbackům a všichni do jednoho si mě fakt získali a oblíbil jsem si je. Má to fakt chytrý scénář, dobře budovanou atmosféru, skvělý styl a tempo a hlavním kladem tohoto seriálu je podle mě to jak se tu pracuje s napětím. Vždycky když se zdá, že se všechno nějakým způsobem daří, tak se to zničehonic totálně strašně posere. Všechno je to podkresleno i přesnou hudbou Ramana Djawadiho, která se sice v dalších řadách už trochu omrzela, nicméně je super. Opravdu jsem byl z první sezóny nadšený 9,5/10. Je hodně názorů, že seriál šel drasticky dolů už v té druhé řadě, ale podle mě tomu tak úplně není. To jak se skupina uprchlíků rozprchne po prakticky celém USA, každý se snaží dosáhnout nějakého cíle a zároveň se nenechat chytit, mě pořád opravdu hodně bavilo, zejména v první polovině. Navíc se tady přidal William Fichtner jako agent FBI Mahone, který se zločince snaží dopadnout a v této roli jsem si jej oblíbil, i když v pozdějších řadách hodně ztratil. Samozřejmě to celé bylo hrozně na hlavu, kolikrát dost debilní, ale jednoduše mě to bavilo a pořád to mělo hodně právě z první řady jako atmosféru a napětí. Bohužel ten konec už naznačoval to co se i později pokazilo 8,5/10. Třetí kratší řada se vrátila ke kořenům, opět jde o útěk z vězení, ale za úplně jiných podmínek a okolností. Je to ale dost tlačené na silu a už to nemá tu dravost a gradaci. I když byla tato sezóna celkem dobrá, rozhodně nedosahovala kvalit toho začátku 7/10. No a série čtvrtá to celé komplet zabila. Už od začátku se v pozadí nacházela všemocná Společnost/Firma, která je prakticky to samé jako Spectre z Jamese Bonda, nahoře sedí variace na Blofelda a hlavní aktéři mají různé důvody proti ní bojovat. Už od počátku jsem se obával, že to celé spadne právě kvůli tomu. Stalo se tady z toho seriálové rychle a zběsile a všechny postavy ať už kladné nebo dřívější záporáci, musejí spolupracovat, aby onu Společnost porazili pomocí předmětu zvaného Scylla. Všichni na ní mají nějaký zájem pro vlastní profit, různě střídají strany jak se jim zrovna hodí a je to šíleně překombinované. Skoro všechno, co se tady v té sérii právě kvůli Scylle děje, je naprosto debilní, většina věcí tu nedává smysl a do toho nelogické chování postav a oživování těch, kteří dříve zemřeli. A je jedno jestli byli zastřeleni nebo jim byla useknuta hlava. Opravdu jsem kolikrát nechápal co to vlastně sleduju. Až jsem byl nakonec v šoku, jak se to tvůrcům povedlo nějakým způsobem solidně uzavřít a nemůžu říct, že by byl konec úplně špatný 6/10. Hlavně měl Prison Break podle mého skončit mnohem dříve a fungovalo by to lépe jako jedna řada o útěku z vězení bez dalšího zbytečného rozvětvování a budování mytologie kolem nezničitelné Společnosti. V roce 2017 vznikla ještě jedna dovětková řada a uvidím jestli vůbec budu mít někdy chuť se na ni podívat.
Edward
Edward
2 481 bodů
9
9/10
farb
farb
2 064 bodů
7
První dvě série byly neskutečně napínavé a dramatické. Pak to ale šlo do kopru...
karlik4801
1 942 bodů
10
Prison Break si na nic nehraje, jde do všeho tvrdě. Více než parádní pilot a další rozjezd první řady. Jde vidět že Scofield je vážně génius, který za každou cenu chce zachránit svého bratra. Mimo vězeňské scény, tedy potyčky právníků nasazují první řadě korunku. Velké napětí v každém díle. T-Bag, pro mě nejzajímavější postava z celého seriálu, dále Bellick a samotný Michael. Druhá řada je o stupeň horší, ale stále si drží kvalitu i když je venkovní. Třetí řada je pro mě takový remake první řady. A čtvrtá? Tu nehodnotím, jinak bych místo pěti hvězdiček dal tři. Prison Break je skvělý seriál který si celou dobu (do třetí série) držel kvalitu. Sakra Final Break mě skoro rozbrečel.
psico
psico
1 671 bodů
7
1 serie byla parádní, pak už to šlo od 10-5 a na tu poslední jsem se radši ani nedíval
Senkys57
Senkys57
973 bodů
8
První série byly opravdu skvělý, to člověk dokáže hltat každou věc, co vyřkne Michael, jak má vše proplánovaný, ještě k tomu, jak mu pomáhá Sara je hezké combo. Další série se daly přetrpět, ale už neměly takový vibe, jak první 2, možná 3
  • Geniální
  • Fikanost
  • Díly v dalších sérií působí jako trailerem na další díly
dejw-nevoral
52 bodů
9
Za mě můj nejoblíbenější seriál. Vše do sebe zapadá až do poslední série. 1.serie se odehrává ve věznici Fox river, 2.serie pak probíhá na útěku (za mě slabší série), ve 3.serii pak následuje vězení SOŇA (sice kratší série ale dobrá), a ve 4. sérii se pak Scofiel a spol snaží dostat scyllu a vše ukončit. Povede se? Zkuste mrknout