Komentáře a recenze 23

8.5
Náš kasický český muzikál plný hitů.Dlouho byl v trezoru k vůli emigraci W.Matušky.Je jen dobře,že jej prach nezanesl a že se občas objeví na obrazovkách nebo i v kinech či na DVD.
Rabadi
Rabadi
2 259 bodů
9.5
Mockrát opakovaná klasika českého filmu z dob socialismu, skvělé herecké obsazení a prostředí Karlštejnu. Film je muzikálový a zpívaný tehdejšími hvězdami, což normálně není můj šálek kávy, ale tady to absolutně sedí. Některé scénky a hlášky se zabydlely v českých domácnostech.
Bordoshut
1 647 bodů
4
3/10 – Dlouho už jsem se takhle nenatrápil. Na Noc na Karlštejně jsme se dívali v rámci povinné výuky v hodinách dějepisu, jakožto "příjemné" zakončení školního roku. Samozřejmě se to neobešlo bez historické analýzy a uvádění mylných bludů na pravou míru. Nebudu lhát, chvíle, kdy byl film zastaven a profesor ho světácky komentoval, patřily při sledování tohoto národního klenotu k mým oblíbeným. Poznámka bokem: vzhledem k tomu, jak horlivě nám o něm rozprávěl, bych se ani nedivil, kdyby se tehdá sám nějak podílel na natáčení. Každopádně iluze si nedělal, našemu utrpení přihlížel se škodolibým úsměvem. Než budete dál pokračovat, měli byste o mně vědět dvě věci. Zaprvé nesnáším muzikály. A zadruhé nesnáším písně od Karla Svobody. Co se mi líbilo? Komika. Občas jsem se prostě musel zasmát (spolu s panem profesorem), a to ať už zcela do očí bijící debilitě scénáře anebo i komediálním hereckým výstupům a promluvám, nějaký důvtip se Noci na Karlštejně holt nedá upřít – Zdeněk Podskalský měl pod čepicí. Naprosto mě třeba rozsekala scéna, kdy Karel IV. hovoří ke svým poddaným z hradeb, za ním už je prostě den, světle modrá obloha, a pak je tam záběr na lidi pod ním a oni mají pořád půlnoc. Ale to už se dostáváme k tomu Co se mi nelíbilo: Tady to bude výživnější. Tak zaprvé. V podstatě se tam vůbec nic neděje a stejně je to víc zmatené než Nolanův Tenet. Nedávno jsme se ve škole učili o retardaci děje, konečně jsem našel vhodnou příležitost, kdy to spojení použít (třebaže jen v přeneseném významu). Většina postav se chová přesně jako karikatury sebe sama, všichni šíleně přehrávají a vzhledem k tak prohlédnutelnému kostýmu imposter-ženy ze sebe akorát dělají slepé idioty. Nic proti slepým lidem samozřejmě, ale po zhlédnutí filmu bych se nebál tvrdit, že i nevidící člověk o holi by ženu dokázal sám vypátrat rychleji, než celá ta karlštejnská sebranka s vycvičenými psovody a radarem. To mají z toho, že místo socializace čumějí doma na Netlifx. Nechte mě to říct Ve zkratce: Noc na Karlštejně je tupá, otravná a debilní. Nezařadil bych ji sice do červené knihovny, protože nejedna feministka během promítání umřela na infarkt, ale scénář k pokleslé literatuře dozajista patří. K všudypřítomným hudebním stokrát opěvovaným salátům se ani nebudu vyjadřovat, ještě bych se vytočil. Řekněme jen, že znění jednoho z těchto úlovků jsem úspěšně přečkal na záchodě a měchýř se mi rozvázal, teprve když ta sračka skončila. Uf. Dvě hvězdy dávám akorát proto, že je to oldschool česká věc, ať se mi to líbí, nebo ne, a kdo ví – kdybych se narodil o pár set let dříve, možná bych z toho byl na větvi. Jinak na větvi jsem z toho takřka byl taky, když to skončilo, málem jsem si hodil provaz. Stručně a přehledně: "Potrefená slátanina z českých luhů a hájů. Doporučuji pro vlastence, nedoporučuji feministkám."
Ciiiri
Ciiiri
949 bodů
10
Můj jeden z naprosto nejoblíbenější hudebních filmů. Krásné písničky a příběh.
ZaS
ZaS
632 bodů
10
Nejen výborná hudební komedie, ale také obrovský zdroj hlášek.
marvan
marvan
616 bodů
8.5
Klasika, film, herci, písně, děj....prostě paráda.
Dominikap
Dominikap
436 bodů
10
dnes již legendární filmový muzikál, pod skvělým režijním podhledem Zdeňka Podskalského. Díky hudbě Karla Svobody a textů Jiřího Štaidla se tento film dostává do podvědomí i nejmladší generace. K tomu jistě dopomáhá i fakt, že je televizními stanicemi často reprízován. Jaroslav Vrchlický může i nadále odpočívat v klidu.
Major Zeman
Major Zeman
329 bodů