Komentáře a recenze 90

6
6/10 Na prvního Iron Mana to sice nemá,avšak je to povedená zábavná jízda,která dojíždí na záporáka a jeho motivaci a přepálenost akčních scén,jinač fajn popcornovka.
Fxxx
Fxxx
1 411 bodů
9.5
Pro mě nejlepší z Iron manů, přestože k filmu jako takovému a směru zvoleného Marvelem mám jisté výhrady, tahle akce je velmi zábavná. Akční scény jsou přehledné, plné nápadů, navíc se stále častěji dostává do popředí humor (někdy možná až moc komické), taková nenáročná (až rodinná) zábava. Zábava to vcelku je, byť se jednotlivé vtípky opakují, Starkovy záchvaty působí jak z jiného (a lepšího) filmu a akce by mohla být přehlednější a dynamičtější. Nejvíc se mi líbily závěrečné retro titulky.
Foltest
Foltest
1 304 bodů
6
Rozhodně jde o nejlepší film s Iron Manem a na každý pád silně atakuje titul nejvydařenější marvelovky. Hlavní devízou Iron Mana 3 je je příběh. Právě příběh, jenž ostatní marvelovky tak silně sráží na kolena, Iron Mana 3 vynáší téměř k nebesům. Naštěstí Bůh dal a samostatná filmová cesta Tonyho Starka byla uzavřena právě tímto bravurním kouskem. Akce není nic světoborného. Představuje takový marvelácký průměr. I přestože motivace záporáků dává smysl a jejich plán není jen bezduchá snaha o ovládnutí světa, přišlo mi škoda, že tvůrci příliš nenadefinovali schopnosti upavených lidí. Na jednu stranu je zde skoro neporazitelný Killian, a na stranu druhou spousta jeho přisluhovačů, kteří si neporadí s roboty ovládanými umělou inteligencí. Umí například všichni chrlit oheň? Nebo jsou všichni prakticky nezničitelní jako Killian? Škoda toho, že tvůrci na tyto otázky z důvodu zjednodušení děje neodpověděli. A přitom jinak nemám ději opravdu nic moc, co vytknout. Ten je totiž inteligentní a především ne bezduchý, jako u jeho ostatních bratrů z marvelovek. Ačkoliv humor nebyl cílem filmu, tak ve filmu překvapivě funguje. Je však dávkován s opatrností a tak to má být. Velmi mě například potěšilo, když scénáristé nechali Starka odpálkovat svého dětského kamaráda dříve, než by se mohl stát otravným. Přes tyto všechny klady hlavní devízou zůstává samotný příběh Tonyho Starka. Jeho vnitřní cesta, kdy se ze zlomeného muže, souženého stresovou poruchou na kraji zhroucení stane člověk vyrovnaný se svou minulostí i přítomností, který si svůj život opravdu ujasnil a nebojí se k němu svěže vykročit. Snímek tak je především důstojným koncem Iron Manovské trilogie (snad nikdy nikoho nenapadne dělat čtyřku), který na každý pád stojí za zhlédnutí.
jvempire
jvempire
1 208 bodů
9
Jedno z nejlepších zpracování komiksu.
Tomas_313
Tomas_313
1 197 bodů
5.5
Vrcholem série o železném muži je detailní psychologický rozbor Iron-Manovy pochroumané dušičky. Po událostech v New Yorku, tedy po prvních Avengers, je Tony Stark psychicky na dně, nemůže spát a tak pokračuje ve své úchylné posedlosti a vytváří stále nové zbroje. Protože se od prvního dílu hodně změnilo a Tony už není tím arogantním, egoistickým milionářem, kterému jde pouze o vlastní zájmy, ale je lepším a ušlechtilejším člověkem, což ho zaslouženě hřeje na jeho polo-mechanickém srdíčku, je potřeba nového záporáka hledat v dobách, kdy ještě nebyl tak přehnaně heroický. Výsledkem je přetransformování ze slizkého, kulhajícího, koktajícího retarda do perverzního, úchylného a nanejvýš nesympatického idiota, jehož zrod je stejně primitivní a debilní jako on sám. Svižná akce z předchozích dílů je pryč, místo toho je na konci představena celá plejáda kovových popelnic a finální souboj je postaven na principu čím více, tím lépe. Pro napjaté fanoušky Iron-Mana několikaminutový euforický orgasmus, pro zbytek lidí nudná a přeplácaná scenérie létajících, blikajících plechovek. Zbytek akčních scén se naopak snaží vyobrazit Starkovy schopnosti bez kovového obleku a tak pobíhá a udolává nepřátele za pomoci vybuchujících vánočních koulí a improvizované pistole střílející hřebíky, což je sice úsměvné, ale nic víc. Ani scénář hodnocení nezlepší, naopak zhorší a jedinými klady jsou ikonický Robert Downey Jr., krásná Gwyneth Palthrow, příjemná hudba Briana Tylera a již tradičně skvělá titulková scéna na samém závěru. Místo pompézního vyvrcholení povedené série Shane Black natočil nepřesvědčivou ptákovinu postrádající úspěšné prvky ( akce, charismatický arcizloduch ) z minulých dílů. Blacku, styď se, tohle jsi po*ral. 55%
michaela159
michaela159
1 045 bodů
9
Perfektně zpracovaný film, který nenechá diváka chladným. Skvělá akce, Shane Black předčil všechna moje očekávání. Jsem zvědavá na 3D, podle mnohých je skvělé. Já jsem byla na otitulkované verzi, podle mě je vždy lepší zajít si na titulky než na dabing, protože s dabingem film ztrácí na opravdovosti.
Yancl
Yancl
1 020 bodů
7.5
Tak upřímně a na rovinu .. čekal jsem vlastně úplně něco jiného, čekal jsem především IRON mana a především jsem očekával strhující finále a pompézní zakončení trilogie. Realita je bohužel posazená o fous vedle a po většinu filmu mi připadlo, že sleduji nového agenta 007 - žádný oblek, jen klasické zbraně, akrobacie a nebojácnost v roli Tonyho Starka. Jak jsem předeslal, očekával jsem IRON MANA .. dostal jsem akční snímek okořeněný o scifi prvky. Nepovažuji to vyloženě za zápor, ale přeci jen .. trošinku to zklamalo. Další negativní posudek - jedna z nejmocnějších a zapamatovatelných scén - zřícení paláce pana Starka .. tyhle scény jsou famózní .. jenomže tím výčet digitálních orgií končí .. až na finále a pár dalších scén. V neposlední řadě mi chyběl Tonyho šarm, vtip a nadhled .. tady působil opačně až mrzutě. Po opakované projekci hodnotím vesměs pozitivně, z celkového pohledu je Tony Stark alias Iron Man výbornej a jako "zakončení" série působí tento díl přinejmenším zajímavě, ALE propracovaně ...
Korben
Korben
965 bodů