81%

Komentáře a recenze 75

Tomas.Abi
Tomas.Abi
706 bodů
6
Ani nevím co si nám o tomto filmu pořádně myslet. Jako fanoušek Star Treku, který viděl i staré filmy a mám rád to, že se ve scénářích klade důraz na nějakou logiku děje a návaznost či kanonický příběh světa ST jsem měl už při prvním sledování filmu při některých scénách špatný pocit v žaludku. Technologie, které se ve světě Star treku neobjevili ani v dobách kapitána Picarda, možnost rozbombardování Enterprise na oběžné dráze Země, aniž by si toho kdokoli na Zemi všiml, absence hvězdné základny na orbitu a když budu opravdový puntičkář tak i na Měsíci. To jsou momenty, které by se dali JJ Abramsovi odpustit, neboť ne každý je do světa Star treku tak zažraný, ovšem nedá se to odpustit od Trekies režisérovi, který se sám do jisté míry za Trekie považuje, neboť mám pocit, že i přes svou lásku ke Star treku, nerespektuje logiku tohoto světa. Dále tu máme částečné vykrádání Khanova hněvu, který je upřímně i po třech dekádách scenáristicky lépe napsán, než tento film, který těží hlavně ze špičkových efektů, výbuchů, akce, nějakého vtípku a blondýnky ve spodním prádle s nadutými ňadry v jedné scéně. Herecké výkony jsou dobré a opět se potkáte se svými oblíbenými charaktery, které se od prvního dílu moc nezměnily. Rozvíjí se zde vztah mezi Kirkem a Spockem, na který děj víceméně tlačí a vrcholí vykrádačkou z Khanova hněvu. Pak se nám zde ještě míchají problémy Spoka a Uhury, které mohou být úsměvné, ale spíš jsou v některých pasážích trapné a nehodící se do dané situace, i přestože jsou zahrány svými aktéry dobře. Hlavní záporák je naprosto skvělý, ale nedostává tolik prostoru, jaký by si zasluhoval. Navíc lehce popírá původního Khana, ovšem s tím, že v prvním ST Abhrams vše vyřešil cestováním v čase skrz červí díru, chápu, že se na to dá vymluvit. Celkově se ovšem jedná o povedený Star trek film, který vás pobaví, nemusíte u něj moc přemýšlet, je krásný a barevný, vtipný a s hezkými herci, kteří umějí své role dobře prodat a funguje mezi nimi chemie. Za mě průměrné 3 hvězdičky.
Dubínka
577 bodů
9
Hned z prvních minut filmu byla cítit ohromná svěžest a bleskové tempo, které naštěstí z druhého Star Treku nevyprchalo až do konce. Celkově by se to celé dalo přirovnat k předchozímu dílu a jen těžko určím, který díl je vlastně lepší. J. J. Abrams ze svého dravého a zkušeného režírování opravdu neopustil a tak předvádí stejně dobrý režijní výkon jako v jedničce. Znovu se setkáváme s příjemnou kompletní posádkou na lodi Enterprise , kterou tvoří skvěle vybraní a sympatičtí herci. Hlavní záporák Cumberbatch dodává filmu tu správnou temnou atmosféru a tak proti němu také rozhodně nic nenamítám. Za pochvalu stojí jistě i dokonalé triky. Star Trek Do temnoty je zručně zrežírovaný, inteligentní letní blockbuster, při kterém se nudit určitě nebudete. 90%
Socna
471 bodů
8
možná budu proti proudu(i když jak koukám na hodnocení tak nikoliv) ale já odcházel nadšen, a rozhodně spokojenější než po dvojce. v podstatě se jedná o super nabušenou epizodu seriálu. záporák je zase slabší - což je u star treků a v podstatě všech filmů v poslední době mínus ale nahrazuje to hravý scénář, skvělé dialogy a super akce. chci hned další díl, jen se obávám aby to kvůli slabším ohlasům kritiků a tržbám nestopli.
jirka-knobloch
jirka-knobloch
379 bodů
8.5
Prakticky stejný případ, jako u jedničky. Na film jsem se opravdu těšil, trailery slibovaly neskutečnou podívanou a výsledek mě zklamal. Po skončení filmu jsem uvažoval o mírnějším hodnocení, a že bych to na těch 70 % nějak vytáhl, ale když jsem o filmu přemýšlel, tak jsem si uvědomil, jak je vše nevýrazné. Příběh je prakticky totožný s jedničkou (jeden příklad za všechny, pamatujete, jak v jedničce se Kirk náhodou dostane na palubu Enterprise i když tam nemá co dělat? Tak tady se asi na 10 minut musí vyrovnat s tím, že už není kapitánem, ale prakticky okamžitě se jím zase stane. Zkrátka tvoří se zde falešné napětí, které nefunguje i proto, že víme, že on tam prostě musí být) vše je opravdu předvídatelné (co která postava udělá) a jediný zvrat pro mě bylo odhalení identity Benedictovy postavy. Mimochodem Benedict podal skvělý výkon, ale myslím, že mu mohli dát více prostoru, přišlo mi, jako by se nevyužil plný potenciál jeho postavy. Vše ostatní na mě působilo moc genericky, a právě proto se začínám bát, že právě J. J. má na starosti nové Star Wars. Možná jsem jen nebyl v dobré náladě, možná na mě působilo i zklamání z toho, že 3D stálo za nic, každopádně dám tomuto filmu ještě jednu šanci, až vyjde na Blu-rayi, tak si jej seženu a mrknu na něj znovu. Přeci jen i ta jednička se mi líbila více napodruhé…
Annie555
Annie555
354 bodů
9
Bohužel jak bývá poslední dobou běžné, je druhý díl horší než první příkladem je Iron man nebo Transformers. Star Trek je naštěstí opačný případ. Přestože v prvním díle se role záporáka skvěle zhostil Eric Bana tak Khan Benedicta Cumberbatcha je naprosto skvělý. Není to Joker, ale toho už asi nikdo nikdy nepřekoná.
roxet
roxet
293 bodů
10
Když se řekne sci-fi film tak někoho hned napadne Blade Runner, nebo Matrix, určitě Star Wars, nebo i Den nezávislosti. Ale mě Star Trek. A byl jsem hodně zvědavý, po jedničce z roku 2009, jak se to bude vyvíjet. Trailer vypadal sice slušně, ale kolikrát pokračování, no už to není ono. Ale nepletl se. Už od prvních minut jak Spock v chřtánu běsnící sopky až po Khana spícího v kriokomoře mě nadchnul, přes dvě hodiny jsem seděl v křesle kina aniž bych se podíval na hodinky, kdy bude konec, a sledoval toto famózní dílo. J. J. Abrams, nebojím se napsat, opravdu vzkřísil tuto už upadající legendu. Opravdu velice, velice povedený film a stojí za to investovat do blu rayka a vychutnat si 3D verzi.
Stoupa34
270 bodů
Film mě dokázal strhnout, okolí přestalo existovat - prostě tak jak to má být. Super obsazení, výborné scény... Film, ke kterému se budu vracet.
  • Mám filmy a seriály s touto tématikou rád a proto jsem netrpělivě čekal co tvůrci vymyslí. Nezklamali mě.
sak007
232 bodů
8
Pro mě byl film jako pro fanouška ST poviností a možná jsem od něj čekal trochu víc. Sice scénář byl skvělý, akčním scénám nebylo možné nic vytknout, jen hlavní záporák neměl takové charisma jako Khan z původní série
  • efekty
  • zápletka
  • málo výrazný záporák