Komentáře a recenze 41

8
Navzdory dobrodružnému žánrovému posunu pořád stoprocentně Weirovské.
leafroller
leafroller
3 023 bodů
7
Úvodní kapitola ukazuje život a pravidla gulagu, který je pro hrdiny jakýmsi přijímačem pro to, co prožijí. Vlastní road movie začíná útěkem skupinky vězňů. Plán je jasný: dojít po vlastních asi 500 km k Bajkalu, potom asi 500 k hranici, čímž uniknout ze Stalinových spárů. Zjištění, že Mongolsko je komunistické je pro skupinku přeživších docela šok. Touha po svobodě je však žene dál. A tak putují přes Čínu, Tibet až do Indie, kde konečně nalézají, co hledali. Hle, jak se dají tisíce kilometrů a měsíce strádání nacpat do dvou vět. Myslím, že si nikdo z nás nedokáže představit ani zlomek toho, co musela partička dokázat. Film z jedné strany ukazuje, jak lze pod tlakem nutnosti oprostit lidské potřeby na naprosté zvířecí minimum, aby z druhé strany vynikla lidská soudržnost a podpora. V dnešní době nestřídmosti, umělosti a plýtvání, kdy je lidem zatěžko udělat jen pár kroků pěšky, už ani nechceme uvěřit, že je něco takového možné. Proto mám rád pravdivé příběhy. Kromě sqělých hereckých výkonů, mezi kterými mě nejvíc dostal Colin Farrell a jeho postava ruského kriminálníka, těží tvůrci i z nádherných scenérií Asie od severu k jihu. Díky nim přežijete některé poněkud zdlouhavé pasáže, které měly nejspíš za úkol ujistit diváka, že cesta byla faaakt dlouhá. Ruka mi sice cukala, ale po ovladači jsem sáhnul jen asi třikrát. Útěk ze Sibiře zkrátka stojí za to vidět. Jednou rozhodně.
Petr Kocfelda
Petr Kocfelda
2 919 bodů
7.5
Excelentní film.Vizuálně velmi dobré!
Cechulda
Cechulda
1 353 bodů
10
Velice zajímavý a napínavý příběh. Velice zajímavé postavy, ať už chováním, či hereckým výkonem. Tento snímek plný napětí, přírody, ale i utrpení člověka a překonávání strachu i sama sebe. Jen ten konec je pro mě až moc velký "HAPPY END" Jinak super film.
sisisi
sisisi
441 bodů
9
Už dvakrát jsem viděla tenhle film a vím, že to nebylo naposledy. Skvěle zachycuje tehdejší dobu a životní podmínky v gulagu. Taky nám dokáže ukázat, jak ti lidé smýšleli a jak na tom byli psychicky. Rozhodně doporučuju