79%

Komentáře a recenze 52

kOCOUR
kOCOUR
7 093 bodů
8
Připomíná mi to situaci, kdy měl Jackson pár šupů a točil si pro radost svoje žánrovky, kde šťavil přiškrcený rozpočet na maximum. Blomkpamp má tím pádem pod jeho vedením dobrou školu. Doba je samozřejmě jiná, žánr je úplně jiný a přiškrcený rozpočet dnes znamená třicet milionů. Ale výsledek zůstává tam, kde se kloubí radost z filmařiny, dokonalé triky se raději klaní před chytrými filmařskými nápady a kde se nikdo nevymlouvá, že na něco nezbyly prostředky - zkrátka se to natočí béčkově a špinavěji, což mi je osobně mnohem bližší, protože si na to můžu "sáhnout". Dokonalý příklad toho, že z poctivé snahy vzniká to nejlepší. O tom třeba několikanásobně nákladnější čtvrtý Terminátor neví zhola nic.
Cortesz
Cortesz
6 542 bodů
10
Rozhodně nejlepší sci-fi roku, které strčilo do kapsy jak po akční, příběhové, tak především po stránce rozpočtu takové blockbustery jako čtvrtý Terminátor nebo dvojka Transformers. Využít ruční kameru u takovéhoto druhu filmů nebyl vůbec špatný nápad a usazení do Johanesburgu namísto nějakého světoznámého města ještě lepší nápad. Film se okatě rozlišuje třemi částmi - první ukecaná, druhá akční a rozvijející děj a třetí jen a jen akční, a to dost brutálně a naprosto famózně. Blomkamp je talent a s kamerou to rozhodně umí, některé snímaní bylo geniální. Herecké obsazení je sice naprosto neznámé, ale to je jedině dobře a nakonec to byla jedna z největších výhod celého snímku, navíc představitel hlavní role zvládl svůj debut ve filmu lépe, než skvěle a doufám, že ho ještě někde uvidím. Samotný děj sice není nějak převratný, ale dokázal zaujmout a především stylem podání i vtáhnout do děje. Byl jsem naprosto uchvácený tímto filmem a rozhodně si zaslouží být v TOP 200. hodně vysoko.
kedl
kedl
6 380 bodů
5.5
Za málo peněz hodně muziky.
Pas
Pas
6 225 bodů
0.5
Hmyzí district Velmi špatný film...vlastně nehorázná blbost, nápad zkombinovat CNN style s alien tematikou mi příde jako naprosto nevhodný a nefunkční postup...to že to nakonec nenabízí víc než přestřelku uniformovaných uniforem s domorodci a mimozemšťany a člověkěm částečně zmutovanym je na snadě, ač si to dělá v druhém plánu jakési ambice na konotace k realitě...nejde o nic víc než o slaboduchou zábavu...
10
No můj první pocit z filmu: "no dopr.... to mu já říkám akční sci-fi jízda". Teď se z hluboka nadechnu a vydechnu a budu věcnější. Po dobu celého filmu jsem neubránil srovnávání s Avatarem nevím proč ale příjdeme že oba filmy řeší stejný problém ( co dokáže být člověk za svini když na to příjde, a že s lidstvem je něco vážně špatně a také to s nevýčislitelnou hodnotou lidského života to docela pokulhává) ale každý po svém tam kde to Cameron fláká tam Blomkamp boduje a šokuje. Takže pro mě je tenhle filmek jen další důkaz toho jak je Avatar nafouknutá bublina s hezkým povrchem ale s naprosto prázdným vnitřkem. A taky toho, že jen prachy k natočení pořádné scifárny nestačí.
bidlobox
3 802 bodů
8.5
Sám nechápu, co na tomhle sci-fi béčku vlastně vidím. Uvidím snad po dalším shlédnutí.
TARANTlNO
TARANTlNO
3 345 bodů
8.5
S přiškrceným rozpočtem si Neill Blomkamp pohrál na výbornou a efekty byli k pokoukání.Film výhradně s Dolby Digital na maximum,kde vám snímek prostřelí přes obrazovku s velmi akčními scénami.Hlavní role Copleyovy pasovala a filmaři si nedělali servítky s propracování a vyplatilo se.Velmi odlišný sci-fi řemeslo např. se Spielbergovým(War of the Worlds)kde jsem zvedal hodnocení jak za zvuk tak pro propracovanost,ale mohl jsem se přesvědčit,že rozpočet a ruka umělce přidána do práce udělá jiný filmařský sousto.ALE i přesto musím tleskat Blomkampovy,který vyždímal každý dolar a přinesl velmi dobrý sci-fi nálož,který jde zaslouženě hodnocením dopředu a nestojí.
VasaFlasa
VasaFlasa
2 827 bodů