Bruce Willis už točí těch mizerných filmů tolik, že recenzujeme hned dva najednou. A k tomu přidáme trailer na jeho další novinku

Fortress | EFO Films
Dnes se tak podíváme na zoubek hned dvěma filmům – akčnímu thrilleru Survive The Game a akční sci-fi Apex. Oba snímky jsou mizerné, ale z rozličných důvodů. A k tomu přidáme jeden trailer. Ale pěkně popořadě...
SURVIVE THE GAME
Zátah
V Survive The Game hraje Bruce Willis poldu, který postřelený po zpackané akci zůstane v zajetí skupinky kriminálníků. Jeho parťák Cal (Swen Temmel) během naháněčky skončí na farmě, kde najde Erica (Chad Michael Murray). Ten chlastá kvůli smrti své ženy a dítěte, a byť nemá moc důvodů k životu, parta hajzlíků probudí jeho vojenské instinkty. Pak je to celé o tom, jak Willisovu postavu zachránit a do toho pozabíjet co nejvíc padouchů.
Příběh Survive the Game je přesně tak nezajímavý, jak to zní. Má takové ty neduhy laciných, nesnaživých produkcí, kdy například úvodní nepovedená akce znamená, že někdo něco špatně převrhne, takže Willisova postava vystoupí z krytu, aby mohla být postřelena. Nicméně, jakkoli tu není zrnko originality, není to žádné neředěné peklo. Snímek postupuje poměrně svižně, sem tam nějaká akce vyjde. Willis si sice tradičně většinu času odsedí, ale tentokrát aspoň dojde na nějaké hlášky. Murray není žádný herecký amatér a klišé své postavy snaživě prodává. Zack Ward si roli pošahaného maniaka vyloženě užívá. Dokonce i Michael Sirow není v roli hlavního (respektive skoro hlavního) padoucha úplně marný. Naproti tomu Temmel, na něhož se film z třetiny soustředí, nemá charisma, ani co by se za nehet malíčku vešlo.
V rámci režie se pak najde jeden moment, který je působivě natočený – když se Cal vybourá autem, je otřesený a podobně jako on, zatímco se probouzí, vnímáme prostředí jen matně. Nejde o nic, co bychom už neviděli xkrát jinde, ale na podobný druh filmu jde o technicky nečekaně precizní moment.
Ve výsledku je Survive the Game zbytečný a zapomenutelný akční thriller, ale až to jednou poběží v deset večer na Nově, nikoho to neurazí. 40 %
APEX
Apex
Do Apex jsem vkládal určitě naděje, protože trailer nevypadal úplně bídně a z formule „Willise nahání partička v lese a on je jednoho po druhém likviduje“ se dala vykřesat slušná zábava i v případě, že se Willis ohřeje na scéně jen deset minut. První minuty naději dokonce přiživují, protože snímek vůbec nevypadá špatně (nemá takový ten laciný vybledlý filtr jako například výše recenzované Survive the Game), takže člověk má pocit, že sleduje poctivý studiový film. Jde v něm o to, že Willis léta sedí ve vězení a nyní má možnost dostat se na svobodu. Stačí přežít hru Apex, v níž se stane kořistí.
Už v první třetině ovšem film překvapí tím, že lovci se začnou z nějakého nepochopitelného důvodu vyvražďovat navzájem. Pravda, od začátku nejsou vykresleni jako úplně příčetná skupinka, hlavně Dr. Samuel Rainsford Neala McDonougha. Ten má se záporáky ostatně své zkušenosti, ale zde mu scénář předepisuje jen to, aby jel na autopilota. Což by nevadilo, kdyby se na nepochopitelné psychopaty postupně nepřepnuli všichni. S takovou si jeden říká, proč už se nepozabíjeli dávno. Apex se nám snaží vnutit, že je to díky Willisově postavě, která si s nimi psychologicky hraje, ale jeho (a nedělám si legraci) největší blafák je to, když někam hodí pro rozptýlení kámen.
Apex je tak absurdní v tom, jak Willisovu postavu podužívá, že kdyby se vystřihla (respektive by šlo o někoho, koho bychom vesměs neviděli), bylo by to jedno. A upřímně tohle tvůrčí rozhodnutí nechápu. Dát Willisovi pár zářezů, i když třeba prostřednictvím zastupujícího doubla, by neměl být problém. Ale on doslova do finále nic nedělá (ano, je to spoiler, ale vyhnete se zklamání). Možná mělo být ve hře to, že jde o postavu morální. Ale z výsledku to nečouhá a divák jen kroutí hlavou, jak tahle hra kočky s myší dopadla.
Navzdory tomu, že má sci-fi Apex jednoznačně vyšší produkční kvality než Survive the Game, jde o horší film. Většinu času totiž extrémně nudí. 30%
BONUS TRAILER
Na konec si ještě dáme trailer na novinku The Fortress, což je první díl rovnou plánované trilogie (dotočeny jsou zatím jednička a dvojka), přičemž zápletka se točí okolo speciálního utajovaného resortu, kde si bezpečný důchod užívají vysloužilí agenti a vydrží to jen do chvíle, než se někdo rozhodne pomstít Willisově postavě a rozpoutá kvůli tomu peklo. Výchozí nápad je vlastně docela fajn, ale víte jak – točí to stejná partička, s jakou to Willis poslední dekádu táhne, takže čím menší naděje, tím lépe. A protože jsme letos těch špatných willisovek měli málo, premiéra je už v prosinci.
Fortress