Nevidomá vypráví příběh oslepené dívky, která se ocitne ve zvrhlém temném světě, kde se musí člověk spolehnout jen sám na sebe

Sightless (2020) | Headlong Entertainment
Nevidomá, v anglickém originále Sightless (2020), je americký psychologický thriller, natočený na motivy stejnojmenného krátkometrážního filmu z roku 2017. V hlavní roli uvidíte Madelaine Petsch, kterou můžete znát ze snímku Polaroid (2019) nebo ze seriálu Riverdale (2017 – současnost). Hlavní mužskou roli zde pak ztvárnil šarmantní Alexandr Koch, jenž se objevil například v oblíbeném seriálu Lucifer (2016 – současnost).
Hlavní postavou snímku je mladá a talentovaná houslistka Ellen, která se stane obětí násilného činu, kvůli čemuž přijde nadobro o zrak. O pár hodin později se probírá v nemocnici, kde je jí přidělen osobní ošetřovatel Clayton. Mladá hrdinka se ocitá na pokraji psychického kolapsu, když zjišťuje, jakou nevratnou škodu ji násilník do života přinesl a jak těžké je se na nový život ve tmě přizpůsobit. Najednou se ocitá ve světě, který je plný ruchů, hlasitých výkřiků a neznámých prostorů.
Místo toho, aby se mohla naplno soustředit přizpůsobení se svému novému já, tak zjišťuje, že se ocitá ve společnosti lidí, kteří nevěří jejím postřehům o možném nebezpečí, číhajícím za zdmi jejího bytu a považují ji za psychicky nemocnou. Otázkou pak tedy zůstává, zda Ellen skutečně jen klamou smysly nebo je celý příběh mnohem nebezpečnější a zamotanější, než by se mohlo zdát. Jak je možné uprostřed nekonečné tmy spatřit pravdu?
sightless-vypravi-pribeh-oslepene-divky-ktera-se-ocitne-v-pokroucenem-a-zvrhlem-temnem-svete-kde-se-musi-clovek-spolehnout-jen-sam-na-sebe-1
Celý snímek se nese na vlně představivosti oběti. Vše co vidíme a slyšíme, je její představa světa a místností, ve kterých se nachází. Už jen to samo o sobě mě opravdu velmi zaujalo, poněvadž to považuji za jedno z originálnějších filmových zpracování, které se mi za poslední dobu nabídlo. Příběh sám o sobě ale dvakrát komplikovaný není a musím přiznat, že jsem se valnou většinu času kousala nudou.
Ne proto, že by film neměl co nabídnout. Dlouho nevíte, o co v něm vlastně jde, jste zmatení společně s hlavní hrdinkou, ale bohužel ne v tom dobrém slova smyslu. Ve scénáři chybí napětí a i ve chvíli, kdy se snímek pomalu blížil k závěru a situace by se měla stupňovat, tak mě celá podívaná zanechala zcela chladnou. Zvrat na konci byl sice rozhodně zajímavý a myšlenka sama o sobě dost silná, bohužel ale slabě zpracovaná.
sightless-vypravi-pribeh-oslepene-divky-ktera-se-ocitne-v-pokroucenem-a-zvrhlem-temnem-svete-kde-se-musi-clovek-spolehnout-jen-sam-na-sebe-5
Nevidomá je jedním ze slabších filmů, jaké jsem za poslední dobu viděla a i přesto, že ve mně nějaké emoce zanechal, není to kvůli zpracování, ale pouze díky námětu. Z nějakého důvodu bych ale snímek i přesto doporučila. Námět je totiž opravdu zajímavý, herecké výkony úctyhodné a vizuální zpracování, ačkoli ne strhující atmosférou, na pohled úžasné. Jestli vás toto téma zajímá, tak si Nevidomou můžete pustit nově i vy na českém Netflixu.
Hodnocení: 50%
Krasotinky: Šokující a zároveň pravdivý příběh mladistvých toužících po slávě
Recenze20. 1. 2021