Recenze: Čas čarodějnic. Druhá série ubrala na tempu i napětí, na kvalitě ale nikoli.

Čas čarodějnic | Sky
Hlavní hrdinové Matthew Clairmont (Matthew Goode) a Diana Bishopová (Teresa Palmer) se ze současnosti přesunuli do Anglie 16. století. Jejich vztah je stále trnem v oku kongregaci dohlížející na to, aby se jednotlivé bytosti od sebe držely dál a jejich únik do jiné doby na tom nic nezměnil. Úhlavní nepřátelé upír Gerbert a čaroděj Peter Knox za nimi sice do 16. století nemohou, to ovšem neznamená, že neudělají vše pro to, aby nezničili je, jejich rodinu i přátele. Navíc je tu Matthewova minulost a fakt, že se přesunuli do doby, kdy ještě nebyl tím mužem, jakého si Diana vzala. Oba se musí snažit být co nejopatrnější, aby svými činy nezměnili budoucnost a našli Knihu života pro kterou původně přišli.
Teresa Palmer, Matthew Goode
Čas čarodějnic | Sky
Adaptace stejnojmenné knižní trilogie z pera Deborah Harknessové pokračuje přesně tam, kde předešlá série skončila. Kdo knihy četl, bude jistě potěšen, že oproti předloze nedošlo k moc velkým dějovým změnám. Samozřejmě se musely některé pasáže a postavy vyškrtat, ale základ zůstal stejný. Jedinou odchylkou od předlohy, je, že setkání hlavních hrdinů s Rudolfem II. bylo přesunuto do hor, které vypadaly na české poměry dost alpsky, stejně jako hrad, ve kterém císař pobýval. Na Prahu a její uličky, včetně proslulé Rudolfovy sbírky, které se poměrně velká část knihy věnuje, tak vůbec nedošlo. V seriálu se pracuje s pouhou "cestovní" sbírkou, která neobsahuje žádné ze slavných skvostů, kterými se císař Rudolf II. pyšnil. Otázkou je, nakolik to byl původní záměr nebo nakolik do natáčení zasáhla pandemie, která filmaře nepustila za hranice.
Přestože se jedná o jeden příběh, přináší druhá série Času čarodějnic divákům něco naprosto jiného. Zatímco první řada se odehrávala v současnosti, uvedla nás do světa bytostí (čarodějnic, upírů a démonů) a odhalila nám vědecká zaměstnání Matthewa (biolog) a Diany (historička), v té druhé se přesuneme do úplně jiné doby a jiné životní situace. První řada je plná napětí, rozvíjejícího se vztahu mezi hrdiny a i poměrně slušné dávky násilí. V druhé řadě se ale vše mění. Přesouváme se na konec 16. století – do doby vlády Alžběty I. a Rudolfa II. Z Matthewa a Diany se stávají londýnští měšťané, kteří chtějí být co nejméně nápadní. Snaží se Dianě sehnat učitelku, aby jí pomohla zvládat magii a zároveň hledat ztracenou knihu Života. Z romantického fantasy thrilleru jsme se tak přesunuli do dobrodružné dobové fantasy romance, která pozvolna připravuje živnou půdu pro velké finále plánované pro třetí sérii.
Teresa Palmer
Čas čarodějnic | Sky
Druhá řada tedy není tak akční jako ta první, plyne pomalejším tempem a více než na boj a akci sází na intriky a Matthewovu chytrost a zkušenosti, jež během svého velmi dlouhého života získal. I Dianina magie se zklidnila. Zatímco v první sérii rozpoutala živly, v té druhé poznává své umění čarodějnice – tkadleny. Mocné bytosti, která pouhými uzly na magických nitkách (vláknech jednotlivých živlů prostupujících tento svět) dokáže téměř vše. Diana se snaží být dobrou žačkou, aby svou magii zvládla a nevymklo se jí z rukou, jak se tomu stávalo v první řadě. Nyní je klidnější, jistější a vyrovnanější. Pokud ji ovšem někdo nerozčílí, nebo se nepokusí ublížit jí či její rodině. Tehdy se její magie projeví naplno (což se v druhé řadě stane jen dvakrát) a odhalí tím i jednu neuvěřitelnou magickou součást sebe sama. Díky kostýmům a postavě královny Alžběty se přímo nabízí malé srovnání s filmem Alžběta, ve kterém jsme poznali tuto výjimečnou panovnici v jejím mládí a síle. Zde už jde o nemocnou ženu na sklonku života, jejíž proslulá krása již vyprchala a která by pro svou vlast byla ochotná zaprodat i duši, nebo se změnit v upíra. Mohli bychom ale zajít až tak daleko, že by Čas čarodějnic šel popsat jako kombinace Královny Alžběty se seriálem Cizinka a fantasy sérií Twilight. Z každého vyjmenovaného pořadu se mu totiž podařilo převzít to nejlepší - z Alžbety kostýmy a jedinečnou atmosféru té doby, z Cizinky cestování časem a z Twilight tajemnou romanci s upírem a čarodějku bojujíc se svými vlastními kouzly například z Magické posedlosti. Pokud se vám tedy tato kombinace zamlouvá, bude Čas čarodějnic právě pro vás.
Druhá série Času čarodějnic působí jako mezičlánek mezi první a třetí sérií. V té první se hrdinové potkali a vyvolali válku, v té druhé je čeká příprava na velký boj, jež nastane až v té třetí. Pro mne jako pro čtenářku předlohy je to zdařilý přechod a jelikož vím, co mě v třetí řadě čeká, nemohla jsem být zklamaná (tedy vyjma zmíněného Rudolfa a absence celého pražského dobrodružství). Nevím ale, jak se k druhé řadě budou stavět ti, co knihu nečetli a viděli první sérii. Z naprosté změny žánru, prostředí a výpravy mohou být možná zmatení či zklamaní.
Čas čarodějnic je kvalitní knižní adaptace. Hlavní hrdinové neztratili nic na své roztomilosti, šarmu a lásce jeden k druhému a jejich kroky pomalu, ale jistě směřují nejen ke Knize života, ale i k budoucnosti, která všechno změní.
Hodnocení: 80%