Recenze: Venom - comicsový sitcom, který omylem dostal obrovský rozpočet

Venom | Sony
Tom Hardy
Venom | Columbia TriStar
O půl roku později je z něj skoro bezdomovec, ale dostane novou šanci se do Life Foundation podívat. Zde do něj vnikne mimozemský sliz a tím se z něj stane zubaté monstrum Venom. Přesněji řečeno, Eddie se začne občas měnit v nadpřirozeného Venoma (který je super mutující, super rychlý a samouzdravující) a občas se s ním hádá.
Protože Sony stále vlastní práva na filmového Spider-Mana, rozhodlo se začít kolem něj budovat "cinematický vesmír" (to už je dnes taková nadávka) a začalo od Venoma, který je původně (v comicsech) zlou mutací Spider-Mana (a objevil se už ve třetím Raimiho Spider-Manovi). No a jak je už teď zřejmé, cinematické vesmíry neumí budovat nikdo jiný než Disney, takže se Venom nepovedl...

Venom
Že se nepovedl, to je jasné už z toho, že jeho hlavní herecký představitel prohlásil, že z filmu bylo vystřiženo 30-40 minut jeho oblíbených scén. Ale i kdybyste to nevěděli, bylo by vám v kině jistě jasné, že něco není v pořádku. Film má jen něco málo přes 90 minut (plus velmi dlouhé titulky a dvě zbytečné potitulkové sekvence) a jeho tempo je strašlivě nevyrovnané. Místy se nesnesitelně vleče (Venom, kterého už všichni znají z trailerů, se poprvé objeví po více než 30 minutách), jindy zase zmateně skáče vpřed a mžiknutím oka mění atmosféru mezi dramatem a komedií - bez jakéhokoliv ladu a skladu.
Venom
Venom (2018) | Columbia TriStar
Film byl zjevně drahý, ale o to smutnější je, jak nudná je většina akčních scén (všude samé CGI, samozřejmě) a jak filmu chybí jakýkoliv styl a identita - nejen co se týče atmosféry, ale i čistě řemeslná audiovizuální identita. Všechno je "přijatelné", ale nijak zajímavé. Jediná emoce, kterou to ve mně vzbuzovalo, byla "Hmmm, no, tak asi jo, no. Už bude konec?"
Nejlepší na Venomovi jsou sekvence, kdy se svým "mimozemským" darthvaderovským hlasem hádá s Eddiem, případně se s ním pere. Bohužel, totéž jsme viděli před pár měsíci ve filmu Upgrade, který byl mnohem stylovější, i když byl asi 10x lacinější.
Venom působí jako nějaký průměrný televizní comicsový sitcom, který omylem dostal obrovský rozpočet. Nejlepší, co se o něm dá říct, je, že to není úplná katastrofa.
Hodnocení: 40%
Poznáte nejlepší sci-fi za celou dobu existence kinematografie?