Recenze: Mortdecai: Grandiózní případ aneb Hraje Johnny Depp geniálního podvodníka?

"Part High, Part Low: Gwyneth Partlow"
recenze-mordecai-grandiozni-pripad
"Part High, Part Low: Gwyneth Partlow"
Mortdecai: Grandiózní případ (2015) je katastrofálně nepodařený film. Záměrem pravděpodobně bylo natočit hravý mírně absurdní britský lord-humor ve stylu Wodehouseova Jeevese (i když se film odehrává v současnosti), ale vpodstatě non-stop, od začátku do konce, se budete drbat na hlavě a říkat věci jako "kletě!", "no toto!" nebo "co to má zatraceně bejt?"
Je to především titulní postavou, která je strašně divná a až do konec filmu nezjistíme, jestli Depp hraje geniálního podvodníka s divnými úchylkami, nebo kreténa, kterému náhodou nakonec všechno vyjde.
Většina filmu pozůstává z konverzací, které jsou totálně o ničem a mají být zábavné tím, jaký bizarní slovník a bizarní přízvuky hrdinové používají. Což samozřejmě v českém překladu poněkud bere za své, ale i když umíte perfektně anglicky, moc vám to nepomůže. Toto verbální špílcování dává tušit, že knižní předloha mohla být zábavná aspoň v tomto ohledu, ale ve filmu z tohoto kouzla nezbylo téměř nic a na každou nápaditou urážku připadne deset trapných nebo zcela dadaistických.

Film režíroval zkušený scenárista David Koepp (podle cizího scénáře) a prokazuje vzácnou režijní neschopnost ve všech ohledech. Je až bolestné sledovat veskrze schopné herce, kteří si naprosto nevědí rady se svými postavami, takže se snaží aspoň co nejvíc ksichtit a koulet očima. Jedinou trochu snesitelnou a trochu smysluplnou postavu hraje Paltrowová, která se upřímně snaží koexistovat se svým manželem, ale přitom možná chce a možná nechce spát s inspektorem MI5 (Ewan McGregor).
Vlastně jsem si uvědomil, že jsem už dlouho neviděl vysokorozpočtový hollywoodský film, který by takhle precizně dokázal napodobit nepodařenou českou komedii. Bravo, pánové!
Hodnocení: 30%
P.S: Jde (z finančního hlediska) už o třetí Deppův propadák v řadě (z filmů, kde hrál hlavní roli, t.j. Osamělý jezdec a Transcendence). Mortdecaie si sám produkoval a bude zajímavé sledovat, co bude s jeho kariérou dál.